Πάσχα με... χρυσάφι: Αβάσταχτo το κόστος των μετακινήσεων - "Σούβλισμα" στην τσέπη πριν από τον οβελία
"Φωτιά" το "πηγαινέλα" για το Πάσχα
Ακριβή η μετακίνηση για τους προορισμούς το Πάσχα
Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα χρειαστεί να βάλουν όσοι προγραμματίζουν ταξίδι για το Πάσχα. Πριν από το σούβλισμα του οβελία, οι Έλληνες βιώνουν το «σούβλισμα» της τσέπης. Η ακρίβεια και οι αυξημένες τιμές σε αγαθά και υπηρεσίες δυσχεραίνουν την καθημερινότητα και περιορίζουν τις δυνατότητες για εξορμήσεις και ψυχαγωγία.
Πάσχα με «αλμυρές» τιμές στα εισιτήρια για τους Έλληνες που υποφέρουν από την ακρίβεια, καθώς ακόμα και μία εξόρμηση για ένα διήμερο φτάνει να κοστίζει, όχι απλά όσο ο βασικός, αλλά πλέον όσο ένας καλός μισθός.
Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως μόνο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τη Σαντορίνη ένα ζευγάρι με ΙΧ θα δώσει €235 και για αεροπορικά €450.
Οι τιμές παρουσιάζουν αδιανόητες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ένας Θεός ξέρει, θα πουν οι επιβάτες, τι τους περιμένει το καλοκαίρι που αυξάνεται η ζήτηση.
Όσο για το Πάσχα, πριν από το σούβλισμα του οβελία έρχεται το «σούβλισμα» του επιβάτη. Στους πιο κοντινούς προορισμούς που πολλοί θα επιλέξουν οι αυξήσεις είναι σημαντικές.
Πειραιάς – Αγκίστρι
2023: 27€ (μετ’ επιστροφής)
2024: 35€ (μετ’ επιστροφής)
Πειραιάς – Πόρος
2023: 34€ (μετ’ επιστροφής)
2024: 57€ (μετ’ επιστροφής)
Και όσο οι αποστάσεις μεγαλώνουν τόσο μεγαλώνει και το κόστος…
Πειραιάς – Κρήτη (4μελής οικογένεια και ΙΧ)
2023: 430€
2024: 504€
Ακόμα πιο τζιζ κάνει η τιμή του αεροπλάνου. Για παράδειγμα το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη μπορεί να κοστίσει ακόμα και 309€ με επιστροφή το αεροπλάνο, ενώ το ΙΧ με διόδια και καύσιμα (με επιστροφή) 237€.
Οι περισσότεροι επιβάτες δεν έχουν άλλη επιλογή, καθώς τα αεροπορικά εισιτήρια είναι απλησίαστα και δρόμος για τα νησιά δεν υπάρχει. Τι γίνεται όμως όταν υπάρχει η επιλογή αυτοκίνητο ή καράβι για μια παρέα τεσσάρων ατόμων;
Ακριβό μου πλοίο
Αν κάποιος επιλέξει να ταξιδέψει με το πλοίο για Θεσσαλονίκη από Πειραιά κοστίζει 93 ευρώ το άτομο και θα κάνει 27 ώρες και 20 λεπτά, καθώς το πλοίο θα περάσει από Σύρο, Μύκονο, Ικαρία, Φούρνους, Σάμο, Χίο, Μυτιλήνη και Λήμνο πριν από τη Θεσσαλονίκη.
Την ίδια ώρα, με αυτοκίνητο στο ένα τέταρτο του χρόνου, αφού σε 5-6 ώρες θα είναι στη Θεσσαλονίκη, το βενζινοκίνητο θα κάψει 110€, το diesel 90€, το υβριδικό 103€, το LPG 80€ και το ηλεκτρικό 60-95€ (ανάλογα με το πού θα φορτίσει).
Αυτό σημαίνει πως πάνω κάτω ένα ταξίδι με πλοίο το άτομο θα δώσει 93€ ή μία 4μελής παρέα 372€, ενώ με το αυτοκίνητο (καύσιμο και διόδια) από 60€-110€.
Δηλαδή το ταξίδι μπορεί να κοστίσει ακόμα και 312€ παραπάνω ανά κατεύθυνση με το πλοίο. Αν υπολογίσει κανείς πως ίσως να χρειαστεί και ενοικίαση αυτοκινήτου ή μετακινήσεις με ταξί, τότε η ψαλίδα ανοίγει και άλλο. Ακόμα χειρότερα γίνονται τα πράγματα για όποιον σκεφτεί να ταξιδέψει από ένα νησί σε κάποιο άλλο κοντινό.
Αδιανόητο το κόστος για τους νησιώτες
Μήλος - Μύκονος – Μήλος: 108€/ άτομο
Πειραιάς – Μύκονος – Πειραιάς: 72.50€/ άτομο
Με αυτά τα κόστη δεν λείπουν και όσοι, αφού το ψάξουν, πάνε στο εξωτερικό για φτηνότερα. Αυτό άλλωστε έγινε και πρόσφατα στα τριήμερα.
Στα ταξίδια με ΙΧ σημαντικό ρόλο στο τελικό κόστος παίζει το πού θα γίνει το φουλάρισμα του αυτοκινήτου, με τα βενζινάδικα των εθνικών οδών σταθερά να είναι ακριβότερα. Για παράδειγμα στη Λάρισα φτάνει τα 2,03€.
Ανεβασμένα όμως είναι και τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ σε σχέση με πέρυσι για όσους θα προτιμήσουν αυτόν τον τρόπο μεταφοράς.