Τέμπη: Εγγυήσεις "μαμούθ" που ξεπερνούν το ένα εκατ. ευρώ σε δύο στελέχη του ΕΡΓΟΣΕ για τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717
Ακολουθεί η επόμενη ομάδα των κατηγορουμένων
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία των Τεμπών, αν εγκαίρως είχε ολοκληρωθεί η περίφημη σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου
Εγγυήσεις-μαμούθ επιβλήθηκαν στους δύο πρώτους κατηγορουμένους στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ οι οποίοι απολογήθηκαν σήμερα ενώπιον της Ελληνίδας ευρωπαίας ανακρίτριας, Χριστίνας Σαλάππα για τη μη υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης 717, κομβικό ζήτημα που απασχολεί έντονα τις έρευνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών που στοίχισε τη ζωή σε 57 κυρίως νέους ανθρώπους. Το συνολικό ύψος των εγγυήσεων που επιβλήθηκαν ξεπερνά το 1.000.000 ευρώ.
Οι δύο πρώτοι κατηγορούμενοι που απολογήθηκαν είναι από τον ΕΡΓΟΣΕ και μετά τις απολογίες τους με τη σύμφωνη γνώμη της εντεταλμένης ευρωπαίας εισαγγελέα, Πόπη Παπανδρέου τους επιβλήθηκαν εγγυοδοσίες 500.000 ευρώ στον έναν και 600.000 στον άλλον και επιπλέον ο όρος της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα. Η διαδικασία των απολογιών θα συνεχιστεί την άλλη εβδομάδα, όπου η «σκυτάλη» θα περάσει στην επόμενη ομάδα των κατηγορουμένων.
Βάση του κατηγορητηρίου που είχε σχηματιστεί για την 717 θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία των Τεμπών, αν εγκαίρως είχε ολοκληρωθεί η περίφημη σύμβαση για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Συνολικά για την υπόθεση της 717 έχουν απαγγελθεί κατηγορίες σε 23 πρόσωπα, μη πολιτικά πρόσωπα.
Σύμφωνα με την ποινική έρευνα που διενεργήθηκε για την υπόθεση, χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής «Σύμβασης 717», σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Για τον λόγο αυτό, μετά την πάροδο περισσότερων από εννέα ετών από την υπογραφή της Σύμβασης 717, το έργο δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί.
Συγκεκριμένα, η αρχική σύμβαση για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, υπογράφηκε το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016.Το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης 717. Και οι δύο Συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.
Οι δύο πρώτοι κατηγορούμενοι που απολογήθηκαν είναι από τον ΕΡΓΟΣΕ και μετά τις απολογίες τους με τη σύμφωνη γνώμη της εντεταλμένης ευρωπαίας εισαγγελέα, Πόπη Παπανδρέου τους επιβλήθηκαν εγγυοδοσίες 500.000 ευρώ στον έναν και 600.000 στον άλλον και επιπλέον ο όρος της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα. Η διαδικασία των απολογιών θα συνεχιστεί την άλλη εβδομάδα, όπου η «σκυτάλη» θα περάσει στην επόμενη ομάδα των κατηγορουμένων.
Βάση του κατηγορητηρίου που είχε σχηματιστεί για την 717 θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία των Τεμπών, αν εγκαίρως είχε ολοκληρωθεί η περίφημη σύμβαση για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Σύμβαση 717: Έχουν απαγγελθεί κατηγορίες σε 23 πρόσωπα για την υπόθεση
«Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν ειλικρινή πρόθεση να εφαρμόσουν την Σύμβαση 717/2014 και να υλοποιήσουν το αντικείμενο αυτής —το οποίο μάλιστα συνδεόταν άρρηκτα με την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων, όπως αποδείχθηκε με τον τραγικότερο τρόπο από το δυστύχημα στο Άδενδρο και το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία θα είχαν με βεβαιότητα αποφευχθεί εάν είχε ολοκληρωθεί το αντικείμενο της Σύμβασης 717 με το σύστημα ETCS σε λειτουργία» επισημαίνεται στο κατηγορητήριο.Συνολικά για την υπόθεση της 717 έχουν απαγγελθεί κατηγορίες σε 23 πρόσωπα, μη πολιτικά πρόσωπα.
Σύμφωνα με την ποινική έρευνα που διενεργήθηκε για την υπόθεση, χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής «Σύμβασης 717», σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Για τον λόγο αυτό, μετά την πάροδο περισσότερων από εννέα ετών από την υπογραφή της Σύμβασης 717, το έργο δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί.
Συγκεκριμένα, η αρχική σύμβαση για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, υπογράφηκε το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016.Το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης 717. Και οι δύο Συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.