Θεσσαλονίκη: Ήρθε το "yellow box" - Τι πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί, πρόστιμο στους παραβάτες
Αλλάζουν οι δρόμοι
Τι είναι οι κίτρινες γραμμές που θα κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους στους δρόμους
Ξεκίνησαν από χθες, Πέμπτη 30 Μαΐου, οι εργασίες διαγράμμισης κίτρινου χρώματος πλεγμάτων σε ισόπεδους κόμβους (yellow box) σε σημεία του οδικού δικτύου της Θεσσαλονίκης, όπου η κίνηση των οχημάτων συνηθίζεται να είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Όπως φαίνεται και από το βίντεο του thestival.gr, ήδη στον κόμβο Πολυτεχνείου – 26ης Οκτωβρίου στα Δικαστήρια έχει «μπει» το yellow box προκειμένου να μην μπλοκάρεται ο κόμβος σε περιπτώσεις που έχει δημιουργηθεί μποτιλιάρισμα.
«Πολλές φορές το μποτιλιάρισμα στους δρόμους προκαλείται από οδηγούς που θέλουν να κερδίσουν μερικά μέτρα και να φτάσουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μπλοκάρονται κάποιοι άλλοι οι οποίοι κανονικά θα έπρεπε να περάσουν.
Με την παρουσία των τροχονόμων αυτό έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Δεν πρωτοπορούμε, είναι κάτι που έχει γίνει και σε άλλες χώρες και με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να βελτιώσουμε την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς να υπάρχει αναγκαστικά παρουσία τροχονόμου, γιατί δεν γίνεται να βρίσκονται παντού και πάντα. Ελπίζουμε πως με αυτόν τον τρόπο θα βελτιωθεί η κατάσταση και ότι οι οδηγοί θα συνεργαστούν.
Όλοι αυτοπαγιδευόμαστε σε μία λογική του να πάμε πιο γρήγορα, που ουσιαστικά είναι μερικά δευτερόλεπτα. Νομίζω γίνεται η αρχή σιγά σιγά», τόνισε σε δηλώσεις τους στο thestival.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης.
Πηγές της Τροχαίας Θεσσαλονίκης επισήμαναν στο thestival.gr ότι είναι απόλυτα σύμφωνοι με αυτού του είδους τις παρεμβάσεις και πως αν τηρηθεί από τους οδηγούς και δεν μένουν στις κίτρινες διαγραμμίσεις όταν υπάρχει αυξημένη κίνηση, τότε θα βοηθηθεί κατά 30% η εύρυθμη λειτουργία του κόμβου.
Όπως φαίνεται και από το βίντεο του thestival.gr, ήδη στον κόμβο Πολυτεχνείου – 26ης Οκτωβρίου στα Δικαστήρια έχει «μπει» το yellow box προκειμένου να μην μπλοκάρεται ο κόμβος σε περιπτώσεις που έχει δημιουργηθεί μποτιλιάρισμα.
Τι πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί
Με τις κίτρινες διαγραμμίσεις οι οδηγοί αντιλαμβάνονται πως δεν πρέπει να σταματούν τα οχήματά τους μέσα σε αυτές, προκειμένου η κίνηση στη διασταύρωση να διεξάγεται χωρίς εμπόδια για τους υπόλοιπους οδηγούς.«Πολλές φορές το μποτιλιάρισμα στους δρόμους προκαλείται από οδηγούς που θέλουν να κερδίσουν μερικά μέτρα και να φτάσουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μπλοκάρονται κάποιοι άλλοι οι οποίοι κανονικά θα έπρεπε να περάσουν.
Με την παρουσία των τροχονόμων αυτό έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Δεν πρωτοπορούμε, είναι κάτι που έχει γίνει και σε άλλες χώρες και με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να βελτιώσουμε την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς να υπάρχει αναγκαστικά παρουσία τροχονόμου, γιατί δεν γίνεται να βρίσκονται παντού και πάντα. Ελπίζουμε πως με αυτόν τον τρόπο θα βελτιωθεί η κατάσταση και ότι οι οδηγοί θα συνεργαστούν.
Όλοι αυτοπαγιδευόμαστε σε μία λογική του να πάμε πιο γρήγορα, που ουσιαστικά είναι μερικά δευτερόλεπτα. Νομίζω γίνεται η αρχή σιγά σιγά», τόνισε σε δηλώσεις τους στο thestival.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης.
Πηγές της Τροχαίας Θεσσαλονίκης επισήμαναν στο thestival.gr ότι είναι απόλυτα σύμφωνοι με αυτού του είδους τις παρεμβάσεις και πως αν τηρηθεί από τους οδηγούς και δεν μένουν στις κίτρινες διαγραμμίσεις όταν υπάρχει αυξημένη κίνηση, τότε θα βοηθηθεί κατά 30% η εύρυθμη λειτουργία του κόμβου.