«Οι θέσεις αυτές τις οποίες λαμβάνουν εκφράζουν τον πόνο και τη βαθιά τους θλίψη γι’ αυτή τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πατρίδα μας», αναφέρει μιλώντας στα «Π» ο μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων, Τιμόθεος, σχολιάζοντας τις αντιδράσεις που σημειώνονται ανά την Ελλάδα απέναντι σε βουλευτές που υπερψήφισαν το νομοσχέδιο για το δικαίωμα στον πολιτικό γάμο και την τεκνοθεσία για ομόφυλα ζευγάρια. Χαρακτηρίζει, παράλληλα, την ομοφυλοφιλία «διαστροφή», η οποία «θα διδάσκεται στα σχολεία ως κανονικότητα από μικρή ηλικία των παιδιών», προσθέτοντας ότι «όποιος διαφοροποιείται από αυτόν τον νόμο θα θεωρείται ρατσιστής και θα διώχνεται από την κοινωνία και επαγγελματικά και κοινωνικά».

Σεβασμιώτατε, ποιος είναι ο αντίκτυπος στη Μητρόπολή σας από το νομοσχέδιο για το δικαίωμα στον πολιτικό γάμο και την τεκνοθεσία για ομόφυλα ζευγάρια; Το ποίμνιό σας πώς αντέδρασε;

Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι με όλο αυτό προσπαθούν να εισαγάγουν στην ελληνική ορθόδοξη κοινωνία μια παγανιστική αντίληψη, η οποία πρέπει να γίνει κατανοητό ότι για εμάς, τους ορθόδοξους χριστιανούς, είναι ένα αξιακό θέμα, ένα θέμα πίστεως και όχι ένα θέμα δικαιωματισμού. Προσπαθούν μέσα στον δημόσιο χώρο να μας αναδείξουν ότι οι άνθρωποι διεκδικούν δικαιώματα. Βεβαίως διεκδικούν δικαιώματα. Ο γάμος όμως, παρότι διέρχεται μια τεράστια κρίση εδώ και δεκαετίες, παραμένει Μυστήριο συνύπαρξης, κοινωνίας, αλλά και ευθύνης, και αυτό υποβαθμίζεται με αυτήν την κατάσταση. Στη μητροπολιτική μας περιφέρεια, όπως συμβαίνει και σε ολόκληρη την Ελλάδα, οι άνθρωποι είναι διχασμένοι. Δυστυχώς είναι αποπροσανατολισμένοι και προσπαθούν εκτός ορίων να αποδεχθούν ως θεσμό τον γάμο των ομοφυλοφίλων. Οπως αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη, στην Καινή και στην προς Ρωμαίους Επιστολή του Αποστόλου Παύλου, είναι ξεκάθαρα τα θέματα. Είναι διαστροφή η ομοφυλοφιλία. Και εδώ, στην Καρδίτσα, και σε ολόκληρη την Ελλάδα και στον δυτικό κόσμο υπάρχει η παρακμή του γάμου και η παρακμή αυτή ολοκληρώνεται με τη θέσπιση του γάμου των ομοφυλοφίλων, ο οποίος εμφανίζεται ως δικαίωμα σε κάτι όμως που δεν μπορεί να υπάρξει, καθώς δεν μπορούν δύο άτομα του ίδιου φύλου να συνάψουν «έγγαμη συζυγία». Είναι σαν να αναγνωρίσεις στους άνδρες το δικαίωμα της εγκυμοσύνης και του θηλασμού. Καταλαβαίνετε ότι η θεσμοθέτηση του γάμου για τα ομόφυλα ζευγάρια θα επιδεινώσει την κατάσταση. Αύριο θα πάμε για έναν αιμομικτικό γάμο, για έναν πολυγαμικό γάμο, για κτηνοβασία. Δηλαδή πράγματα τα οποία ισοδυναμούν με διαστροφή. Και πλέον όχι μόνο αυτό, αλλά η διαστροφή αυτή θα διδάσκεται στα σχολεία ως κανονικότητα από μικρή ηλικία των παιδιών. Και όποιος διαφοροποιείται από αυτόν τον νόμο θα θεωρείται ρατσιστής και θα διώχνεται από την κοινωνία και επαγγελματικά και κοινωνικά.

Πώς σχολιάζετε την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την Κυριακή της Ορθοδοξίας και την απουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας έπειτα από δύο αιώνες του ελληνικού κράτους;

Η Ιερά Σύνοδος πήρε αυτή την απόφαση για να δείξει τον σκεπτικισμό της και τη θλίψη της σε όλη αυτή την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Βεβαίως νομοθετεί η Πολιτεία και βεβαίως ακολουθούμε τους νόμους, αλλά, όταν ομιλούμε για ανήθικους νόμους, για «άθεσμους θεσμούς», καταλαβαίνετε ότι η Εκκλησία δεν θα πάρει τα όπλα και δεν θα το κάνει ποτέ, γιατί δεν είναι η θέση της αυτή, αλλά δεν θα αποκόψει αυτή τους ανθρώπους από την Εκκλησία. Οι άνθρωποι με τις πράξεις τους και τις ενέργειές τους αποκόπτονται από την Εκκλησία. Δεν μπορεί να ζητωκραυγάζει όταν δημιουργούνται τέτοια προβλήματα μέσα στην ορθόδοξη κοινωνία.

Παρατηρούνται αντιδράσεις απέναντι σε βουλευτές που υπερψήφισαν τον νόμο. Υπάρχουν ιερείς που να σας έχουν πει ότι προτίθενται να αντιδρά σουν ανάλογα;

Η Εκκλησία μας και οι ιεράρχες και οι κληρικοί της δεν έχουν να διαχωρίσουν με κανέναν άνθρωπο απολύτως τίποτα.

Οι θέσεις αυτές τις οποίες λαμβάνουν εκ φράζουν τον πόνο και τη βαθιά τους θλί ψη γι’ αυτή τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πατρίδα μας. Με τους κληρικούς μας συνεργαζόμαστε, συναποφασίζουμε τα θέματα της τοπικής μας εκκλησίας και ό,τι χρειαστεί θα το δι αχειριστούμε εμείς μαζί με τους κληρι κούς και ό,τι πρέπει να πούμε και να ενη μερώσουμε τους χριστιανούς μας θα το κάνουμε με ακρίβεια, με ελευθερία και με ασφάλεια. Πρέπει να καταλάβουμε το αί τιο αυτής της κατάστασης, που είναι ο πό νος και η θλίψη, η ασέβεια η οποία επι κρατεί και προσπαθεί να διοχετευθεί σε όλες τις κοινωνικές τάξεις των ανθρώ πων. Τι προσπαθούν τώρα να μας πουν;

Τι προσπαθούν να αλλάξουν; Τον άνδρα να γίνει γυναίκα και τη γυναίκα να γίνει άνδρας; Είναι πολύ βαθύ το πρόβλημα, γι’ αυτό χρειάζεται σχέση με την Εκκλησία και κατήχηση και επανευαγγελισμός.