MyCoast: Διαθέσιμη η εφαρμογή για καταγγελίες παρανομιών στις παραλίες - Πώς θα λειτουργεί
Πέρσι έγιναν 4.500 έλεγχοι και διαπιστώθηκαν 1.750 παραβάσεις
Η εφαρμογή «MyCoast» διατίθεται δωρεάν στους πολίτες προκειμένου να υποβάλουν καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση της παραχώρησης
Την καινούργια ψηφιακή εφαρμογή “MyCoast“ για τις παραλίες, που είναι ήδη έτοιμη προς χρήση, παρουσίασαν οι υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Χατζηστεργίου και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηστεργίου υπάρχει ήδη στο App Store και μέχρι το βράδυ θα είναι διαθέσιμη και στο Google Play. Η εφαρμογή «MyCoast» διατίθεται δωρεάν στους πολίτες, προκειμένου να υποβάλουν καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση της παραχώρησης.
Διαβάστε ακόμα: Online καταγγελίες για αυθαιρεσίες και στις παραλίες - Οι 198 "απάτητες ακτές" με πλήρες απαγορευτικό για εκμετάλλευση
“Θυμάστε όλοι το κίνημα της πετσέτας, τις σχετικές αντιδράσεις και τις πρωτοβουλίες ίσως του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών πέρσι το καλοκαίρι. Είναι ενδεικτικό ότι παρά τα προβλήματα της συγκεκριμένης υπηρεσίας, πέρσι το καλοκαίρι έγιναν 4.500 έλεγχοι και διαπιστώθηκαν 1.750 παραβάσεις. Από πέρσι η Πολιτεία έδειξε την αυστηρότητά της στο συγκεκριμένο ζήτημα και από τότε δεσμευτήκαμε ότι θα φέρουμε νομοθετική παρέμβαση για να αντιμετωπιστεί συνολικά το ζήτημα αυτό. Πράγματι, αφού συζητήσαμε με όλους τους αρμόδιους φορείς και την κοινωνία των πολιτών, έχουμε φέρει ήδη μια πρωτοβουλία που είναι νόμος του κράτους πια, σχετικά με την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές” τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης.
“Υπάρχουν αυστηρές κυρώσεις μεταξύ 2.000 και 60.000 ευρώ, αλλά και κυρώσεις που φτάνουν και μέχρι άρση της άδειας παραχώρησης και οριστική άρση της άδειας παραχώρησης. Και φυσικά στο πλαίσιο αυτής της αντιμετώπισης υπάρχει και χρήση των νέων τεχνολογιών, όπως drones για να ελέγχουμε τι γίνεται. Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για να μπορεί να προσδιορίζεται επακριβώς και να είναι γνωστό σε όλους και στο δημόσιο και στην κοινωνία των πολιτών ποιος είναι ο χώρος της παραχώρησης σε κάθε παραλία” πρόσθεσε.
“Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινωνική συμμαχία υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος. Δεν είμαστε εναντίον της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Είμαστε υπέρ της λελογισμένης αξιοποίησης με αρχές και κανόνες, με σεβασμό της προστασίας του περιβάλλοντος. Αλλά προφανώς είμαστε αντίθετοι σε αθέμιτες και παράνομες πλέον πρακτικές. Είμαστε αντίθετοι στο δίκαιο του ισχυρότερου στις παραλίες. Είμαστε αντίθετοι σε πρακτικές bullying” σημείωσε ο υπουργός.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d0w0d7xt9hjt)
Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο πολίτης θα πρέπει να εντοπίσει την περιοχή ενδιαφέροντος είτε με αναζήτηση στο χάρτη της εφαρμογής είτε «σκανάροντας» το QR code της παραχώρησης, που θα είναι αναρτημένος υποχρεωτικά σε πινακίδα στην παραλία. Μόλις γίνει ο εντοπισμός της περιοχής, εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού το πολύγωνο της παραχώρησης και τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη – λήξη, χρήση, εμβαδόν). Αν ο πολίτης διαπιστώσει αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορεί να υποβάλει τις προαναφερόμενες καταγγελίες μέσω της εφαρμογής, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη παραχώρηση ή το συγκεκριμένο σημείο στο χάρτη, εάν δεν υπάρχει ενεργή παραχώρηση.
Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Σημειώνεται ότι μία μόνο καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση, καθώς και ότι η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από κινητή συσκευή που βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Αν δεν είναι δυνατή η υποβολή καταγγελίας μέσω της εφαρμογής, οι καταγγελίες γίνονται με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία.
Οι Κτηματικές Υπηρεσίες μπορούν να εξετάζουν τις καταγγελίες αφού τις κατηγοριοποιήσουν αναλόγως του πλήθους τους ανά θέση, της βαρύτητας της φερόμενης παραβίασης των όρων της παραχώρησης, του ορισμένου ή αόριστου περιεχομένου τους ή του επώνυμου ή ανώνυμου χαρακτήρα τους.
Όσον αφορά στους ελέγχους και τις καταγγελίες, αρμοδιότητα έχουν και οι Δήμοι και η Αστυνομία και οι κτηματικές. “Κατ αρχήν τα πρόστιμα επιβάλλονται από τις κτηματικές, είναι αρμόδιες για την προστασία της δημόσιας περιουσίας. Οπότε οι καταγγελίες θα πηγαίνουν στις κτηματικές και από εκεί θα διοχετεύονται και στις υπόλοιπες ελεγκτικές αρχές. Και μικτά κλιμάκια θα υπάρχουν, αλλά μέσω των κτηματικών θα γίνεται η διοχέτευση” τόνισε η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, Νάγια Κόλλια.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηστεργίου υπάρχει ήδη στο App Store και μέχρι το βράδυ θα είναι διαθέσιμη και στο Google Play. Η εφαρμογή «MyCoast» διατίθεται δωρεάν στους πολίτες, προκειμένου να υποβάλουν καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση της παραχώρησης.
Διαβάστε ακόμα: Online καταγγελίες για αυθαιρεσίες και στις παραλίες - Οι 198 "απάτητες ακτές" με πλήρες απαγορευτικό για εκμετάλλευση
Mycoast: Η νέα πλατφόρμα για τις παραβάσεις στις παραλίες – Έως €60.000 το πρόστιμο
“Θυμάστε όλοι το κίνημα της πετσέτας, τις σχετικές αντιδράσεις και τις πρωτοβουλίες ίσως του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών πέρσι το καλοκαίρι. Είναι ενδεικτικό ότι παρά τα προβλήματα της συγκεκριμένης υπηρεσίας, πέρσι το καλοκαίρι έγιναν 4.500 έλεγχοι και διαπιστώθηκαν 1.750 παραβάσεις. Από πέρσι η Πολιτεία έδειξε την αυστηρότητά της στο συγκεκριμένο ζήτημα και από τότε δεσμευτήκαμε ότι θα φέρουμε νομοθετική παρέμβαση για να αντιμετωπιστεί συνολικά το ζήτημα αυτό. Πράγματι, αφού συζητήσαμε με όλους τους αρμόδιους φορείς και την κοινωνία των πολιτών, έχουμε φέρει ήδη μια πρωτοβουλία που είναι νόμος του κράτους πια, σχετικά με την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές” τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης.“Υπάρχουν αυστηρές κυρώσεις μεταξύ 2.000 και 60.000 ευρώ, αλλά και κυρώσεις που φτάνουν και μέχρι άρση της άδειας παραχώρησης και οριστική άρση της άδειας παραχώρησης. Και φυσικά στο πλαίσιο αυτής της αντιμετώπισης υπάρχει και χρήση των νέων τεχνολογιών, όπως drones για να ελέγχουμε τι γίνεται. Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για να μπορεί να προσδιορίζεται επακριβώς και να είναι γνωστό σε όλους και στο δημόσιο και στην κοινωνία των πολιτών ποιος είναι ο χώρος της παραχώρησης σε κάθε παραλία” πρόσθεσε.
“Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινωνική συμμαχία υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος. Δεν είμαστε εναντίον της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Είμαστε υπέρ της λελογισμένης αξιοποίησης με αρχές και κανόνες, με σεβασμό της προστασίας του περιβάλλοντος. Αλλά προφανώς είμαστε αντίθετοι σε αθέμιτες και παράνομες πλέον πρακτικές. Είμαστε αντίθετοι στο δίκαιο του ισχυρότερου στις παραλίες. Είμαστε αντίθετοι σε πρακτικές bullying” σημείωσε ο υπουργός.
Πώς λειτουργεί η εφαρμογή «MyCoast»
Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο πολίτης θα πρέπει να εντοπίσει την περιοχή ενδιαφέροντος είτε με αναζήτηση στο χάρτη της εφαρμογής είτε «σκανάροντας» το QR code της παραχώρησης, που θα είναι αναρτημένος υποχρεωτικά σε πινακίδα στην παραλία. Μόλις γίνει ο εντοπισμός της περιοχής, εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού το πολύγωνο της παραχώρησης και τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη – λήξη, χρήση, εμβαδόν). Αν ο πολίτης διαπιστώσει αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορεί να υποβάλει τις προαναφερόμενες καταγγελίες μέσω της εφαρμογής, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη παραχώρηση ή το συγκεκριμένο σημείο στο χάρτη, εάν δεν υπάρχει ενεργή παραχώρηση.Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Σημειώνεται ότι μία μόνο καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση, καθώς και ότι η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από κινητή συσκευή που βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Αν δεν είναι δυνατή η υποβολή καταγγελίας μέσω της εφαρμογής, οι καταγγελίες γίνονται με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία.
Οι Κτηματικές Υπηρεσίες μπορούν να εξετάζουν τις καταγγελίες αφού τις κατηγοριοποιήσουν αναλόγως του πλήθους τους ανά θέση, της βαρύτητας της φερόμενης παραβίασης των όρων της παραχώρησης, του ορισμένου ή αόριστου περιεχομένου τους ή του επώνυμου ή ανώνυμου χαρακτήρα τους.
Όσον αφορά στους ελέγχους και τις καταγγελίες, αρμοδιότητα έχουν και οι Δήμοι και η Αστυνομία και οι κτηματικές. “Κατ αρχήν τα πρόστιμα επιβάλλονται από τις κτηματικές, είναι αρμόδιες για την προστασία της δημόσιας περιουσίας. Οπότε οι καταγγελίες θα πηγαίνουν στις κτηματικές και από εκεί θα διοχετεύονται και στις υπόλοιπες ελεγκτικές αρχές. Και μικτά κλιμάκια θα υπάρχουν, αλλά μέσω των κτηματικών θα γίνεται η διοχέτευση” τόνισε η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, Νάγια Κόλλια.