Μια τελείως διαφορετική εκδοχή για το τι συνέβη τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, αμέσως μετά τη φονική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στη θέση Ευαγγελισμός της Λάρισας, όταν οι συρμοί τυλίχτηκαν στις φλόγες στέλνοντας στο θάνατο 57 άτομα, έδωσε ο τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών των θυμάτων, ο οποίος την Παρασκευή συνέταξε μια συμπληρωματική έκθεση γύρω από την πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών.

*Διαβάστε εδώ: Τέμπη: Αυτά είναι τα πορίσματα των κομμάτων - Ποια βλέπουν ανθρώπινο λάθος και ποια ποινικές ευθύνες

Η έκθεση παραδόθηκε στις οικογένειες και στη συνέχεια έφτασε στα χέρια του ειδικού εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, με τους συγγενείς να ζητούν να ασκηθεί συμπληρωματική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στις δεκαοκτώ σελίδες του συμπληρωματικού πορίσματος παρατίθενται φωτογραφίες και πλάνα από βίντεο που είχαν δει το φως της δημοσιότητας, αδιάψευστα στοιχεία που όμως, αντί να απαντούν, δημιουργούν περισσότερα ερωτήματα γύρω από το τι πραγματικά συνέβη το βράδυ εκείνο, όταν επιβάτες του τρένου εξαϋλώνονταν και πυροσβέστες πάθαιναν εγκαύματα μέσα από τις άθικτες στολές τους.

Η τεχνική έκθεση του ειδικού πραγματογνώμονα σε θέματα πυρκαγιών Βασίλη Κοκοτσάκη, προχωρά σε μία αποκάλυψη, σύμφωνα με την οποία, πιθανότατα η έκρηξη που οδήγησε στη φωτιά που κατέκαψε μεγάλα τμήματα των συρμών προήλθε από βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 της Hellenic Train, το οποίο εξαφανίστηκε ή εξαϋλώθηκε μετά τη σφοδρή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, ενώ οι διορισθέντες πραγματογνώμονες έκαναν λόγο για εστία φωτιάς και «ανάφλεξη του σπρέι λαδιού των αμαξοστοιχιών τόσο της επιβατικής όσο και της πρώτης εμπορικής ηλεκτράμαξας», φωτογραφίες από τον τόπο της εθνικής τραγωδίας δείχνουν τις δύο πρώτες ηλεκτράμαξες της εμπορικής αμαξοστοιχίας σχεδόν άθικτες από τη φωτιά, κάτι που, σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο των οικογενειών, σημαίνει ότι η φωτιά ξεκίνησε από αλλού.

«Συνάγεται το ασφαλές συμπέρασμα ότι, αντίθετα με το επίσημο πόρισμα των πραγματογνωμόνων, η εκδηλωθείσα έκρηξη-πυρκαγιά ελάχιστα επηρέασε τις δύο ηλεκτρομηχανές της εμπορικής και σίγουρα το φαινόμενο του αεριώδους πτητικού νέφους δεν ξεκίνησε σε αυτές, αλλά μετά από αυτές» τονίζεται στην τεχνική έκθεση.

Σε άλλο σημείο, έκπληξη προκαλεί η αναφορά σε ένα 14ο βαγόνι, από τη στιγμή που, σύμφωνα με έγγραφο της Hellenic Train προς την Π.Υ., η σύνθεση της εμπορικής αμαξοστοιχίας ήταν δεκατρία βαγόνια, εκ των οποίων τα τρία πρώτα βαγόνια, φορτωμένα με λαμαρίνες σε ανοικτές πλατφόρμες, εκτροχιάστηκαν, ενώ τα υπόλοιπα δέκα ήταν σφραγισμένα κοντέινερ.

Όπως τονίζεται, «στην έκθεση (των διορισθέντων πραγματογνωμόνων) αναφέρεται ότι ένα εμπορευματοκιβώτιο αποκολλήθηκε (λόγω σύγκρουσης) από τη θέση του, χωρίς όμως να διευκρινίζεται οτιδήποτε για την τύχη του ή την κατάσταση που βρέθηκε, αν βρέθηκε».

Τονίζεται, επίσης, ότι υπάρχει πιθανότητα το σημείο όπου δημιουργήθηκε το αεριώδες νέφος και έγινε η έκρηξη να ήταν ακριβώς στην πλατφόρμα που μετέφερε το εμπορευματοκιβώτιο που αποκολλήθηκε και εκτινάχθηκε και από το οποίο μεταφέρθηκε η φωτιά στην επιβατική αμαξοστοιχία.


Τα μπουφάν των θυμάτων

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε άλλο σημείο της έκθεσης γίνεται αναφορά στην ύπαρξη ξυλολίου, που ανιχνεύθηκε από το Γενικό Χημείο του Κράτους ακόμα και σε μπουφάν επιβατών, οι οποίοι ενδεχομένως ήρθαν σε επαφή με το φλεγόμενο αεριώδες νέφος. Όπως αναφέρεται, το ξυλόλιο Cas 1330-20-7, καθαρότητας μέχρι 95%, πληροί όλες τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία αεριώδους νέφους- ανάφλεξης και πυρόσφαιρας, απαιτώντας μεγάλη ποσότητα, ενώ δείχνει να ταυτίζεται με τις μαρτυρίες για καυστικά προβλήματα αναπνοής και χημικά εγκαύματα τόσο των πυροσβεστών όσο και των διασωθέντων.

Παράλληλα, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες που έχουν ορίσει οι συγγενείς των θυμάτων, σε βίντεο που έχει έρθει στο φως της δημοσιότητας διακρίνονται τρεις διαδοχικές εκρήξεις, ενώ ακολουθεί δημιουργία νέφους.