Πλατφόρμα MyCoast: Πρωτιά τα Δωδεκάνησα στις καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη παραλιών
Ακολουθούν Χαλκιδική και Κυκλάδες
Βροχή οι καταγγελίες για παρανομίες στις παραλίες
«Πρωταθλητές» στις καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση παραχώρησης, μέσω της πλατφόρμας “My Coast” είναι κάτοικοι της Δωδεκανήσου, όπως προκύπτει από στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ακολουθούν οι περιοχές της Χαλκιδικής και Κυκλάδων, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Κέρκυρα και η Ανατολική Αττική.
Από την ημέρα έναρξης της λειτουργίας της εφαρμογής “My Coast”, στις 29 Απριλίου, την έχουν «κατεβάσει» περίπου 14.000 πολίτες, ενώ έχουν υποβληθεί 500 περίπου καταγγελίες.
Σημειώνεται πως, μέσω του «MyCoast» οι πολίτες μπορούν να ελέγχουν αν στις παραλίες, στις οποίες βρίσκονται, τηρείται η νομιμότητα των όρων παραχώρησης και να υποβάλλουν σχετική καταγγελία σε περιπτώσεις υπέρβασης των παραχωρήσεων ή αυθαίρετης κατάληψης.
Πως λειτουργεί η εφαρμογή «MyCoast»
Η εφαρμογή «MyCoast» είναι διαθέσιμη δωρεάν για κινητές συσκευές, όπως κινητά τηλέφωνα και tablet, μέσω του App Store σύντομα και μέσω του Play Store και είναι ιδιαίτερα απλή και φιλική.
Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες:
Ανοίγουν την εφαρμογή και ενεργοποιούν το GPS του κινητού τους.
Εντοπίζουν την περιοχή ενδιαφέροντος τους στο χάρτη και εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής τους το πολύγωνο της παραχώρησης.
Επιλέγοντας το πολύγωνο εμφανίζονται τα στοιχεία της, δηλαδή η τοποθεσία, η έναρξη και η λήξη της παραχώρησης, χρήση, το εμβαδόν κ.α.
Σε περίπτωση που διαπιστώσουν αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορούν μέσω της εφαρμογής να υποβάλουν τις προαναφερόμενες καταγγελίες
Προσδιορίζουν το λόγο της καταγγελίας και εισάγουν συνοπτική περιγραφή του προβλήματος.
Οι καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν τόσο ανώνυμα, όσο και επώνυμα. Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας, οι πολίτες απαιτείται να συνδεθούν στην εφαρμογή με προσωπικούς κωδικούς ΤaxisNet, για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Επισημαίνεται ότι καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής, η οποία βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Επιπλέον, μόνο μία καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση.
Μετά την επιτυχή υποβολή της επώνυμης καταγγελίας, η εφαρμογή εμφανίζει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της. Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν μόνο στο ιστορικό των επώνυμων καταγγελιών τους και στα στοιχεία αυτών, όπως για παράδειγμα την κατάσταση της καταγγελίας.
Οι υποβληθείσες καταγγελίες εμφανίζονται στο υποσύστημα «Μητρώο Παραχωρήσεων Απλής Χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας»του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ώστε να εξετασθούν από τις αρμόδιες Κτηματικής Υπηρεσίες.
Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ολοκλήρωση της καταγγελίας μέσω του «MyCoast», οι πολίτες μπορούν την πραγματοποιήσουν με κάθε πρόσφορα μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.