Η Τροχαία ρίχνει drones στη µάχη για το κυκλοφοριακό: Με επιτυχία δοκιµάστηκε η πτήση πάνω από τις Λεωφόρους Κηφισίας και Μεσογείων
Η χρήση των εναέριων µέσων αποφασίστηκε προκειµένου να υπάρχει ζωντανή εικόνα ανά πάσα στιγµή από τους κεντρικούς οδικούς άξονες
Εναέριες επιτηρήσεις των βασικών οδικών αρτηριών της Αττικής, µε στόχο την αντιµετώπιση του κυκλοφοριακού, πραγµατοποιούνται από την περασµένη εβδοµάδα µε τη χρήση drones. Η διαχείριση του κυκλοφοριακού είναι ένα σηµαντικό ζήτηµα για το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που καλείται να αντιµετωπίσει ένα τεράστιο πρόβληµα, δίχως να υπάρχει δυνατότητα επέκτασης των οδικών δικτύων.
Γι’ αυτόν τον λόγο, σύµφωνα µε πληροφορίες της «Απογευµατινής της Κυριακής», αποφασίστηκε η χρήση των εναέριων µέσων προκειµένου να υπάρχει ζωντανή εικόνα ανά πάσα στιγµή από τους κεντρικούς οδικούς άξονες και έτσι να δίνονται εντολές στους τροχονόµους σε πραγµατικό χρόνο ώστε να µειώνονται τα... κυκλοφοριακά εµφράγµατα. Τις πρώτες ηµέρες της περασµένης εβδοµάδας το drone κινήθηκε κατά µήκος της λεωφόρου Κηφισίας, ενώ την Πέµπτη κινήθηκε κατά µήκος της λεωφόρου Μεσογείων. Σύµφωνα µε τις ίδιες πληροφορίες, οι αστυνοµικοί είχαν πλήρη εικόνα -εκτός από το κυκλοφοριακό- και για τα διπλοπαρκαρισµένα οχήµατα, τα οποία δηµιουργούσαν προβλήµατα στην κυκλοφορία των υπόλοιπων οχηµάτων. Τα εναέρια µέσα πλέον έχουν καθηµερινή συνεργασία µε τις υπηρεσίες της Τροχαίας, δίνοντας στο κέντρο επιχειρήσεων ζωντανή εικόνα για το κυκλοφοριακό, µε τους υπεύθυνους της διαχείρισης να καταφέρνουν να διαχειρίζονται µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα όποια προβλήµατα.
Έπεσαν οι χρόνοι
Η αύξηση του δυναµικού των υπηρεσιών της Τροχαίας το τελευταίο διάστηµα είχε αποτέλεσµα να διατίθενται καθηµερινά δυνάµεις της υπηρεσίας σε νευραλγικούς κόµβους και σηµεία όπου παρατηρούνται συχνά µποτιλιαρίσµατα. Μέσα σε λίγες µόλις ηµέρες διάθεσης των νέων τροχονόµων, τα αποτελέσµατα, τουλάχιστον στη λεωφόρο Μεσογείων, ήταν εντυπωσιακά. Τις ώρες αιχµής, δηλαδή από τις 07.30- 10.00, ο χρόνος που ήθελε ένας οδηγός να διασχίσει τη λεωφόρο Μεσογείων από τον Σταυρό της Αγίας Παρασκευής µέχρι τη λεωφόρο Κατεχάκη ήταν περίπου 40-45 λεπτά. Πλέον, µε τη συµβολή των τροχονόµων, η ίδια απόσταση πραγµατοποιείται σε 9-13 λεπτά.
Για να συµβεί αυτή η µείωση, δίνεται προτεραιότητα στα οχήµατα που κινούνται κατά µήκος της λεωφόρου Μεσογείων, µε τους τροχονόµους να διατηρούν «ανοιχτές» τις οδικές αρτηρίες και τους οδηγούς να υπακούουν τις δικές τους εντολές και όχι τους φωτεινούς σηµατοδότες. Αυτό όµως δεν µπορεί να συµβεί και τις υπόλοιπες ώρες της ηµέρας, παρά µόνο τις ώρες αιχµής, προκειµένου να διευκολύνονται όσοι πηγαίνουν τα παιδιά τους σχολείο και στους χώρους εργασίας τους. Σύµφωνα µε δηµοσιογραφικές πληροφορίες, το προσωπικό της Τροχαίας τετραπλασιάστηκε τον τελευταίο 1,5 µήνα, µε αποτέλεσµα όχι µόνο να µπορούν να βγαίνουν οι καθηµερινές βάρδιες στα τµήµατα Τροχαίας, αλλά και να υπάρχει ευχέρεια να στήνονται µπλόκα σε κόµβους και επικίνδυνα σηµεία του Λεκανοπεδίου.
Μπλόκα για έλεγχο νοµιµότητας (ελέγχους σε άδειες κυκλοφορίας, άδειες οδήγησης, ΚΤΕΟ), ρύπους και ταχύτητα. Η δύναµη των τµηµάτων Τροχαίας αυξήθηκε σηµαντικά µετά τις τελευταίες προσπάθειες του νυν υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος ζήτησε να µετακινηθούν οι αστυνοµικοί που µπορούν να πλαισιώσουν τα συγκεκριµένα τµήµατα. Αποτέλεσµα της «αφθονίας» σε δυναµικό είναι η αύξηση της καταγραφής των παραβάσεων για διάφορα τροχονοµικά αδικήµατα. Οι περιπολίες έχουν αυξηθεί, ακόµη και στις νυχτερινές βάρδιες, ενώ έπειτα από τη χαρτογράφηση των επικίνδυνων σηµείων της Αττικής, πλέον στήνονται µπλόκα ή πραγµατοποιούνται περιπολίες νυχθηµερόν για την αποτροπή των τροχαίων και των αυτοσχέδιων αγώνων.
Ηλεκτρονική αποστολή
Μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου, οι κάµερες στους λεωφορειόδροµους θα ξεκινήσουν να καταγράφουν παραβάσεις ταχύτητας. Η διαδικασία αυτή αναµενόταν να είχε εφαρµοστεί από τις 15 του µήνα, πλην όµως κάποιες τεχνικές δυσκολίες στη διαχείριση των υλικών από τις υπηρεσίες Τροχαίας καθυστερούν την εκκίνηση του προγράµµατος λίγες ακόµη ηµέρες. Οι κάµερες στους λεωφορειόδροµους θα καταγράφουν και παραβάσεις ταχύτητας, οι οποίες µε ηλεκτρονικό τρόπο θα αποστέλλονται στους ιδιοκτήτες των οχηµάτων.
Οι τελευταίοι, εάν δεν οδηγούν οι ίδιοι το όχηµα, θα µπορούν να υποβάλλουν ένσταση στις αρµόδιες υπηρεσίες Τροχαίας. Με την αύξηση της καταγραφής τροχονοµικών παραβάσεων ήταν αναµενόµενο πως αυξήθηκαν και οι προσπάθειες πολιτών για σβήσιµο κλήσεων, κάτι το οποίο, σύµφωνα µε τις δηµοσιογραφικές πληροφορίες της «Απογευµατινής» της Κυριακής, δεν πέρασε απαρατήρητο από τον υπουργό. Στις διασκέψεις του µε τους προϊσταµένους των τµηµάτων Τροχαίας, ο υπουργός ζήτησε να µπει «φρένο» στις διαγραφές κλήσεων, αφού οι οδηγοί πρέπει να καταλάβουν πως όταν παραβαίνουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα υπάρχουν συνέπειες.
Προς αυτή την κατεύθυνση µάλιστα προσανατολίζεται το υπουργείο µέσα στις επόµενες εβδοµάδες να υπάρξουν αλλαγές ως προς τις επαφές των πολιτών µε τις υπηρεσίες Τροχαίας. Εφεξής, οι ενστάσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά, όπου ο ενδιαφερόµενος πολίτης θα µπορεί να επισυνάπτει όλα τα δικαιολογητικά που θεωρεί ότι χρειάζονται. Βέβαια, θα µπορεί να ζητά ακρόαση, ωστόσο αυτό θα συµβαίνει σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Στόχος του υπουργού Προστασίας του Πολίτη είναι να µειωθούν τα «ρουσφέτια» ειδικά για σοβαρές παραβάσεις, όπως κόκκινο, ταχύτητα, αλκοόλ, στάθµευση σε χώρους ΑµεΑ και στάσεις λεωφορείων.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής