Τραγωδία στα Τέμπη: Συζητήθηκε η πρώτη αγωγή συγγενών θύματος - Αρνούνται τις ευθύνες ΟΣΕ και Hellenic Train
Το συνολικό ποσό της αποζημίωσης που διεκδικούν αγγίζει το 1.000.000 ευρώ
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας, κατάθεσε ως μάρτυρας, προτεινόμενος από την πλευρά της οικογένειας του ελεγκτή, ο πραγματογνώμονας Επαμεινώνδας Μπούρας
Συζητήθηκε στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας η πρώτη αγωγή συγγενών θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.
Πρόκειται για αγωγή που έχουν καταθέσει οι συγγενείς του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα κατά του ΟΣΕ και της εταιρείας Hellinic Train, ζητώντας αποζημίωση για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από τη βαριά απώλεια του δικού τους ανθρώπου.
*Διαβάστε εδώ: Τραγωδία στα Τέμπη: Ελεύθερος αφέθηκε ο 8ος κατηγορούμενος για τη σύμβαση 717 - Κατέβαλε εγγύηση ύψους 800.000 ευρώ
Το συνολικό ποσό της αποζημίωσης που διεκδικούν αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας, κατάθεσε ως μάρτυρας, προτεινόμενος από την πλευρά της οικογένειας του ελεγκτή, ο πραγματογνώμονας Επαμεινώνδας Μπούρας.
Ο μάρτυρας εξήγησε πώς ακριβώς συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα και επισήμανε πως η αμαξοστοιχία Intercity 62, μετά την αναχώρησή της από τον σταθμό της Λάρισας, «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στη γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία».
Απαντώντας σε ερωτήσεις της προέδρου, ο μάρτυρας εξήγησε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε», ενώ λίγο αργότερα πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ό,τι γνωρίζω, είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν από έναν μήνα».
Ο μάρτυρας επισήμανε πως «…μέχρι την αποχώρηση από τον σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».
Πρόεδρος: Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη;
Μάρτυρας: Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω πια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό.
(…)
Πρόεδρος: Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;
Μάρτυρας: Ο ΟΣΕ.
Πρόεδρος: Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πώς εφαρμόζεται ασφάλεια;
Μάρτυρας: Χειροκίνητα.
Σε κάθε περίπτωση ο πραγματογνώμονας της οικογένειας τόνισε απαντώντας σε ερώτηση της προέδρου ότι «εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δεν θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».
Επιπλέον, ο πραγματογνώμονας είπε πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες, των οποίων έλαβε γνώση, προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων.
«Υπάρχει ένα κενό από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση», εξήγησε ο πραγματογνώμονας.
Ο μάρτυρας απαντώντας σε ερωτήσεις δικηγόρων των εταιρειών τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών, επισημαίνοντας πως «θα έπρεπε να γίνει. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει».
«Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συνυπαιτιότητα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη», τόνισε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.
Πρόκειται για αγωγή που έχουν καταθέσει οι συγγενείς του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα κατά του ΟΣΕ και της εταιρείας Hellinic Train, ζητώντας αποζημίωση για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από τη βαριά απώλεια του δικού τους ανθρώπου.
*Διαβάστε εδώ: Τραγωδία στα Τέμπη: Ελεύθερος αφέθηκε ο 8ος κατηγορούμενος για τη σύμβαση 717 - Κατέβαλε εγγύηση ύψους 800.000 ευρώ
Το συνολικό ποσό της αποζημίωσης που διεκδικούν αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας, κατάθεσε ως μάρτυρας, προτεινόμενος από την πλευρά της οικογένειας του ελεγκτή, ο πραγματογνώμονας Επαμεινώνδας Μπούρας.
Ο μάρτυρας εξήγησε πώς ακριβώς συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα και επισήμανε πως η αμαξοστοιχία Intercity 62, μετά την αναχώρησή της από τον σταθμό της Λάρισας, «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στη γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία».
Απαντώντας σε ερωτήσεις της προέδρου, ο μάρτυρας εξήγησε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε», ενώ λίγο αργότερα πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ό,τι γνωρίζω, είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν από έναν μήνα».
Ο μάρτυρας επισήμανε πως «…μέχρι την αποχώρηση από τον σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».
Πρόεδρος: Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη;
Μάρτυρας: Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω πια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό.
(…)
Πρόεδρος: Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;
Μάρτυρας: Ο ΟΣΕ.
Πρόεδρος: Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πώς εφαρμόζεται ασφάλεια;
Μάρτυρας: Χειροκίνητα.
Σε κάθε περίπτωση ο πραγματογνώμονας της οικογένειας τόνισε απαντώντας σε ερώτηση της προέδρου ότι «εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δεν θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».
Επιπλέον, ο πραγματογνώμονας είπε πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες, των οποίων έλαβε γνώση, προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων.
«Υπάρχει ένα κενό από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση», εξήγησε ο πραγματογνώμονας.
Ο μάρτυρας απαντώντας σε ερωτήσεις δικηγόρων των εταιρειών τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών, επισημαίνοντας πως «θα έπρεπε να γίνει. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει».
Τραγωδία στα Τέμπη: Αρνούνται τις ευθύνες ΟΣΕ και Hellenic Train
Νωρίτερα, κατά την έναρξη της συζήτησης, οι δικηγόροι της Hellenic train και του ΟΣΕ επανέφεραν τα αιτήματα αναβολής της συζήτησης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας της υπόθεσης. Οι νομικοί παραστάτες και των δύο εταιρειών υποστήριξαν πως δεν υπάρχει υπαιτιότητά τους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.«Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συνυπαιτιότητα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη», τόνισε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.