Για τη φωτιά που προκλήθηκε στην Ύδρα από πυροτεχνήματα, με αποτέλεσμα να καούν 300 στρέμματα δάσους εν μέσω τουριστικής περιόδου μίλησαν στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο Βασίλης Τσιαντής, νομικός εκπρόσωπος της Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών και ο Κώστας Τσίγκας, Πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικής.

Οι «13» της θαλαμηγού που φέρονται να προκάλεσαν τη φωτιά κρίθηκαν προσωρινά κρατούμενοι και θα απολογηθούν την Τετάρτη (26/06) στον ανακριτή. Η κατηγορία για τους 13 συλληφθέντες βασίζεται στη μαρτυρία καπετάνιου άλλου σκάφους, το οποίο βρισκόταν αρόδου στις νοτιοδυτικές ακτές του νησιού. Ο καπετάνιος έδωσε αναλυτική κατάθεση στην Πυροσβεστική, η οποία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη συνέχεια της υπόθεσης, αφού όπως αρχικά ανέφερε το βράδυ της Παρασκευής (21/06), από το σκάφος Persefoni I, το οποίο είχαν μισθώσει 17 αλλοδαποί, εκτοξεύτηκαν τα πυροτεχνήματα.

Ο Κώστας Τσίγκας, Πρόεδρος Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικής, περιέγραψε τι συνέβη, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ειδοποιηθήκαμε για πυρκαγιά. Έσπευσαν οι δυνάμεις. Αξιολογήθηκαν τα στοιχεία και δημιουργήθηκε φάκελος. Όταν θα ολοκληρωθούν οι καταθέσεις θα δούμε τι συνέβη. Έχουν αποτυπωθεί τα στίγματα των σκαφών που ήταν εκεί αλλά και τα άτομα που βρίσκονταν εκεί. Την Τετάρτη που θα οδηγηθούν στον ανακριτή θα έχουμε και τα πιο ασφαλή αποτελέσματα».

Στη συνέχεια, ο Βασίλης Τσιαντής, νομικός εκπρόσωπος της Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών, είπε πως υπεύθυνος του πλοίου είναι πάντα ο καπετάνιος, αν και σύμφωνα με τον Κώδικα Ναυτικού Δικαίου ενήργησε σωστά, καθώς προτεραιότητά του πρέπει να είναι η διάσωση του επιβατών και του πληρώματος. Όπως ανέφερε ο κ. Τσιαντής: «Δεν έχω γνώση της δικογραφίας ούτε εκπροσωπώ κάποιον από τους εμπλεκόμενους. Ήδη το σωματείο μας έχει εκδώσει δελτίο Τύπου και δηλώνει την συμπαράσταση στους 13 ναυτικούς και τον σεβασμό και εμπιστοσύνη στην Ελληνική Δικαιοσύνη. Υπεύθυνος του πλοίου είναι ο καπετάνιος αλλά το ζήτημα εδώ είναι εάν υπήρχε η συμμετοχή του. Ο ίδιος λέει πως δεν έχει την παραμικρή συμμετοχή ούτε ο ίδιος ούτε τα μέλη του πληρώματος. Με βάση το Κώδικα Ναυτικού Δικαίου πρώτη υποχρέωση ενός πλοιάρχου είναι να διασώσει το πλοίο του και τους επιβάτες. Έτσι λειτούργησε. Ειπώθηκε πως το συγκεκριμένο σκάφος ήταν το μόνο εκεί αλλά προφανώς βρίσκονταν και άλλα σκάφη αλλά επίσης δεν έγινε ποτέ κάποια διασύνδεση με το περιστατικό. Πρέπει να το δούμε με μια ψυχραιμία. Την ευθύνη την έχει ο πλοίαρχος».

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d28ug0jqgwbd)