Εξεταστική για τα Τέμπη: "Κανένα σύστημα δεν μπορεί να σε σώσει, χωρίς τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας", κατέθεσε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ
"Πρωταρχική αιτία για ένα δυστύχημα ο ανθρώπινος παράγοντας"
Τι ανέφερε ο Παναγιώτης Θεοχάρης για τη σύμβαση "717"
«Κανένα σύστημα δεν μπορεί να σε σώσει, όταν δεν εφαρμόζεται ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας», ανέφερε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ την περίοδο 2018 – 2019 Παναγιώτης Θεοχάρης, καταθέτοντας στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη.
Όπως κατέθεσε ο μάρτυρας, ο Γενικός Κανονισμός είναι ένας πολύ αυστηρός και προέρχεται από τους στρατιωτικούς κανονισμούς του 19ου αιώνα και η αυστηρή εφαρμογή του είναι βασικό στοιχείο, προκειμένου να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στο σιδηρόδρομο. Ως παράδειγμα, έφερε την επιστράτευση του 1940, «όταν χωρίς κανένα σύστημα, μόνο με τον τηλέγραφο, πέρασαν 180 τρένα μέσα σε μία ημέρα, χωρίς να συμβεί κανένας εκτροχιασμός».
Ερωτηθείς για τη σύμβαση «717», ο κ. Θεοχάρης είπε ότι αν και αυτή είναι έργο της ΕΡΓΟΣΕ και ο ΟΣΕ δεν μπορεί να γνωρίζει λεπτομέρειες, αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι «δεν ολοκληρώθηκε έως το 2019, λόγω έλλειψης βασικών ανταλλακτικών που δεν είχαν προβλεφθεί στη σύμβαση».
Προκειμένου να εξηγήσει την κατηγορηματικότητα των λόγων του, αναφέρθηκε σε δυστύχημα που είχε συμβεί επί της θητείας του στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου οι ευθύνες αποδόθηκαν πλήρως στον μηχανοδηγό για τη μη εφαρμογή του ΓΚΚ. Μιλώντας για τις αιτίες ενός σιδηροδρομικού δυστυχήματος, ο κ. Θεοχάρης προέταξε τον ανθρώπινο παράγοντα, ακολουθούμενο από τις αστοχίες γραμμής και τις αστοχίες συντήρησης.
Μάλιστα ο κ. Θεοχάρης αποκάλυψε ότι επί ημερών υπουργίας Ρέππα έκλεισε η ακαδημία μηχανοδηγών, προσθέτοντας ότι η μείωση του προσωπικού κατά 50% δημιούργησε μεγάλα προβλήματα στον σιδηρόδρομο.
Όπως κατέθεσε ο μάρτυρας, ο Γενικός Κανονισμός είναι ένας πολύ αυστηρός και προέρχεται από τους στρατιωτικούς κανονισμούς του 19ου αιώνα και η αυστηρή εφαρμογή του είναι βασικό στοιχείο, προκειμένου να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στο σιδηρόδρομο. Ως παράδειγμα, έφερε την επιστράτευση του 1940, «όταν χωρίς κανένα σύστημα, μόνο με τον τηλέγραφο, πέρασαν 180 τρένα μέσα σε μία ημέρα, χωρίς να συμβεί κανένας εκτροχιασμός».
Ερωτηθείς για τη σύμβαση «717», ο κ. Θεοχάρης είπε ότι αν και αυτή είναι έργο της ΕΡΓΟΣΕ και ο ΟΣΕ δεν μπορεί να γνωρίζει λεπτομέρειες, αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι «δεν ολοκληρώθηκε έως το 2019, λόγω έλλειψης βασικών ανταλλακτικών που δεν είχαν προβλεφθεί στη σύμβαση».
Προκειμένου να εξηγήσει την κατηγορηματικότητα των λόγων του, αναφέρθηκε σε δυστύχημα που είχε συμβεί επί της θητείας του στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου οι ευθύνες αποδόθηκαν πλήρως στον μηχανοδηγό για τη μη εφαρμογή του ΓΚΚ. Μιλώντας για τις αιτίες ενός σιδηροδρομικού δυστυχήματος, ο κ. Θεοχάρης προέταξε τον ανθρώπινο παράγοντα, ακολουθούμενο από τις αστοχίες γραμμής και τις αστοχίες συντήρησης.
Μάλιστα ο κ. Θεοχάρης αποκάλυψε ότι επί ημερών υπουργίας Ρέππα έκλεισε η ακαδημία μηχανοδηγών, προσθέτοντας ότι η μείωση του προσωπικού κατά 50% δημιούργησε μεγάλα προβλήματα στον σιδηρόδρομο.