Στη δημοσιότητα βγήκε το πόρισμα για την τραγωδία στα Τέμπη, το οποίο είχε παραδοθεί από την περασμένη Τετάρτη 28/2 στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη.
Στο εν λόγω πόρισμα των εμπειρογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων καταγράφηκαν είκοσι ελλείψεις από ειδικούς πραγματογνώμονες και οι ευθύνες φαίνεται να αποδίδονται στον ΟΣΕ, στη Hellenic Train και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Διαβάστε ακόμα: Αποκλειστικό: Όλα όσα περιέχει η δικογραφία για την τραγωδία στα Τέμπη - Όλοι επιβεβαιώνουν τα λάθη του σταθµάρχη - Δεν υπάρχουν αναφορές για τεράστιες εκρήξεις

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-czkbh54v0f8x)


Τέμπη: Στο κάδρο των ευθυνών ΟΣΕ, Hellenic Train και Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων

Ο ΟΣΕ φέρεται να έχει την ευθύνη για οκτώ ελλείψεις που συνέβαλαν στην πρόκληση της τραγωδίας. Η Hellenic Train φέρεται να έχει την ευθύνη για ακόμη επτά σημαντικές ελλείψεις, ενώ πέντε κενά φέρεται να αποδίδονται στη ΡΑΣ και στις νομοθετικές αρχές.

Οι περισσότερες ελλείψεις, σύμφωνα με το πόρισμα, αφορούν στη γενικότερη λειτουργία των σιδηροδρόμων, καθώς και σε τεχνικά ζητήματα που επισημάνθηκαν κατά τις πρώτες ημέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπως η απουσία συστήματος τηλεδιοίκησης αλλά και επαρκούς φωτοσήμανσης κατά μήκος του σιδηροδρόμου.

Ακόμη, οι πραγματογνώμονες κάνουν λόγο για απαρχαιωμένο τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των μηχανοδηγών και για τραγική ανεπάρκεια του συστήματος εκπαίδευσης και πιστοποίησης των σιδηροδρομικών υπαλλήλων. Επίσης, ανακαλύπτουν πως οι σιδηροδρομικές εταιρείες δεν έχουν υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου και πως η ΡΑΣ λειτουργεί εκτός των ευρωπαϊκών προτύπων.


Τι αναφέρει το πόρισμα για τον ΟΣΕ

Για τον ΟΣΕ, στο πόρισμα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη φέρεται να αναδεικνύονται τα εξής:
  •  Η μη εγκατάσταση και η ελλιπής λειτουργία σύγχρονου συστήματος φωτοσήμανσης τηλεδιοίκησης και ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου τρένων (ETCS).
  •  Η ελλιπής ανάπτυξη δικτύου επαναληπτών και αναμεταδοτών του αναλογικού συστήματος ραδιοτηλεφωνίας (VHF) κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου, έτσι ώστε να μην καλύπτεται πλήρως η διαδρομή οποιουδήποτε συρμού.
  •  Η μη εγκατάσταση κατάλληλων διατάξεων επαναληπτών/αναμεταδοτών των δικτύων ραδιοτηλεπικοινωνίας (VMF GSM-R), με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλήρης τηλεπικοινωνιακή κάλυψη από τουλάχιστον δύο δίκτυα (κύριο και βοηθητικό) εντός όλων των σιδηροδρομικών σηράγγων κατά τα πρότυπα που ήδη ισχύουν στις οδικές σήραγγες.
  •  Οι ανεπαρκείς διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης για όλες τις ειδικότητες μετά το πέρας της θεωρητικής και της πρακτικής εκπαίδευσης. Στο πόρισμα σημειώνεται πως τα ποσοστά επιτυχίας που παρουσιάζονται παραπέμπουν σε προβληματικές διαδικασίες. Ενδεικτικό είναι πως δύο μήνες πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη έδωσαν εξετάσεις 73 άτομα για θέσεις εργασίας στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και δεν κόπηκε ούτε ένας.
Οι πέντε ειδικοί πραγματογνώμονες προχωρούν σε συστάσεις ασφαλείας προς τον ΟΣΕ Α.Ε., τη Hellenic Train και τις λοιπές κανονιστικές και νομοθετικές αρχές, όπως είναι η ΡΑΣ.

Σχετικά με την πορεία των δικαστικών ερευνών, με απόφαση του εφέτη ανακριτή θα γίνει αποστολή σε εργαστήριο της Αγγλίας των βίντεο που έχουν καταγράψει τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στη Θεσσαλονίκη. Στα βίντεο αυτά εκτιμάται ότι έγινε επανεγγραφή κι έτσι στην Αγγλία θα διαπιστωθεί αν μπορούν να βρουν υλικό.