Ιστορική απάτη-μαμούθ: Άρπαξαν προσωπικά στοιχεία ανθρώπων με πάνω από 75.000 εικονικά e-shops
Την ''πάτησαν'' περισσότερα από 800.000 άτομα
Ένα κινέζικο fake δίκτυο e-shop βρίσκεται πίσω από τη μεγαλύτερη διαδικτυακή απάτη στον κόσμο
Σοκ έχει προκαλέσει τα τελευταία εικοσιτετράωρα η είδηση ότι ένα κινέζικο fake δίκτυο e-shop βρίσκεται πίσω από τη μεγαλύτερη διαδικτυακή απάτη στον κόσμο.
Πρόκειται για fake δίκτυο e-shop με έδρα στην Κίνα που κατάφερε να ξεγελάσει χιλιάδες ανθρώπους σε Ευρώπη και ΗΠΑ, καθώς περισσότερα από 800.000 άτομα μοιράστηκαν στοιχεία της κάρτας τους και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Οι ιστότοποι ήταν δημοσιευμένοι σε πολλές γλώσσες, από αγγλικά έως γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά, σουηδικά και ιταλικά, και όπως φαίνεται, είχαν δημιουργηθεί για να παρασύρουν τους αγοραστές. 476.000 από αυτούς έχουν δώσει στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, συμπεριλαμβανομένου του τριψήφιου αριθμού ασφαλείας τους, ενώ όλοι παρέδωσαν ονόματα, αριθμούς τηλεφώνου και e-mails.
Ο κίνδυνος παραμένει, αφού αν και πολλά από αυτά τα e-shop έχουν «κατέβει», το ένα τρίτο από αυτά, δηλαδή περισσότερα από 22.500 εξακολουθούν να λειτουργούν.
Η Κωνσταντίνα Δημογλίδου, εκπρόσωπος Τύπου ΕΛ.ΑΣ, o Νίκος Βασιλάκος, ειδικός κυβερνοασφάλειας, και ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος ελληνικού συνδέσμου ηλεκτρονικού εμπορίου, μίλησαν στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την απάτη αυτή.
Ο Νίκος Βασιλάκος είπε: «Το κινητό πλέον έχει προσυμπληρωμένα στοιχεία, όπως το όνομα και το email. Και αυτό που ζητά είναι να συμπληρώνεις την κάρτα. Η τράπεζα σου δίνει τη δυνατότητα να σου δώσει πίσω τα χρήματά σου».
Με τη σειρά της η Κωνσταντίνα Δημογλίδου σχολίασε: «Πλέον πολλές τράπεζες ειδοποιούν για ένα "περίεργο" κατάστημα και προειδοποιούν να σταματήσει τη συναλλαγή, αλλά δεν το κάνουν. Θα πρέπει να μας προβληματίσουν οι χαμηλές τιμές στα μεγάλα brands».
Τέλος, ο Μάκης Σαββίδης είπε πως το 1/3 από αυτές τις σελίδες παραμένει ενεργό. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Συνδέεται με το dark web και με εταιρείες που συλλέγουν τα προσωπικά δεδομένα. Πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο πιστωτική κάρτα και προτιμούμε μόνο ελληνικά καταστήματα, όπου μπορούμε να ζητήσουμε πίσω τα χρήματά μας».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d14u1dyrt60x)
Πρόκειται για fake δίκτυο e-shop με έδρα στην Κίνα που κατάφερε να ξεγελάσει χιλιάδες ανθρώπους σε Ευρώπη και ΗΠΑ, καθώς περισσότερα από 800.000 άτομα μοιράστηκαν στοιχεία της κάρτας τους και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Οι ιστότοποι ήταν δημοσιευμένοι σε πολλές γλώσσες, από αγγλικά έως γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά, σουηδικά και ιταλικά, και όπως φαίνεται, είχαν δημιουργηθεί για να παρασύρουν τους αγοραστές. 476.000 από αυτούς έχουν δώσει στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, συμπεριλαμβανομένου του τριψήφιου αριθμού ασφαλείας τους, ενώ όλοι παρέδωσαν ονόματα, αριθμούς τηλεφώνου και e-mails.
Ο κίνδυνος παραμένει, αφού αν και πολλά από αυτά τα e-shop έχουν «κατέβει», το ένα τρίτο από αυτά, δηλαδή περισσότερα από 22.500 εξακολουθούν να λειτουργούν.
Η Κωνσταντίνα Δημογλίδου, εκπρόσωπος Τύπου ΕΛ.ΑΣ, o Νίκος Βασιλάκος, ειδικός κυβερνοασφάλειας, και ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος ελληνικού συνδέσμου ηλεκτρονικού εμπορίου, μίλησαν στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την απάτη αυτή.
Ο Νίκος Βασιλάκος είπε: «Το κινητό πλέον έχει προσυμπληρωμένα στοιχεία, όπως το όνομα και το email. Και αυτό που ζητά είναι να συμπληρώνεις την κάρτα. Η τράπεζα σου δίνει τη δυνατότητα να σου δώσει πίσω τα χρήματά σου».
Με τη σειρά της η Κωνσταντίνα Δημογλίδου σχολίασε: «Πλέον πολλές τράπεζες ειδοποιούν για ένα "περίεργο" κατάστημα και προειδοποιούν να σταματήσει τη συναλλαγή, αλλά δεν το κάνουν. Θα πρέπει να μας προβληματίσουν οι χαμηλές τιμές στα μεγάλα brands».
Τέλος, ο Μάκης Σαββίδης είπε πως το 1/3 από αυτές τις σελίδες παραμένει ενεργό. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Συνδέεται με το dark web και με εταιρείες που συλλέγουν τα προσωπικά δεδομένα. Πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο πιστωτική κάρτα και προτιμούμε μόνο ελληνικά καταστήματα, όπου μπορούμε να ζητήσουμε πίσω τα χρήματά μας».