∆ιακοπές αλά ελληνικά και οικογενειακά: Στο 94% φτάνει το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να χαλαρώσουν για λίγες µέρες φέτος
Τι δείχνει έρευνα της Klarna
Το 73% από αυτούς σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα, δείχνοντας την προτίµηση στη χώρα µας για καλοκαιρινό προορισµό
Μετά την απογείωση του ελληνικού τουρισµού το 2023, χρονιά-ορόσηµο, ειδικά όσον αφορά τις αφίξεις ξένων επισκεπτών, οι οιωνοί είναι θετικοί και για φέτος. Τα µέχρι τώρα στοιχεία για το 2024 δείχνουν τις αεροπορικές κρατήσεις να παρουσιάζουν θετικό momentum και τη χώρα µας να αναδεικνύεται για ακόµα µια φορά ως ένας από τους πιο must προορισµούς παγκοσµίως. Ποια είναι όµως τα σχέδια και οι προτιµήσεις του Ελληνα τουρίστα; ∆ιακοπές εντός ή εκτός συνόρων; Με φίλους ή την οικογένεια; Σπίτι, ξενοδοχείο ή camping; Βαλίτσα φέτος το καλοκαίρι, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Klarna, θα φτιάξουν το 94% των Ελλήνων, καθώς δηλώνουν ότι σκοπεύουν να πάνε διακοπές. Το 73% από αυτούς σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα, δείχνοντας την προτίµηση στη χώρα µας για καλοκαιρινό προορισµό. Ταξίδι σε γειτονική χώρα θα πραγµατοποιήσουν σε ποσοστό 11,9%, ενώ το 17,8% θα κάνουν διακοπές σε κοντινή χώρα εντός Ευρώπης. Μόνο το 7,5% σκοπεύουν να κάνουν µακρινό ταξίδι σε άλλη ήπειρο.
Εκτός από τον προορισµό, τι άλλο είναι εξίσου σηµαντικό σε ένα ταξίδι; Η παρέα. Το 49,2%, σύµφωνα µε την Klarna, δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να πάνε διακοπές µε την οικογένειά τους, ακολουθώντας τη µέση τάση σε ΗΠΑ και Ευρώπη (49,4%). Το 59,4% της GenZ -όσοι είναι δηλαδή µεταξύ 18 και 25 ετών- θα απολαύσουν στιγµές χαλάρωσης µε φίλους, ενώ η πλειονότητα των Millennials -όσοι είναι δηλαδή µεταξύ 26 και 41 ετών- σκοπεύουν να ταξιδέψουν µε τον/τη σύντροφό τους.
Κορυφαία επιλογή για φέτος, χωρίς να αποτελεί έκπληξη, αποτελούν οι διακοπές στη θάλασσα, τις οποίες -σύµφωνα µε τη Revolt- θα προτιµήσουν έξι στους δέκα. Το 22% σχεδιάζουν κάποιο οικογενειακό ταξίδι, ενώ διακοπές σε προορισµούς µε έντονη νυχτερινή ζωή ή σε µουσικά φεστιβάλ επιλέγουν το 12%. Αστικές αποδράσεις και ταξίδια ευεξίας επιλέγουν από 11%, ενώ το 2% σχεδιάζουν workation, θα συνδυάσουν δηλαδή διακοπές και εργασία.
Η έρευνα της Klarna, από την άλλη, αναφέρεται στα όσα δυσκολεύουν τις διακοπές των Ελλήνων. Το 42,7% δηλώνουν ότι ζήτηµα αποτελεί η αύξηση στις τιµές διαµονής και τα µεταφορικά κόστη. Την αύξηση των τιµών ακολουθούν τα καταλύµατα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ή στις διαφηµίσεις (14,2%), γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για αξιόπιστες επιλογές στις κρατήσεις.
*Δημοσιεύθηκε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή»
Εκτός από τον προορισµό, τι άλλο είναι εξίσου σηµαντικό σε ένα ταξίδι; Η παρέα. Το 49,2%, σύµφωνα µε την Klarna, δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να πάνε διακοπές µε την οικογένειά τους, ακολουθώντας τη µέση τάση σε ΗΠΑ και Ευρώπη (49,4%). Το 59,4% της GenZ -όσοι είναι δηλαδή µεταξύ 18 και 25 ετών- θα απολαύσουν στιγµές χαλάρωσης µε φίλους, ενώ η πλειονότητα των Millennials -όσοι είναι δηλαδή µεταξύ 26 και 41 ετών- σκοπεύουν να ταξιδέψουν µε τον/τη σύντροφό τους.
Κορυφαία επιλογή για φέτος, χωρίς να αποτελεί έκπληξη, αποτελούν οι διακοπές στη θάλασσα, τις οποίες -σύµφωνα µε τη Revolt- θα προτιµήσουν έξι στους δέκα. Το 22% σχεδιάζουν κάποιο οικογενειακό ταξίδι, ενώ διακοπές σε προορισµούς µε έντονη νυχτερινή ζωή ή σε µουσικά φεστιβάλ επιλέγουν το 12%. Αστικές αποδράσεις και ταξίδια ευεξίας επιλέγουν από 11%, ενώ το 2% σχεδιάζουν workation, θα συνδυάσουν δηλαδή διακοπές και εργασία.
Για ποιο λόγο κάνουν ταξίδια οι Έλληνες
To 78,7%, όπως αναφέρει η Klarna, πάνε διακοπές για να χαλαρώσουν και το 55,8% για να ανακαλύψουν νέα µέρη και πολιτισµούς. Επιπλέον, το 54,8% δηλώνουν ότι στις διακοπές θέλουν να περάσουν χρόνο µε την οικογένεια και τους φίλους στις διακοπές και το 54% αναζητούν ταξιδιωτικές εµπειρίες για κοινωνικοποίηση και διασκέδαση. Παράλληλα, το 62,1% αναφέρουν ότι για τα ταξίδια τους παίρνουν ιδέες από φίλους και το 61% από ταξιδιωτικά blogs και sites. Αλλες δηµοφιλείς πηγές έµπνευσης περιλαµβάνουν προτάσεις από µέλη της οικογένειας, σε ποσοστό 49%, αλλά και από τα social media (40%).All-inclusive vs camping
Η επιτυχία των διακοπών πάντως σε µεγάλο βαθµό καθορίζεται από τον προορισµό, καθώς και από τις δραστηριότητες, τις εµπειρίες, αλλά και τα καταλύµατα που προσφέρει. Σύµφωνα µε τη Revolt, από τις αγαπηµένες δραστηριότητες των Ελλήνων ταξιδιωτών είναι η επίσκεψη σε τοπικά µνηµεία -σε ποσοστό 49%-, αλλά και η δοκιµή της τοπικής κουζίνας και η εκµάθηση τοπικών παραδόσεων (44%). Οσον αφορά τα καταλύµατα, τα ξ ενοδοχεία all-inclusive που προσφέρουν ανοιχτό µπαρ και µπουφέ αποτελούν την κορυφαία επιλογή σε ποσοστό 27%. Αντίθετα, µόλις το 9% επιλέγουν τη διαµονή σε τροχόσπιτο και το camping. Αξίζει επίσης να σηµειωθεί ότι ένας στους δέκα θεωρεί σηµαντικό να υπάρχουν δραστηριότητες κατάλληλες για παιδιά, για να µπορούν να απολαύσουν στιγµές χαλάρωσης οι γονείς.Ενοικίαση σπιτιού
Πολλές οικογένειες φαίνεται πάντως να στρέφονται προς την ενοικίαση κάποιου σπιτιού, που αποτελεί συνήθως πιο οικονοµική λύση, αλλά παράλληλα καλύπτουν και πιο καθηµερινές ανάγκες. Στις κορυφαίες αναζητήσεις του Airbnb βρίσκονται τα καταλύµατα που παρέχουν κουζίνα και υπαίθριους χώρους, ενώ αρκετές κατηγορίες, στις οποίες γίνονται κρατήσεις από οικογένειες στην Ελλάδα για φέτος το καλοκαίρι, έχουν κεντρικό θέµα το να βρίσκονται κοντά σε νερό, συµπεριλαµβανοµένων των κατηγοριών: Εξοχή, Παραλία, Παραθαλάσσια, Εθνικά Πάρκα και Εκπληκτική θέα. Ορισµένοι από τους κορυφαίους προορισµούς, σύµφωνα µε την πλατφόρµα βραχυχρόνιας µίσθωσης, είναι: Νέα Ποτίδαια, Σέριφος, Χρυσή Ακτή, Λιµένι, Αντίπαρος, Γύθειο, Σάµος, Παλαιόχωρα, Ηλεία, Ασπροβάλτα.Εποχή και κόστος
Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη χρονική περίοδο, κατά την οποία σχεδιάζουν να κάνουν φέτος οι Ελληνες τις κύριες και µεγαλύτερες διακοπές τους, παρουσιάζει η έρευνα της Revolt. Πάνω από τους µισούς, και συγκεκριµένα το 56%, δήλωσαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και µόλις το 11% προγραµµατίζουν τις κύριες διακοπές τους τον Σεπτέµβριο, µετά την υψηλή τουριστική περίοδο. Το 10% προγραµµατίζουν τις κύριες διακοπές µεταξύ Απριλίου και Ιουνίου και µόλις το 6% θα κάνουν τις κύριες διακοπές στο διάστηµα Οκτώβριος-∆εκέµβριος, ενώ το 13% δήλωσαν ότι δεν έχουν καθόλου σχέδια διακοπών για φέτος.Η έρευνα της Klarna, από την άλλη, αναφέρεται στα όσα δυσκολεύουν τις διακοπές των Ελλήνων. Το 42,7% δηλώνουν ότι ζήτηµα αποτελεί η αύξηση στις τιµές διαµονής και τα µεταφορικά κόστη. Την αύξηση των τιµών ακολουθούν τα καταλύµατα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ή στις διαφηµίσεις (14,2%), γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για αξιόπιστες επιλογές στις κρατήσεις.
*Δημοσιεύθηκε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή»