Η ιστορία των υδροπλάνων ξεκινά το 2005. Μέχρι και πριν από λίγα χρόνια η δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα κολλούσε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, καθώς ακόµα και η Αρχαιολογική Υπηρεσία, µεταξύ άλλων υπηρεσιών, απαιτούσε βεβαιώσεις ότι δεν υπάρχουν αρχαία στα σηµεία... προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσής τους!

Πλέον, αφού ξεπεράστηκαν τα χίλια κύµατα και πολλές αγκυλώσεις, το πρώτο επιβατικό υδροπλάνο είναι έτοιµο για την αποθαλάσσωσή του, αφού η Hellenic Seaplanes ξεκινά την εφαρµογή ενός δυναµικού πλάνου για υδροπτήσεις, ανοίγοντας έναν νέο δρόµο για πιο γρήγορα και ασφαλή ταξίδια στην Ελλάδα µέσα από τα υδροπλάνα και τις επιβατικές τους πτήσεις.

*Διαβάστε εδώ: Στην πρώτη δοκιμαστική πτήση με υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes οι Γεωργιάδης, Παππάς, Αλεξοπούλου και Νικολακόπουλος (Εικόνες)

Στην πρώτη δοκιµαστική πτήση, µε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, από το υδάτινο πεδίο του Λαυρίου πέταξε η υφυπουργός Υποδοµών, αρµόδια για τις µεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Όπως επισήµανε η ίδια, «πρόκειται για µια σηµαντική ηµέρα για τις µεταφορές της Ελλάδας, αφού µέχρι το καλοκαίρι θα έχουν εκκινήσει δροµολόγια στη ∆υτική Ελλάδα και συγκεκριµένα πλήρως ενεργή θα είναι η γραµµή Πάτρα - Κέρκυρα - Παξοί, δεδοµένου ότι τα υδατοδρόµια αυτά είναι αδειοδοτηµένα».

Στο νέο εγχείρηµα των υδροπλάνων στην Ελλάδα συµµετέχουν δύο εταιρείες, η Hellenic Seaplanes και τα Ελληνικά Υδατοδρόµια - Water Airports, ενώ και άλλες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον να επενδύσουν.

Για πολλά χρόνια η αγορά των υδροπλάνων αποτέλεσε «µήλον της Έριδος» για ξένους και Έλληνες επενδυτές.

Οι εν λόγω αεροπορικές εταιρείες είναι οι πρώτες που θα φέρουν τη νέα εποχή στην αεροπλοΐα της Ελλάδας, προσγειώνοντας στη χώρα τα πρώτα υδροπλάνα του στόλου τους.


Νέος τρόπος μετακίνησης στα νησιά

Όπως προαναφέρθηκε, µέχρι το καλοκαίρι θα έχουν ξεκινήσει δροµολόγια µε υδροπλάνα στη ∆υτική Ελλάδα.

Τα υδροπλάνα θα πετούν στην Κέρκυρα από φέτος την άνοιξη, εκτελώντας πτήσεις περιηγητικές, οργανωµένες και ναυλωµένες (charter).

Η Ελλάδα αποκτά έναν νέο τρόπο για να εξερευνήσει και να µετακινηθεί κάποιος στα όµορφα νησιά της και η αρχή γίνεται µε πρώτους σταθµούς την Κέρκυρα, τους Παξούς, τους Αντίπαξους και τα ∆ιαπόντια νησιά.

Για τα νησιά των Κυκλάδων ίσως καθυστερήσουν οι πτήσεις, καθώς η δηµιουργία υδατοδροµίων είναι σε εξέλιξη, πάντως η σύνδεση θα γίνεται από την Αττική µέσω του υδατοδροµίου στο Λαύριο.

Το κόστος του εισιτηρίου δεν έχει οριστεί ακόµη, ωστόσο αυτό αναµένεται κατά µέσο όρο στα 70 ευρώ το άτοµο.

Το ύψος θα εξαρτάται από την υπηρεσία που θα προσφέρεται στον επιβάτη, αλλά και από τον προορισµό στον οποίο θα επιλέγει να κατευθύνεται.

Ενδεικτικές τιµές εισιτηρίων είναι: Αθήνα - Κύθηρα από 85 ευρώ, Αθήνα - Νάξος από 77 ευρώ, Αθήνα - Πάρος από 69 ευρώ, Αθήνα - Μύκονος από 67 ευρώ, Αθήνα - Τήνος από 65 ευρώ, Αθήνα - Σίφνος από 60 ευρώ, Αθήνα - Σαντορίνη από 90 ευρώ, Αθήνα - Σύρος από 60 ευρώ, Αθήνα - Σητεία από 155 ευρώ, Αθήνα - Κάρπαθος από 158 ευρώ, Αθήνα - Σκιάθος από 86 ευρώ, Κέρκυρα - Παξοί από 45 ευρώ και Κέρκυρα - Ζάκυνθος από 92 ευρώ. Από εκεί και πέρα, τα υπερσύγχρονα υδροπλάνα πετάνε µόνο µε το φως της ηµέρας, ενώ τα υδάτινα πεδία δεν απαιτούν ιδιαίτερες υποδοµές, καθώς το µόνο που είναι απαραίτητο είναι η λεγόµενη γλίστρα, ώστε να δένουν κάθε βράδυ και να συντηρούνται.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι τα συγκεκριµένα υδροπλάνα διαθέτουν ρόδες, ώστε, αν οι θαλάσσιες συνθήκες δεν το επιτρέπουν, να µπορούν να προσγειωθούν σε κανονικό διάδροµο αεροδροµίου.

Οι τύποι αεροσκαφών που θα χρησιµοποιούνται είναι οι εξής: Cessna Caravan C-208: Το αεροσκάφος αυτό της Hellenic Seaplanes είναι αµφίβιο και έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα ασφαλέστερα στον κόσµο. Είναι ένα µονοκινητήριο κατηγορίας Light Turbo Prop και διακρίνεται για την ευκολία χειρισµού του. Ο τύπος του ταξιδεύει µε ταχύτητα 270- 320 χλµ./ώρα και η χωρητικότητά του περιλαµβάνει θέσεις για έως 12 επιβάτες. Το Cessna Caravan C-208 είναι ιδανικό για επιβατικές πτήσεις, τόσο οργανωµένες όσο και charter, κάνοντάς το ιδανικό και για επαγγελµατικά ταξίδια, ενώ µπορεί να διαµορφωθεί ειδικά για αποθήκευση και µεταφορά φορτίου.

Twin Otter DHC-6: Το υδροπλάνο αυτό της Hellenic Seaplanes είναι αµφίβιο, µε χωρητικότητα για 19 θέσεις επιβατών, και αναπτύσσει ταχύτητα ταξιδιού έως και 300 χλµ./ώρα. Είναι υψηλοπτέρυγο, µε δύο µηχανές τουρµπίνας και θεωρείται το καταλληλότερο αεροσκάφος για να επιχειρεί στη θάλασσα και σε όλες τις κλιµατικές συνθήκες.

Καταλήγοντας και αναφορικά µε την εξέλιξη του πλάνου για τα υδροπλάνα, η υφυπουργός Χρ. Αλεξοπούλου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στόχος του υπουργείου Μεταφορών αλλά και των επενδυτών είναι να δηµιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο υδατοδροµίων, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα για αεροδιακοµιδές από δύσκολα προσβάσιµες περιοχές, ακόµα και όταν προκύπτουν λόγοι υγείας, µε γνώµονα τις ασφαλείς µεταφορές µε υδροπλάνα. Υψιστη προτεραιότητα για το υπουργείο Μεταφορών είναι η ασφάλεια των πτήσεων. Εµπόδια ετών, όπως η ατελείωτη γραφειοκρατία, ξεπεράστηκαν τροποποιώντας τις διαδικασίες, ώστε οι µεταφορές µε υδροπλάνα να αποτελέσουν µια βιώσιµη επένδυση για τις εταιρείες που ενδιαφέρονται να επιχειρήσουν στη χώρα µας».

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 17/02/2024