Θεσσαλονίκη: Βόλτα στους δρόμους της πόλης με το πρώτο ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο
Δείτε βίντεο
''Θα αλλάξουν το τοπίο των μετακινήσεων'' ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης
Το πρώτο του δοκιμαστικό δρομολόγιο με επιβάτες πραγματοποίησε ένα από τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη το προσεχές διάστημα.
Το ηλεκτρικό λεωφορείο ξεκίνησε το δρομολόγιό του, το πρωί της Τετάρτης (10/04) από την πλατεία Ελευθερίας, στο τέρμα των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, επί της οδού Μητροπόλεως, παρουσία δημοσιογράφων. Κινήθηκε στην οδό Μητροπόλεως, έκανε μια στάση στον Λευκό Πύργο και στη συνέχεια κατευθύνθηκε προς την οδό Τσιμισκή και επέστρεψε στο ίδιο σημείο, για την αποβίβαση των επιβατών.
Ο ΟΑΣΘ παρέλαβε 110 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία, της κινεζικής εταιρείας Yutong έφτασαν στη Θεσσαλονίκη την 1η Μαρτίου, 55 σταθερούς φορτιστές διπλής φόρτισης και τρεις φορητούς φορτιστές, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Από το Σάββατο 6 Απριλίου 6 από τα 110 λεωφορεία πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές. Το κάθε ένα από αυτά είναι φορτωμένο με σακιά άμμου, βάρους 2,5 τόνων, το οποίο αντιστοιχεί σε ένα μισογεμάτο λεωφορείο. Η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών θα γίνει μόλις το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία διανύσει 5.000 χιλιόμετρα, δηλαδή, όπως υπολογίζεται, στο τέλος Απριλίου. Αμέσως μετά θα παραληφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο και θα δοθούν στον ΟΑΣΘ.
Τα έξι λεωφορεία φορτίζονται από δύο φορτιστές, οι οποίοι τοποθετήθηκαν προσωρινά στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπολη. Τις επόμενες εβδομάδες, μόλις ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά, οι δύο φορτιστές θα μεταφερθούν σε διπλανό οικόπεδο, όπου κατασκευάζεται ο σταθμός φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων και θα εγκατασταθούν μόνιμα και οι 55 φορτιστές.
Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η εγκατάσταση της τηλεματικής και των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων. Ακολούθως τα λεωφορεία θα πάρουν πινακίδες κυκλοφορίας και θα ασφαλιστούν.
Μέσα στον Μάιο οι σχετικές διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί και θα αρχίσουν τα δρομολόγια.
Τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών λεωφορείων
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες. Βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, πρέπει να έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων, ενώ τα έως τώρα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων μπορεί να αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα. Το λεωφορείο βγάζει δυο συνεχόμενες βάρδιες χωρίς να φορτίσει.
Διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα. Έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο. Είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων, ενώ είναι και αθόρυβα.
Δείτε τα όσα δήλωσε ο διευθυντής Ανάπτυξης του ΟΑΣΘ, Χρήστος Χατζηγεωργίου:
Ο κ. Ταγγίρης πρόσθεσε ότι: «Ο ΟΑΣΘ, αυτός ο σπουδαίος και ιστορικός Οργανισμός της Θεσσαλονίκης, πρωτοπορεί και πάλι. Με την πολύτιμη συνδρομή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανανεώνουμε τον στόλο μας και εισάγουμε την ηλεκτροκίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Η νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έχει έρθει. Τις επόμενες εβδομάδες τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν, αλλάζοντας το τοπίο των μετακινήσεων. Η προσπάθεια για ποιοτικές υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό συνεχίζεται. Έτσι, πέρα από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, έχουμε προσλάβει 150 οδηγούς και επίκειται η πρόσληψη ακόμα 40».
Τέλος, όπως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ είπε: «Σταδιακά, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέο διαγωνισμό, για την προμήθεια 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων περίπου 250 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εκσυγχρονίζονται, η καθημερινότητα του επιβατικού κοινού αναβαθμίζεται. Τα καλύτερα έρχονται».
Το ηλεκτρικό λεωφορείο ξεκίνησε το δρομολόγιό του, το πρωί της Τετάρτης (10/04) από την πλατεία Ελευθερίας, στο τέρμα των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, επί της οδού Μητροπόλεως, παρουσία δημοσιογράφων. Κινήθηκε στην οδό Μητροπόλεως, έκανε μια στάση στον Λευκό Πύργο και στη συνέχεια κατευθύνθηκε προς την οδό Τσιμισκή και επέστρεψε στο ίδιο σημείο, για την αποβίβαση των επιβατών.
Ο ΟΑΣΘ παρέλαβε 110 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία, της κινεζικής εταιρείας Yutong έφτασαν στη Θεσσαλονίκη την 1η Μαρτίου, 55 σταθερούς φορτιστές διπλής φόρτισης και τρεις φορητούς φορτιστές, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Από το Σάββατο 6 Απριλίου 6 από τα 110 λεωφορεία πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές. Το κάθε ένα από αυτά είναι φορτωμένο με σακιά άμμου, βάρους 2,5 τόνων, το οποίο αντιστοιχεί σε ένα μισογεμάτο λεωφορείο. Η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών θα γίνει μόλις το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία διανύσει 5.000 χιλιόμετρα, δηλαδή, όπως υπολογίζεται, στο τέλος Απριλίου. Αμέσως μετά θα παραληφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο και θα δοθούν στον ΟΑΣΘ.
Τα έξι λεωφορεία φορτίζονται από δύο φορτιστές, οι οποίοι τοποθετήθηκαν προσωρινά στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπολη. Τις επόμενες εβδομάδες, μόλις ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά, οι δύο φορτιστές θα μεταφερθούν σε διπλανό οικόπεδο, όπου κατασκευάζεται ο σταθμός φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων και θα εγκατασταθούν μόνιμα και οι 55 φορτιστές.
Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η εγκατάσταση της τηλεματικής και των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων. Ακολούθως τα λεωφορεία θα πάρουν πινακίδες κυκλοφορίας και θα ασφαλιστούν.
Μέσα στον Μάιο οι σχετικές διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί και θα αρχίσουν τα δρομολόγια.
Τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών λεωφορείων
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες. Βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, πρέπει να έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων, ενώ τα έως τώρα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων μπορεί να αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα. Το λεωφορείο βγάζει δυο συνεχόμενες βάρδιες χωρίς να φορτίσει.Διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα. Έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο. Είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων, ενώ είναι και αθόρυβα.
Δείτε τα όσα δήλωσε ο διευθυντής Ανάπτυξης του ΟΑΣΘ, Χρήστος Χατζηγεωργίου:
Πρόεδρος ΟΑΣΘ: Εντός της επόμενης διετίας θα ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ
Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, ανέφερε πως το επόμενο διάστημα που θα βγουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους, θα αλλάξουν το τοπίο των μετακινήσεων, αφού όπως τόνισε: «Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εκσυγχρονίζονται, η καθημερινότητα του επιβατικού κοινού αναβαθμίζεται. Τα καλύτερα έρχονται».Ο κ. Ταγγίρης πρόσθεσε ότι: «Ο ΟΑΣΘ, αυτός ο σπουδαίος και ιστορικός Οργανισμός της Θεσσαλονίκης, πρωτοπορεί και πάλι. Με την πολύτιμη συνδρομή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανανεώνουμε τον στόλο μας και εισάγουμε την ηλεκτροκίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Η νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έχει έρθει. Τις επόμενες εβδομάδες τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν, αλλάζοντας το τοπίο των μετακινήσεων. Η προσπάθεια για ποιοτικές υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό συνεχίζεται. Έτσι, πέρα από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, έχουμε προσλάβει 150 οδηγούς και επίκειται η πρόσληψη ακόμα 40».
Τέλος, όπως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ είπε: «Σταδιακά, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέο διαγωνισμό, για την προμήθεια 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων περίπου 250 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εκσυγχρονίζονται, η καθημερινότητα του επιβατικού κοινού αναβαθμίζεται. Τα καλύτερα έρχονται».