Ένα ιδιαίτερα σημαντικό επίτευγμα κατάφεραν δεκαπέντε Έλληνες μαθητές, κερδίζοντας την πρώτη θέση του ετήσιου μαθητικού διαγωνισμού Made to Move Communities.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ηρακλείου Αττικής βρέθηκαν ανάμεσα σε περισσότερους από 240 μαθητές από 30 ομάδες προερχόμενες από 15 χώρες και επικράτειες, που συμμετείχαν φέτος στο Made to Move Communities Challenge. Διαγωνίστηκαν στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής με μια εργασία που επικεντρώθηκε στην παροχή βοήθειας σε άτομα με αναπηρία.

Αντικείμενο του φετινού διαγωνισμού ήταν η «Επέκταση της πρόσβασης σε χώρους πρασίνου για την προώθηση της ευημερίας για όλους». Κατά τη διάρκεια της πρόκλησης των οκτώ εβδομάδων, οι μαθητές εντόπισαν τρόπους για να δημιουργήσουν ασφαλέστερη πρόσβαση σε κοντινούς χώρους πρασίνου για άτομα που ζουν με αναπηρίες ή σε υποεξυπηρετούμενες περιοχές πόλεων. Στη συνέχεια, οι ομάδες παρουσίασαν τις επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις τους (STEM based) σε ομάδα κριτών της Otis, οι οποίοι επέλεξαν τους νικητές και απένειμαν οικονομικά έπαθλα στα αντίστοιχα σχολεία τους για να προωθήσουν τον προγραμματισμό STEM και να ωφελήσουν ακόμη περισσότερους μαθητές.

Διαβάστε ακόμα: Αυτή η φωτογραφία κέρδισε το Βραβείo Αριστείας Δημοσιογραφίας 2024 - Την τράβηξε ο φωτορεπόρτερ Αχιλλέας Χήρας

Οι ευρηματικοί μαθητές του 1ου Λυκείου Ηρακλείου Αττικής δημιούργησαν, με τη συνδρομή δύο καθηγητών τους και υπό την καθοδήγηση τεσσάρων μεντόρων της Otis, ένα έξυπνο μπαστούνι καθοδήγησης, που προσφέρει αισθητηριακή πληροφόρηση σε άτομα με δυσκολίες όρασης, ώστε να μπορούν να περιηγηθούν σε χώρους πρασίνου. Προκειμένου να συλλέξει τις απαραίτητες πληροφορίες, η ομάδα των μαθητών συνεργάστηκε με την οργάνωση «Με Άλλα Μάτια» για την προώθηση της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης μεταξύ των εργαζομένων, των πελατών και γενικότερα για την ευαισθητοποίηση στο σύνολο της χώρας.

"Οι ευκαιρίες δεν προκύπτουν - Τις δημιουργούμε"

Οι μαθητές αρχικά εντόπισαν τις ανάγκες και τα εμπόδια των ατόμων με προβλήματα όρασης για να δώσουν την πιο αποτελεσματική λύση. Στη συνέχεια, ανέπτυξαν αυτές τις καινοτόμες επιστημονικά βασισμένες λύσεις, που πιστεύουν ότι μπορούν να άρουν ορισμένα από τα εμπόδια σε ζητήματα κινητικότητας στον πραγματικό κόσμο. Οι κριτές εκτίμησαν ιδιαίτερα την ιδέα πίσω από το έξυπνο μπαστούνι, καθώς και την εφαρμογή του καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι βελτιώνει σημαντικά τις συνθήκες πρόσβασης και πλοήγησης για άτομα με προβλήματα όρασης σε χώρους πρασίνου.

Το βραβείο περιλαμβάνει επίσης μια επιχορήγηση STEM ύψους 20.000 δολαρίων, που το σχολείο μπορεί να χρησιμοποιήσει για νέο εργαστηριακό εξοπλισμό και κορυφαίες πρωτοβουλίες επιστήμης, τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών.

«Αυτό είναι ένα δημόσιο σχολείο και χρειάζονται πάντα πόροι. Χάρη στην Otis και τις ισχυρές επιδόσεις των μαθητών, θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε το εργαστήριο φυσικών επιστημών και να οργανώσουμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την προώθηση του STEM. Ταυτόχρονα, σχεδιάζουμε να υποστηρίξουμε μέσω προγραμμάτων κατάρτισης τους εκπαιδευτικούς ώστε να συνεχίσουν να προωθούν το STEM στο μέλλον», δήλωσε η διευθύντρια, κ. Ζωή Σερέφογλου.

Τέλος, αναφερόμενη στη διάκριση των μαθητών, συμπλήρωσε: «Οι ευκαιρίες δεν προκύπτουν. Τις δημιουργούμε».