Ο πολύπειρος ιστιοπλόος και πρώην πρόεδρος της ιστιοπλοϊκού ομίλου Πειραιώς, Νίκος Καραγεωργίου, επιχειρί να εξηγήσει τα αίτια της τραγωδίας στην Κάρπαθο κατά τη διάρκεια ιστιοπλοϊκού αγώνα, με θύμα μια 40χρονη Γαλλίδα ιστιοπλόο. 

«Ή Γαλλίδα ιστιοπλόος Anna Konontchouk, μέλος του σκάφους «Heaven ή δεν είχε δεθεί με ιμάντα ή λύθηκε για να μπορέσει να ρυθμίσει το πανί, με αποτέλεσμα το ανεβοκατέβασμα στην πρύμνη να τη βρει στο κεφάλι και να χάσει τις αισθήσεις της, δήλωσε μιλώντας στο MEGA.

Περιγράφοντας τις συνθήκες που επικρατούσαν στη θαλάσσια περιοχή, είπε πως οι άνεμοι ήταν 10 μποφόρ, δηλαδή 50 μιλιά την ώρα ταχύτητα.

Καταρχήν ως βασική αιτία φαίνεται να ήταν οι θυελλώδεις άνεμοι που οδήγησαν στην πτώση της γυναίκας και κατόπιν στο χτύπημα στο κάτω μέρος του σκάφους.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d2l1hvj2gdv5)

Κάρπαθος: Κακές οι καιρικές συνθήκες

Αν και ερευνάται κάθε ενδεχόμενο, αναπάντητο ερώτημα μέχρι στιγμής παραμένει το ερώτημα αν η γυναίκα φορούσε σωσίβιο.

Γενικότερα οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες και οι άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή της τραγωδίας στη διάρκεια του διεθνούς ιστιοπλοϊκού αγώνα Aegean 600 το βράδυ της Δευτέρας ήταν πολύ ισχυροί. Μάλιστα η έντασή τους έφτασε τα 7 μποφόρ (111χλμ/ωρα).

Συγκεκριμένα, όπως είπε ένα μέλος του πληρώματος σκάφους που συμμετέχει στον αγώνα στον ΣΚΑΪ «σε εκείνο το σημείο στο Καρπάθειο ξέραμε ότι θα περιμένουμε πολύ δύσκολες συνθήκες. Φτάσαμε να έχουμε 45-60 κόμβους αέρα, κάποια στιγμή ακούσαμε στο VHF το περιστατικό ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα».

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d2l1gvaxamr5)

Το χρονικό της τραγωδίας στην Κάρπαθο

Εν μέσω δυσμενών καιρικών συνθηκών, καθώς έπνεαν άνεμοι με 60 μίλια την ώρα και κύματα ύψους δύο μέτρων, δύο μέλη ιστιοπλοϊκού σκάφους με σημαία Ισπανίας, έπεσαν στη θάλασσα, στην περιοχή της Αστακίδας, ενώ τα ιστία του σκάφους έπεσαν.

Η γυναίκα, υπήκοος Γαλλίας, ηλικίας 40 ετών, ωστόσ,ο ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της και λίγο αργότερα διαπιστώθηκε ο θάνατός της.

Ζητήθηκε συνδρομή ελικοπτέρου ωστόσο λόγω καιρού δεν μπόρεσε να προσεγγίσει και ανέλαβε δράση το σκάφος από το λιμεναρχείο της Καρπάθου. Λιμενικοί από την Κάρπαθο συνόδευσαν το σκάφος με ασφάλεια στο λιμάνι της Κάσου.

Η ανακοίνωση του λιμενικού

Τις βραδινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Κάσου για πτώση στη θάλασσα δύο μελών του πληρώματος ενός ιστιοφόρου (Ι/Φ) σκάφους σημαίας Ισπανίας, το οποίο έπλεε βορειοδυτικά του νησιού.

Τα άτομα πληρώματος περισυνελέγησαν από το Ι/Φ, όμως μία 40χρονη (υπήκοος Γαλλίας), ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της.

Στην περιοχή μετέβη Ναυαγοσωστικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., όπου εντόπισε το Ι/Φ και το συνόδευσε στο λιμάνι της Κάσου.

Η ανακοίνωση της διοργάνωσης Aegean 600

Οι εξαιρετικά ισχυρές εντάσεις του Μελτεμιού που επικρατούσαν στο Καρπάθιο Πέλαγος δυσκόλεψαν το στόλο του Aegean 600, ο οποίος πραγματοποιεί τον περίπλου του Αιγαίου σε μία διαδρομή 600 ναυτικών μιλίων χωρίς σταθμό, με αποτέλεσμα 14 σκάφη να εγκαταλείψουν τον αγώνα.

Δυστυχώς οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες είχαν σαν αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της μία 40χρονη υπήκοος Γαλλίας από το σκάφος HEAVEN, βορειοδυτικά της Κάσου.

Η 40χρονη βρέθηκε στη θάλασσα με σοβαρό χτύπημα στο κεφάλι και οι προσπάθειες ανάνηψης της δεν τελεσφόρησαν. Ολόκληρη η ιστιοπλοϊκή οικογένεια και οι ιδιαιτέρως οι διοργανωτές εκφράζουν τη βαθιά λύπη τους για το συμβάν.

Στο μεταξύ, στις 03.18.52 τα ξημερώματα της Τρίτης το τριμαράν ZOULOU του Έρικ Μάρις με σημαία Γαλλίας πέρασε την γραμμή του τερματισμού στο Σούνιο πραγματοποιώντας νέο ρεκόρ ταχύτητας στον αγώνα με χρόνο 1 μέρα 13 ώρες 18 λεπτά και 52 δευτερόλεπτα. Για την απόσταση των 605 ναυτικών μιλίων της διαδρομής του αγώνα, αυτό σημαίνει μέση ωριαία ταχύτητα 16.2 κόμβων.

Μόλις 1 λεπτό και 21 δευτερόλεπτα πίσω από το ZOULOU τερμάτισε το τριμαράν ARGO του Τζέισον Κάρολ με σημαία Αμερικής. Τα δύο σκάφη βρίσκονταν επικεφαλής εναλλάξ σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.

AEGEAN 600 2024: Δυσμενείς συνθήκες στο Αιγαίο Οι εξαιρετικά ισχυρές εντάσεις του Μελτεμιού που επικρατούσαν στο...

Δημοσιεύτηκε από AEGEAN 600 στις Τρίτη 9 Ιουλίου 2024