Καύσωνας και αυτοκίνητο: Πώς να χρησιμοποιείτε το κλιματιστικό χωρίς να "καίτε" παραπάνω καύσιμα
Συμβουλεύουν οι ειδικοί
Ζητούμενο είναι η ισορροπία μεταξύ άνεσης και οικονομίας
Οι υψηλές θερμοκρασίες σαρώνουν την χώρα μας και οι οδηγοί αυτοκινήτων είναι οι πρώτοι που έχουν πληγεί από αυτές, ειδικά όταν αναγκάζονται να παρκάρουν το όχημά τους κάτω από τον ήλιο.
Η χρήση κλιματιστικού λοιπόν στο αυτοκίνητο είναι αναγκαία ώστε να μπορούν οι οδηγοί να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους εν μέσω καύσωνα. Έτσι, οι ειδικοί δίνουν συμβουλές σχετικά με το πώς να βοηθήσουμε στη βελτίωση της απόδοσης καυσίμου κατά τη χρήση του κλιματιστικού στο αυτοκίνητο.
Οι συμβουλές των ειδικών
Ζητούμενο είναι η ισορροπία μεταξύ άνεσης και οικονομίας με βάση τις προσωπικές μας προτιμήσεις και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν.
Για αρχή, καλό είναι να επιλέγουμε μέρη με σκιά για να παρκάρουμε ή/και να χρησιμοποιούμε το σκίαστρο που κρατά εκτός της καμπίνας το άμεσο ηλιακό φως (έχει σχεδιαστεί για να εμποδίζει τις ακτίνες του ήλιου και άρα την πολύ γρήγορη θέρμανση του εσωτερικού του αυτοκινήτου). Αυτές οι επιλογές βοηθούν στη μείωση της αρχικής συσσώρευσης θερμότητας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει ότι το air condition δεν θα χρειαστεί να εργαστεί τόσο σκληρά για να το κρυώσει. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σκίαστρα και στα πίσω παράθυρα.
To πρώτο πράγμα που κάνουμε όταν μπούμε στο αυτοκίνητο (που έχουμε αφήσει ώρες παρκαρισμένο), δεν είναι να ενεργοποιήσουμε το κλιματιστικό. Είναι να κατεβάσουμε τα παράθυρα για να «φύγει» η ζέστη που έχει η καμπίνα (είναι αυτή της σχετικής ένδειξης).
Όταν θέτουμε αμέσως σε λειτουργία το air condition του προκαλούμε μεγάλο «άγχος» (να μειώσει τη χαοτική διαφορά μεταξύ της εξωτερικής θερμοκρασίας και αυτής της καμπίνας) και αυξάνεται ο κίνδυνος μακροπρόθεσμης ζημιάς.
Μόλις η εσωτερική θερμοκρασία πλησιάσει την εξωτερική θερμοκρασία, κλείνουμε τα παράθυρα και ενεργοποιούμε το κλιματιστικό. Αυτό βοηθά στην πιο γρήγορη και πιο αποτελεσματική ψύξη του αυτοκινήτου και μειώνει τη συνολική κατανάλωση ενέργειας.
Χρήσιμο είναι κατ’ αρχάς να ενεργοποιούμε πρώτα τη λειτουργία ανακυκλοφορίας. Αυτό το χαρακτηριστικό ανακυκλώνει τον ψυχρό αέρα μέσα στο αυτοκίνητο, αντί να αντλεί ζεστό αέρα από το εξωτερικό. Έτσι, μειώνει το φόρτο εργασίας στο σύστημα του κλιματιστικού και βελτιώνει την απόδοση του καυσίμου.
Όπως ισχύει και στα κλιματιστικά του σπιτιού μας, για να αποφύγουμε το θερμικό σοκ η θερμοκρασία που επιλέγουμε δεν πρέπει να έχει μεγάλη διαφορά με εκείνη του περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο επιβαρύνουμε και λιγότερο το σύστημα. Προτείνεται μια της τάξεως των έως 6 βαθμών Κελσίου. Επιπλέον, η χρήση του aircondition στη χαμηλότερη ρύθμιση ανεμιστήρα, μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική από τη χρήση του σε υψηλότερες ταχύτητες ανεμιστήρα.
Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να γλιτώσουμε γενικά τα περιττά έξοδα, όπως προσπαθούμε να επιβιώσουμε μέσα στο αυτοκίνητο, σε συνθήκη καύσωνα.
Πώς θα γλιτώσετε τα περιττά έξοδα
Το πρώτο είναι η τακτική συντήρηση του συστήματος κλιματισμού. Εφόσον λειτουργεί σωστά, λειτουργεί και πιο αποτελεσματικά και εύλογα καταναλώνει λιγότερα καύσιμα. Το βασικό είναι να βεβαιωθούμε πως τα επίπεδα ψυκτικού είναι σωστά, τα φίλτρα είναι καθαρά και το σύστημα είναι σε καλή κατάσταση.
Μια εξτρά βοήθεια, στην τσέπη μας, προσφέρει το να μην έχουμε φορτώσει το αυτοκίνητο με βάρος -να μην είναι γεμάτο το πορτ μπαγκάζ με πράγματα που δεν χρειαζόμαστε. Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος, τόσο αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμων.
Η κατανάλωση της βενζίνης αυξάνεται (οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως αυτό γίνεται σε ποσοστό έως 30%) και όταν το αυτοκίνητο μας χρειάζεται νέο μπουζί.
Από εκεί και πέρα βοηθά και ό,τι άλλο βοηθά ούτως ή άλλως στην κατανάλωση καυσίμων. Δηλαδή, η σταθερή ταχύτητα στην πορεία και να μην ανεβαίνουν «ψηλά» οι στροφές του κινητήρα.