Μακελειό στη Γλυφάδα - Οικογένεια Καρνέση: Η αμύθητη περιουσία, η κυριαρχία στη θάλασσα και τα ιδιόκτητα νησιά
Σε ναυτιλία και πετρελαιοειδή
Tα νησιά της οικογένειας Καρνέση και η δικαστική διαμάχη για τον έλεγχο της εταιρείας
Βήμα-βήμα, με κινήσεις στοχευμένες και σκληρή δουλειά, η οικογένεια Καρνέση κατέκτησε ένα γενναίο κομμάτι της αγοράς τόσο στους τομείς της ναυτιλίας όσο και των πετρελαιοειδών. Με αιχμή του δόρατος στα μέσα της δεκαετίας του ’70 την European Navigation, τα αδέλφια Προκόπης και Σπυρίδων Καρνέσης και ελαφρώς μεταγενέστερα οι δύο αδελφές τους, Δέσποινα και Μαρία, μπήκαν δυναμικά στον χώρο της ναυτιλίας και της μεταφοράς πετρελαίου και χημικών. Μαζί τους και ο σύζυγος της νομικού Δέσποινας, Αντώνης Βλασσάκης, ο οποίος συνέδραμε με τα τεχνικά ζητήματα στη διαχείριση και συντήρηση των πλοίων.
Διαβάστε ακόμα: Μακελειό στη Γλυφάδα: Καρέ-καρέ οι κινήσεις του Αιγύπτιου δολοφόνου και αυτόχειρα - "Θα καθαρίσω τα αφεντικά", είπε μπαίνοντας στα γραφεία της ναυτιλιακής
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-cz3nd32suigx)
Ο στόλος αυτή τη στιγμή αποτελείται από δύο shuttle tankers DP2 Suezmaxes που κατασκευάστηκαν το 2013 στο STX (Κορέα), τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2 και οκτώ δεξαμενόπλοια MR, όλα κατασκευασμένα μεταξύ 2001 και το 2005, και τρία μικρά δεξαμενόπλοια για την εγχώρια ελληνική αγορά που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2004 και 2006, όπως και πέντε δεξαμενόπλοια MR. Οι «δίδυμες» εταιρείες πλέον στεγάζονται στην Αθήνα, ενώ έχουν γραφεία στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη.
Μία από αυτές αφορά, βεβαίως, τη συνύπαρξη κυρίως του Σπύρου Καρνέση με τον Μαρή Εμπειρίκο, της γνωστής οικογένειας. Έπειτα από μία σειρά ζυμώσεων και κινήσεων, οι δυο τους βρέθηκαν να κρατούν από 50% της εταιρείας Κτήμα Πεταλιοί. Επί δύο δεκαετίες, από το 1988 έως το 2007, υπήρξε αρμονική σχέση με από κοινού αποφάσεις για όλα τα ζητήματα, με τους δύο επιχειρηματίες να διαχειρίζονται πανέμορφα ακίνητα στις δέκα μικρές νησίδες που αποκαλούνται και «Ελληνικές Μαλδίβες», λόγω των τιρκουάζ υδάτων. Από νωρίς όμως είχαν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις για την απόλυτη κυριότητα των νησιών, που αποτιμώνται -κατά πληροφορίες- περί τα 250 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα. Έκτοτε ακολουθήθηκαν κινήσεις τακτικής, οι οποίες κορυφώθηκαν και μετατράπηκαν σε δικαστική διαμάχη.
Η ουσία της διαμάχης αφορά βέβαια στον έλεγχο της εταιρείας η οποία διαχειρίζεται το σύμπλεγμα των Πεταλιών. Αυτό αποτελείται από δέκα νησίδες, με σημαντικότερη (σε μέγεθος και αξία) το Mεγανήσι ή Mεγάλο Πετάλι. Φυσικοί κόλποι με αμμώδεις παραλίες, τουλάχιστον 1.500 στρέμματα αγροτικών εκτάσεων που είναι άρτιες και οικοδομήσιμες, με δυνατότητα ανέγερσης κτιρίων συνολικής επιφάνειας 77 στρεμμάτων (επί συνόλου 16.000 στρεμμ.). Σε υψηλά επίπεδα κινείται η αξία και των άλλων νησίδων, όπως το Χερσονήσι, όπου βρίσκεται και η βίλα του μεγάλου λογοτέχνη Εμπειρίκου.
Διαβάστε ακόμα: Μακελειό στη Γλυφάδα: Καρέ-καρέ οι κινήσεις του Αιγύπτιου δολοφόνου και αυτόχειρα - "Θα καθαρίσω τα αφεντικά", είπε μπαίνοντας στα γραφεία της ναυτιλιακής
Οικογένεια Καρνέση: Η αμύθητη περιουσία και η κυριαρχία στη θάλασσα
Ιστορικά, ο όμιλος έχει διαχειριστεί έναν μέσο στόλο περίπου 35 πλοίων, που εκτείνονται από δεξαμενόπλοια χημικών έως μεγάλα φορτηγά. Το 2000 η εταιρεία άρχισε να γιγαντώνεται και να μετασχηματίζεται. Ο χαμός του αδελφού τους Προκόπη στα τέλη της δεκαετίας των '00s έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των συσχετισμών και στην πορεία της οικογένειας στα ναυτιλιακά. Πλέον European Navigation και European Product Carriers αλληλοσυμπληρώνονται και κινούν πάνω από δέκα πλοία, μαζί με ακόμα τρία νεότευκτα του 2015.Ο στόλος αυτή τη στιγμή αποτελείται από δύο shuttle tankers DP2 Suezmaxes που κατασκευάστηκαν το 2013 στο STX (Κορέα), τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2 και οκτώ δεξαμενόπλοια MR, όλα κατασκευασμένα μεταξύ 2001 και το 2005, και τρία μικρά δεξαμενόπλοια για την εγχώρια ελληνική αγορά που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2004 και 2006, όπως και πέντε δεξαμενόπλοια MR. Οι «δίδυμες» εταιρείες πλέον στεγάζονται στην Αθήνα, ενώ έχουν γραφεία στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη.
Πετρελαιοειδή
Παράλληλα, όμως, με τα ναυτιλιακά, ιδίως έπειτα από ενέργειες του Σπύρου Καρνέση επήλθε η είσοδος της οικογένειας στον κόσμο της εμπορίας και διαχείρισης πετρελαιοειδών και όλων των παραγώγων τους. Με στοχευμένες κινήσεις, ο Καρνέσης κατάφερε να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της πασίγνωστης Ελινόιλ με τα πρατήρια καυσίμων Ελίν. Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα για το 2022, κατέγραψε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 3,781 δισ. ευρώ, έναντι 1,512 δισ. ευρώ το 2021 (αύξηση 150%). Για την ίδια χρονική περίοδο, τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 69,98 εκατ. ευρώ, έναντι 43,74 εκατ. ευρώ το 2021, και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 33,1 εκατ. ευρώ, έναντι 15,7 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 110%.Οικογένεια Καρνέση: Tα ιδιόκτητα νησιά και η δικαστική διαμάχη
Έπειτα από χρόνια ταυτόσημης πορείας στον επιχειρηματικό κόσμο μεταξύ των εναπομεινάντων αδελφιών Καρνέση, κάποια στιγμή έφτασε και το πλήρωμα του χρόνου, όπως και η αλλαγή κατεύθυνσης. Με τις νέες γενιές, τους γόνους των οικογενειών τους να προαλείφονται για να αναλάβουν τη σκυτάλη, έγιναν σημαντικές κινήσεις και στο Real Estate, αλλά και επεκτάσεις στον κόσμο της ναυτιλίας και των πετρελαιοειδών. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η εκτίμηση της περιουσίας των τριών αδελφιών περί τα 3 με 3,5 δισ. ευρώ, με κύκλους εργασιών σαφώς πολύ παραπάνω. Βεβαίως, μέσα στο εντυπωσιακό «portfolio» των περιουσιακών στοιχείων υπάρχουν και τα δικαιώματα επί του νησιωτικού συμπλέγματος Πεταλιοί, στον Νότιο Ευβοϊκό, όπου εκεί εξυφαίνονται μερικές ακόμα πολύ ενδιαφέρουσες ιστορίες.Μία από αυτές αφορά, βεβαίως, τη συνύπαρξη κυρίως του Σπύρου Καρνέση με τον Μαρή Εμπειρίκο, της γνωστής οικογένειας. Έπειτα από μία σειρά ζυμώσεων και κινήσεων, οι δυο τους βρέθηκαν να κρατούν από 50% της εταιρείας Κτήμα Πεταλιοί. Επί δύο δεκαετίες, από το 1988 έως το 2007, υπήρξε αρμονική σχέση με από κοινού αποφάσεις για όλα τα ζητήματα, με τους δύο επιχειρηματίες να διαχειρίζονται πανέμορφα ακίνητα στις δέκα μικρές νησίδες που αποκαλούνται και «Ελληνικές Μαλδίβες», λόγω των τιρκουάζ υδάτων. Από νωρίς όμως είχαν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις για την απόλυτη κυριότητα των νησιών, που αποτιμώνται -κατά πληροφορίες- περί τα 250 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα. Έκτοτε ακολουθήθηκαν κινήσεις τακτικής, οι οποίες κορυφώθηκαν και μετατράπηκαν σε δικαστική διαμάχη.
Η ουσία της διαμάχης αφορά βέβαια στον έλεγχο της εταιρείας η οποία διαχειρίζεται το σύμπλεγμα των Πεταλιών. Αυτό αποτελείται από δέκα νησίδες, με σημαντικότερη (σε μέγεθος και αξία) το Mεγανήσι ή Mεγάλο Πετάλι. Φυσικοί κόλποι με αμμώδεις παραλίες, τουλάχιστον 1.500 στρέμματα αγροτικών εκτάσεων που είναι άρτιες και οικοδομήσιμες, με δυνατότητα ανέγερσης κτιρίων συνολικής επιφάνειας 77 στρεμμάτων (επί συνόλου 16.000 στρεμμ.). Σε υψηλά επίπεδα κινείται η αξία και των άλλων νησίδων, όπως το Χερσονήσι, όπου βρίσκεται και η βίλα του μεγάλου λογοτέχνη Εμπειρίκου.