Με Μαθηματικά, Αρχαία Ελληνικά και Βιολογία συνεχίζονται σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους από τα Γενικά Λύκεια, που έχουν μπει στον «στίβο» των εξετάσεων.

Λάθη στις Πανελλαδικές Εξετάσεις στα θέματα της Γλώσσας για τα ΓΕΛ και των Μαθηματικών για τα ΕΠΑΛ

Σύμφωνα με φιλολόγους, στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας την Παρασκευή, και συγκεκριμένα στο ποίημα του Κωστή Παλαμά, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αντέγραψε λάθος δύο λέξεις στην τελευταία στροφή του ποιήματος. Τη λέξη «αγνώριστη» την αντέγραψαν ως «άγνωστη», ενώ στη λέξη «Αγάπη» αντικατέστησαν με πεζό το κεφαλαίο αρχικό γράμμα «Α». Τα συγκεκριμένα λάθη, αν και επιφέρουν αλλοίωση νοήματος, σύμφωνα με τους καθηγητές, δεν φαίνεται να επηρεάζουν τους υποψηφίους.

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων υποστηρίζει ότι αντέγραψε το ποίημα του Κωστή Παλαμά από το βιβλίο «Τα 100 καλύτερα ελληνικά ποιήματα». Ωστόσο, το Ίδρυμα Κωστή Παλαμά τονίζει πως «δημοσιεύει το ποίημα με την πραγματική διατύπωση χωρίς λάθη». Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων σε ανακοίνωσή της αναφέρει για το ίδιο μάθημα ότι «στο θέμα Β1 και στην ερώτηση 4 (επιλογή γ) είναι γλωσσικά λανθασμένη η χρήση του ρήματος “αμβλύνω” στη φράση “τα ταξίδια αμβλύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες”».

«Ως εκ τούτου», τονίζει η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, «επειδή λειτουργεί παραπλανητικά για τους υποψηφίους, πιστεύουμε μετ’ επιτάσεως ότι οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών».

Αστοχία εντοπίστηκε -σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία- και στα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στα Μαθηματικά. Ειδικότερα, όπως επισημάνθηκε, αν και σε γενικές γραμμές τα θέματα που έπεσαν καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και παρουσιάζουν ανάλογη δυσκολία με τα αντίστοιχα περσινά, διαπιστώνεται μία αστοχία στη διατύπωση του θέματος Γ.


«Ειδικότερα, υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας μεταξύ των τιμών των δεδομένων και των ζητουμένων. Επισημαίνουμε ότι οι δυνατές τιμές του άγνωστου μπορούν να προκύψουν ανεξάρτητα, τόσο από την τυπική απόκλιση όσο και από τη μέση τιμή που υπολογίζεται με τη βοήθεια του συντελεστή μεταβολής, και δεν συμφωνούν μεταξύ τους», αναφέρει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει να ληφθεί ως σωστή οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις, για να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι.

Χθες, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν σε Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας, όλα μαθήματα ειδικότητας.


Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή