ΟΑΣΘ Θεσσαλονίκη: Νέα ηλεκτρικά λεωφορεία από σήμερα σε γραμμές του Ελευθέριου-Κορδελιού και της Νεάπολης
Δηλώνει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ
“Μπαίνοντας στο 2025 θα έχουμε πλέον στόλο και αξιόπιστο, αλλά και νεότερo”
Σε ένα νέο ηλεκτρικό λεωφορείο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης επιβιβάστηκαν, το μεσημέρι, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης και ο δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης, από τη στάση «Μυτιληνάκια», στο Ελευθέριο - Κορδελιό.
Η λεωφορειακή γραμμή 19, που εκτελεί το δρομολόγιο Κορδελιό - Ν. Σ. Σταθμός, από σήμερα εξυπηρετείται από ηλεκτρικά λεωφορεία. «Σήμερα μία υπόσχεση της διοίκησης του ΟΑΣΘ, αλλά και της κυβέρνησης, γίνεται πραγματικότητα», δήλωσε ο κ. Αλεξανδρίδης και πρόσθεσε: «Μετά τη γραμμή του Ευόσμου και η γραμμή του Ελευθερίου - Κορδελιού γίνεται ηλεκτροκίνητη. Ευελπιστούμε ότι πολύ σύντομα θα βλέπουμε και την επόμενη γραμμή, τη γραμμή 32, να γίνεται κι αυτή ηλεκτροκίνητη. Ζητήσαμε από την κυβέρνηση και από τον ΟΑΣΘ αυτή την περιοχή, που είναι επιβαρυμένη περιβαλλοντολογικά, να την προσέξουν ιδιαίτερα και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να βλέπουμε ότι, όντως, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας».
«Από σήμερα, Παρασκευή 31 Μαΐου 2024, στη γραμμή 19, που εξυπηρετεί το Κορδελιό και στη γραμμή 25, που εξυπηρετεί τη Νεάπολη, δρομολογούμε ηλεκτρικά λεωφορεία», ανέφερε, από την πλευρά του, ο κ. Ταγγίρης και συνέχισε: «Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών, αλλά και επισκέπτες του Κορδελιού και της Νεάπολης θα επιβιβάζονται σε καινούργια, αθόρυβα, ηλεκτρικά λεωφορεία. Είμαστε μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Είχαμε πει ότι μέχρι τις 31/5/24 θα υπάρχουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης 56 ηλεκτρικά λεωφορεία και σήμερα είναι ήδη 65. Μέχρι τα μέσα Ιουνίου, μέχρι τις 15 Ιουνίου, το σύνολο των ηλεκτρικών λεωφορείων, τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, θα είναι στους δρόμους στη Θεσσαλονίκης και θα εξυπηρετούν τους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης, όπως αξίζει σε πόλεις που έχουν ευαισθησία και τιμούν τους πολίτες τους».
«Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τους φορτιστές των ηλεκτρικών λεωφορείων»
Ο κ. Ταγγίρης διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τους φορτιστές των ηλεκτρικών λεωφορείων, οι οποίοι παραλήφθηκαν με άλλα εξαρτήματα των λεωφορείων, τοποθετούνται και ήδη φορτίζουν τα κινούμενα ηλεκτρικά λεωφορεία. «Γι' αυτό και είναι στον δρόμο τα ηλεκτρικά λεωφορεία, γιατί φορτίζονται», σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ.
Αναφέρθηκε, δε, και στο χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα στην αστική συγκοινωνία, με πρώτη ενέργεια την αναζήτηση, μέσω διαγωνισμού, την άλλη εβδομάδα, άλλων 163 νέων -ή σχετικώς νέας κατασκευής, συμβατικών λεωφορείων. «Βγαίνουμε αυτή την εβδομάδα τώρα, στις 2-3 Ιουνίου και ζητάμε από την αγορά 163 λεωφορεία, νεώτερα -όχι όλα καινούργια, αλλά νεώτερης γενιάς, δεκαετίας- τα οποία θα αντικαθιστούν παλιά λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους, που καταλαβαίνουμε κι εμείς ότι είναι ένα πρόβλημα, όχι μόνο συγκοινωνιακό, αλλά και αισθητικής και ρύπανσης του περιβάλλοντος. Μέχρι τις 31.12.2024 θα έχουμε άλλα 163 νέα, νεώτερα, λεωφορεία», σημείωσε ο κ. Ταγγίρης.
«Μπαίνοντας στο 2025 θα έχουμε πλέον στόλο και αξιόπιστο, αλλά και νεώτερο»
Είπε ακόμη ότι τα 110 ηλεκτρικά που έχουν παραληφθεί και θα κυκλοφορούν όλα ως τα μέσα Ιουνίου και τα 163 νεότερα συμβατικά λεωφορεία που θα παραληφθούν μέσα στο χρόνο θα μπουν σε γραμμές, για να καλύψουν ανάγκες και να αναβαθμίσουν την ποιότητα της συγκοινωνίας, αντικαθιστώντας σε ένα ποσοστό που εκτιμάται και στο 90%, παλαιότερα λεωφορεία, που είναι σε κυκλοφορία. «Οπότε, μπαίνοντας στο 2025 θα έχουμε πλέον στόλο και αξιόπιστο, αλλά και νεότερο, από αυτά που έχουμε τώρα», σημείωσε.
Ο κ. Ταγγίρης ανέφερε ακόμη ότι στο στόλο της αστικής συγκοινωνίας αναμένεται να προστεθούν και τα νέα, αντιρρυπαντικής κατασκευής, λεωφορεία, από τον διαγωνισμό που θα «τρέξει», εντός του έτους, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. «Ετοιμάζεται το υπουργείο να βγάλει, μέσα στο 2024, διαγωνισμό για 750 λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα 225 από αυτά θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη», είπε ο κ. Ταγγίρης, εκτιμώντας ότι με αυτά τα βήματα θα δοθεί «οριστική λύση» στα προβλήματα της αστικής συγκοινωνίας στην πόλη.