Σοκ προκάλεσε στην κοινή γνώμη η τραγωδία που σημειώθηκε στη θάλασσα ανοιχτά της Καρπάθου, με μια 40χρονη Γαλλίδα, μέλος πληρώματος ιστιοφόρου σκάφους, να βρίσκει τραγικό θάνατο κατά τη διάρκεια διεθνούς ιστιοπλοϊκού αγώνα ανοιχτής θαλάσσης.

Μάλιστα, απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα γιατί μια έμπειρη αθλήτρια ιστιοπλοΐας από τη Γαλλία έχασε τη ζωή της και ένας ακόμα συναθλητής της κινδύνευσε να πνιγεί κατά τη διάρκεια του διεθνούς ιστιοπλοϊκού αγώνα Aegean 600 έδωσε ο Ιωάννης Μαραγκουδάκης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοιχτής Θαλάσσης, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Σε έναν αγώνα 600 ναυτικών μιλίων τα πληρώματα εκτελούν τα καθήκοντά τους κατά βάρδιες. (Η 40χρονη) εκλήθη, από τον ύπνο της, να βοηθήσει στην αλλαγή ενός πανιού. Βγήκε έξω, όπως φαίνεται, χωρίς σωσίβιο και χωρίς ιμάντα. Με έναν συνάδελφό της πήγαν στην πλώρη και εκεί ένα κύμα μεγάλο τούς πέταξε στη θάλασσα», ανέφερε ο κ. Μαραγκουδάκης.

Διαβάστε ακόμα: Κάρπαθος: Τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στον θάνατο της 40χρονης - Η ευθύνη του κυβερνήτη

Επίσης, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοιχτής Θαλάσσης υπογράμμισε ότι η τραγωδία συνέβη γιατί «πέφτοντας η κοπέλα μπροστά στην πλώρη, το σκάφος πέρασε από πάνω της και με το πτερύγιο του πηδαλίου τη χτύπησε θανάσιμα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο καπετάνιος του ιστιοπλοϊκού σκάφους, μόλις έγινε αντιληπτό το συμβάν, που σημειώθηκε ανοιχτά της Καρπάθου, έκανε τις κατάλληλες ενέργειες και ανέσυρε άμεσα τον άνδρα και λίγο αργότερα την ιστιοπλόο, που δεν είχε τις αισθήσεις της.

Κάρπαθος: Στην περιοχή επικρατούσαν άνεμοι 10 μποφόρ

«Όταν το σκάφος έφτασε στην Κάσο, διαπιστώθηκε ότι είχε επέλθει ο θάνατος», σημείωσε. Όπως δήλωσε, κατά τη στιγμή του συμβάντος επικρατούσαν άνεμοι 10 μποφόρ, κάτι που καθιστά το περιβάλλον ιδιαίτερα επικίνδυνο.

Ερωτηθείς για τις παραλείψεις και τα τυχόν λάθη που έχουν γίνει, ο κ. Μαραγκουδάκης δήλωσε ότι «πολλές φορές τα λάθη τα κάνουν οι έμπειροι». Και όπως πρόσθεσε, ένας έμπειρος ιστιοπλόος πολλές φορές από αυτοπεποίθηση αποφεύγει να πάρει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας, όπως το να βάλει σωσίβιο και ιμάντα ασφαλείας.

«Η κοπέλα είχε την αυτοπεποίθηση ότι θα πάει στην πλώρη χωρίς σωσίβιο και χωρίς να προσδεθεί με τον ιμάντα ασφαλείας και δυστυχώς συνέβη αυτό το τραγικό γεγονός», είπε ακόμα.

«Ο καπετάνιος θα έπρεπε να ακολουθεί τακτική επιβιώσεως»

Ερωτηθείς για το τι έπρεπε να γίνει από τον καπετάνιο, ο κ. Μαραγκουδάκης υποστήριξε ότι «μετά από τα 9 μποφόρ ο καπετάνιος μπορεί, σύμφωνα με τους κανόνες αντιμετώπισης κακοκαιρίας, να αλλάξει τακτική και να πάει σε τακτική επιβιώσεως». Δηλαδή, όπως εξήγησε, θα έπρεπε να αλλάξει πορεία για να φύγει από το κέντρο της θύελλας.

Επιπλέον, απαντώντας γιατί δεν σταμάτησε ο αγώνας λόγω των έντονων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν όταν συνέβη το τραγικό συμβάν, απάντησε ότι «η δυνατότητα διακοπής ενός ιστιοπλοϊκού αγώνα δεν υφίσταται, καθώς τα σκάφη πρέπει να συνεχίσουν τον πλου τους».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η τραγωδία συνέβη λόγω της λανθασμένης εκτίμησης του πληρώματος. «Η ιστιοπλοΐα είναι ένα ασφαλές άθλημα. Συνδιοργανώνουμε 60 χρόνια το Ράλλυ Αιγαίου», σημείωσε ο κ. Μαραγκουδάκης, συμπληρώνοντας ότι είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι ανάλογο.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d2l6vasea781)
Πηγή: ΕΡΤ