Τέμπη: "Εκτροχιασμός των τρένων πριν την σύγκρουση" κάνει λόγο η πραγματογνωμοσύνη - Οι 30 "γκρίζες ζώνες" της 75σέλιδης έκθεσης τεχνικών συμβούλων
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία
Οι άγνωστες πτυχές της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία που έρχονται να φωτίσουν άγνωστες πτυχές της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς περιλαμβάνονται στην 75σέλιδη έκθεση τεχνικών συμβούλων, που ορίστηκαν από τους συγγενείς των θυμάτων με στόχο να συνδράμουν το έργο της Δικαιοσύνης, στην ανεύρεση της αλήθειας κα την απόδοση ποινικών ευθυνών για την τιμωρία των ενόχων στην υπόθεση αυτή που έχει συγκλονίσει ολόκληρη την κοινή γνώμη.
Oι τεχνικοί σύμβουλοι επισημαίνουν συνολικά 30 «γκρίζες ζώνες» που με προσοχή θα πρέπει να εξεταστούν από τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές.
Σε ένα από αυτά τα 30 σημεία επισημαίνεται από τον Βασίλη Κοκοτσάκη και την ομάδα του ότι δεν υπήρξε μετωπική σύγκρουση μεταξύ των δύο τρένων.
Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι πριν την σύγκρουση υπήρξε εκτροχιασμός, όταν δηλαδή ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε την επιβατική να έρχεται κατά πάνω του ο οδηγός εκτροχίασε το τρένο, προκειμένου να μειωθεί η ισχύ της σύγκρουσης.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d1cr3d5n6yyp)
Ο Βασίλης Κοκοτσάκης που συνέταξε την συγκεκριμένη έκθεση μίλησε στην εκπομπή του Κώστα Τσουρού «Ακόμα δεν είδες τίποτα!»
«Είναι μια τεχνική έκθεση που αποδεικνύει ότι έτσι ήταν (προηγήθηκε ο εκτροχιασμός). Τα στοιχεία ήταν από την αρχή στο πεδίο, υπήρχαν πάντοτε οι ενδείξεις και οι αποδείξεις.
Τώρα είχαμε και την δικογραφία στα χέρια κι έτσι μπορέσαμε να στοιχειοθετήσουμε ορισμένα γεγονότα και στοιχεία. Αποδείξαμε ότι πράγματι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν συγκρούστηκε μέτωπο με μέτωπο με την επιβατική αμαξοστοιχία, δηλαδή μηχανή με μηχανή».
Ερωτηθείς ποιο στοιχείο ήταν αυτό που τον οδήγησε σε αυτό το συμπέρασμα ο κ. Κοκοτσάκης απάντησε:
«Από την αρχή ήμασταν καχύποπτοι με αυτό το θέμα, διότι οι μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας φαινόταν ότι δεν είχαν συμμετοχή τόσο στην πυρκαγιά όσο και στην σύγκρουση. Φαινόταν ότι είχαν συγκρουστεί με το τοιχίο κι όχι με την μηχανή.
Επίσης, το ίδιο το γεγονός ότι η μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν συμμετείχε στο φαινόμενο της πυρκαγιάς, αλλά είχε τεμαχιστεί. Όταν υπάρχει μετωπική σύγκρουση, τότε τα αντικείμενα συρρικνώνονται προς τα πίσω και δεν τεμαχίζονται».
Ο κ. Κοκοτσάκης υπογράμμισε: «Έχει μεγάλη σημασία αυτό που εντοπίστηκε καθότι όλη η κλιμάκωση του φαινομένου εξαρτάται από αυτό το γεγονός».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d1cq0r9as9fl)
«Άκουσα τον Ψαρόπουλο και έμεινα έκπληκτος. Από πού προκύπτει πως παρακινούμαι από κάποιο κόμμα; Δεν θα απολογηθώ εγώ για τα δικά τους εσωτερικά θέματα. Εγώ έχω δώσει όρκο και με αυτό πορεύομαι. Δεν κάνω παιχνίδια. Πραγματογνωμοσύνες καθ’ υπαγόρευση εγώ δεν κάνω. Έχουν ψυχή αυτοί οι άνθρωποι. Οι συγγενείς των μηχανοδηγών αντιμετωπίστηκαν σαν παρίες. Δεν απαλλάσσουν την Hellenic Train το γεγονός πως πάτησαν το φρένο. Εγώ δεν είδα κάποια διαφωνία. Το έγγραφό μου υπογράφεται από δύο επιστήμονες ειδικούς στον χώρο. Όποιος έχει αντίθετη άποψη, με στοιχεία να την παρουσιάσει στον κύριο ανακριτή».
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d1cr19ctp2o1)
Oι τεχνικοί σύμβουλοι επισημαίνουν συνολικά 30 «γκρίζες ζώνες» που με προσοχή θα πρέπει να εξεταστούν από τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές.
Σε ένα από αυτά τα 30 σημεία επισημαίνεται από τον Βασίλη Κοκοτσάκη και την ομάδα του ότι δεν υπήρξε μετωπική σύγκρουση μεταξύ των δύο τρένων.
Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι πριν την σύγκρουση υπήρξε εκτροχιασμός, όταν δηλαδή ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε την επιβατική να έρχεται κατά πάνω του ο οδηγός εκτροχίασε το τρένο, προκειμένου να μειωθεί η ισχύ της σύγκρουσης.
Ο Βασίλης Κοκοτσάκης που συνέταξε την συγκεκριμένη έκθεση μίλησε στην εκπομπή του Κώστα Τσουρού «Ακόμα δεν είδες τίποτα!»
«Είναι μια τεχνική έκθεση που αποδεικνύει ότι έτσι ήταν (προηγήθηκε ο εκτροχιασμός). Τα στοιχεία ήταν από την αρχή στο πεδίο, υπήρχαν πάντοτε οι ενδείξεις και οι αποδείξεις.
Τώρα είχαμε και την δικογραφία στα χέρια κι έτσι μπορέσαμε να στοιχειοθετήσουμε ορισμένα γεγονότα και στοιχεία. Αποδείξαμε ότι πράγματι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν συγκρούστηκε μέτωπο με μέτωπο με την επιβατική αμαξοστοιχία, δηλαδή μηχανή με μηχανή».
Ερωτηθείς ποιο στοιχείο ήταν αυτό που τον οδήγησε σε αυτό το συμπέρασμα ο κ. Κοκοτσάκης απάντησε:
«Από την αρχή ήμασταν καχύποπτοι με αυτό το θέμα, διότι οι μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας φαινόταν ότι δεν είχαν συμμετοχή τόσο στην πυρκαγιά όσο και στην σύγκρουση. Φαινόταν ότι είχαν συγκρουστεί με το τοιχίο κι όχι με την μηχανή.
Επίσης, το ίδιο το γεγονός ότι η μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν συμμετείχε στο φαινόμενο της πυρκαγιάς, αλλά είχε τεμαχιστεί. Όταν υπάρχει μετωπική σύγκρουση, τότε τα αντικείμενα συρρικνώνονται προς τα πίσω και δεν τεμαχίζονται».
Ο κ. Κοκοτσάκης υπογράμμισε: «Έχει μεγάλη σημασία αυτό που εντοπίστηκε καθότι όλη η κλιμάκωση του φαινομένου εξαρτάται από αυτό το γεγονός».
Από πού προκύπτει πως παρακινούμαι από κάποιο κόμμα
O πραγματογνώμονας, Βασίλης Κοκοτσάκης παρενέβη στην εκπομπή μετά της δηλώσεις του κ. Αντώνη Ψαρόπουλου θέλοντας να ξεκαθαρίσει τα εξής:«Άκουσα τον Ψαρόπουλο και έμεινα έκπληκτος. Από πού προκύπτει πως παρακινούμαι από κάποιο κόμμα; Δεν θα απολογηθώ εγώ για τα δικά τους εσωτερικά θέματα. Εγώ έχω δώσει όρκο και με αυτό πορεύομαι. Δεν κάνω παιχνίδια. Πραγματογνωμοσύνες καθ’ υπαγόρευση εγώ δεν κάνω. Έχουν ψυχή αυτοί οι άνθρωποι. Οι συγγενείς των μηχανοδηγών αντιμετωπίστηκαν σαν παρίες. Δεν απαλλάσσουν την Hellenic Train το γεγονός πως πάτησαν το φρένο. Εγώ δεν είδα κάποια διαφωνία. Το έγγραφό μου υπογράφεται από δύο επιστήμονες ειδικούς στον χώρο. Όποιος έχει αντίθετη άποψη, με στοιχεία να την παρουσιάσει στον κύριο ανακριτή».