Εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες, προχωρώντας σε συμβολικούς αποκλεισμούς τελωνείων, σύμφωνα και με τις αποφάσεις που έλαβαν στη σύσκεψη της Νίκαιας. Κάτι τέτοιο συνέβη στο τελωνείο Νίκης, με τους αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο xronos-kozanis, να προχωρούν στην κινητοποίηση αυτή από τις 12 το μεσημέρι, απαγορεύοντας τη διέλευση κυρίως των φορτηγών που μεταφέρουν λιγνίτη προς τη Βόρεια Μακεδονία. Ο αποκλεισμός του τελωνείου θα πραγματοποιηθεί μέχρι τις 4 το μεσημέρι.

agrotes-niki-teloneio


Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ δεν υπάρχουν ουρές φορτηγών στα σύνορα, καθώς από την πλευρά της Ελλάδας η Αστυνομία έχει ακινητοποιήσει τα φορτηγά σε απόσταση πέντε χιλιομέτρων πριν από τα σύνορα ενώ από την πλευρά της Βόρειας Μακεδονίας οι αρχές έχουν προχωρήσει στην ακινητοποίησή τους σε απόσταση τριών χιλιομέτρων από τα σύνορα.

Από τα σύνορα της Νίκης διέρχονται καθημερινά εκατοντάδες φορτηγά, με πινακίδες Βόρειας Μακεδονίας, που μεταφέρουν λιγνίτη από τα ορυχεία της Αχλάδας στη Φλώρινα στις τρεις μονάδες του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού που λειτουργεί 15 χλμ από τα σύνορα, στην πολη Μπίτολα. Αργά χθές το βράδυ το μπλόκο στο Τελωνείο της Νίκης ενισχύθηκε με δεκάδες τρακτέρ σε μια προσπάθεια των αγροτών και κτηνοτρόφων να ασκήσουν μεγαλύτερη πίεση με τον αποκλεισμό των συνόρων.

Αγρότες: Αποκλείστηκε και το τελωνείο στο Κιλκίς αλλά και η ΕΟ Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου

Να υπενθυμίσουμε ότι νωρίτερα σήμερα αγρότες και κτηνοτρόφοι απέκλεισαν για δύο ώρες το τελωνείο στο Κιλκίς. Ειδικότερα, και σε αυτήν την περίπτωση, οι αγρότες προχώρησαν σε έναν συμβολικό δίωρο αποκλεισμό του τελωνείου, που εδρεύει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεταλλικού επί του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης-Δοϊράνης, με τη δράση αυτή να σημειώνεται από τις 10:20 το πρωί. Παρατάσσοντας τα τρακτέρ και τα αγροτικά τους οχήματα, οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της περιοχής που μετείχαν στην κινητοποίηση έβαλαν φρένο στη διέλευση φορτηγών οχημάτων και τον εκτελωνισμό εμπορευμάτων.

«Η σημερινή μας κινητοποίηση είναι συμβολικού χαρακτήρα και αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι επιτέλους να μας ακούσουν οι κυβερνώντες και να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματά μας», επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος του Αγροκτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Κιλκίς, Δημήτρης Βαφειάδης.

Ο ίδιος προσθέτει: «Επιτέλους πρέπει να γίνει ένας εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός για τον πρωτογενή τομέα στη χώρα μας, τον οποίο θα ακολουθούν όλοι οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι της χώρας, τωρινοί και επόμενοι, ώστε να πάψουν έτσι οι αποσπασματικού τύπου κινήσεις και ενέργειες που λειτουργούν τελικά ως ασπιρίνη στα συσσωρευμένα μας προβλήματα. Δεν είμαστε ζητιάνοι, αυτό που θέλουμε είναι να καταστούμε βιώσιμοι και να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε την ελληνική γη, παράγοντας ποιοτικά και ασφαλή τρόφιμα για τους Έλληνες καταναλωτές, στηρίζοντας την ελληνική ύπαιθρο που βαίνει προς ερημοποίηση».

Σύμφωνα με πληροφορίες από το τελωνείο, από αυτό καθημερινά περνούν 30-40 φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα προς εξαγωγή και περί τα 20-30 κάνουν εισαγωγές από τρίτες χώρες. Τα νούμερα αυτά εξαρτώνται από την ημέρα και την περίοδο.

Εν τω μεταξύ, αε αποκλεισμό της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου στο ύψος της διασταύρωσης της Γαλάτιστας προχώρησαν λίγο πριν τις 14:00 αγρότες με τα τρακτέρ τους. Οι αγρότες παρέταξαν τα τρακτέρ τους στο οδόστρωμα πριν από λίγο και πρόθεσή τους είναι να κρατήσουν κλειστό τον δρόμο για περίπου μία ώρα. Νωρίτερα, αγρότες προχώρησαν σε αποκλεισμό στον κόμβο Στρυμονικού, ενώ ολιγόλεπτος αποκλεισμός σημειώθηκε και στο Δερβένι.

agrotes-derveni
agrotes-derveni_2_