Βουρδουμπάς στα Παραπολιτικά 90,1: Μέσα από το πολλαπλό βιβλίο δεν θέλουμε οι μαθητές να γίνουν πεδίο διακρίσεων
Τι δήλωσε ο υπεύθυνος Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων της ΔΟΕ
"Ούτε η συζήτηση των πολλαπλών βιβλίων είναι καινούργια ούτε η συζήτηση για το ψηφιακό σχολείο είναι καινούργια" επεσήμανε
Ο υπεύθυνος Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων της ΔΟΕ, κ. Νίκος Βουρδουμπάς, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 στην εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζίνο» με το δημοσιογράφο Γιώργο Πιέρρο.
Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «ο υπουργός παρουσίασε για ακόμη μια φορά μια εικονική πραγματικότητα για τα σχολεία και έκανε κάποιες εξαγγελίες οι οποίες δεν είναι καινούργιες. Ούτε η συζήτηση των πολλαπλών βιβλίων είναι καινούργια ούτε η συζήτηση για το ψηφιακό σχολείο είναι καινούργια».
Κληθείς να σχολιάσει την προαναγγελία του πολλαπλού βιβλίου είπε πως «όσον αφορά την επιλογή του «διαφορετικού βιβλίου» θα έχει να κάνει με τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών, την υποστήριξη του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη να επιλέγει θεματικές από διάφορα βιβλία ή μέσα από το πολλαπλό βιβλίο θέλουν να κατηγοριοποιήσουν μαθητές και σχολεία σε καλά και κακά; Εμείς μέσα από το πολλαπλό βιβλίο δεν θέλουμε να ξαναγίνουν οι μαθητές μας πεδίο ξανά διακρίσεων και αυτό δεν είναι δική μας κινδυνολογία αλλά είναι εμπειρία την οποία εχουμε και από άλλες χώρες που έχει εφαρμοστεί το συγκεκριμένο μέτρο αλλά και από τις διακηρύξεις της κυβέρνησης.
«Η κυβέρνηση κάνει μια προσπάθεια υποβάθμισης και κατηγοριοποίησης των σχολείων εδώ και τρία -τέσσερα χρόνια με νόμους που έχει ψηφίσει και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και τοπολλαπλό βιβλίο. Δεν έχει να κάνει σε καμία περίπτωση με τη διευκόλυνση, την πιθανή δυνατότητα ενός εκπαιδευτικού να επιλέξει από ένα βιβλίο, έχει να κάνει με την προσπάθεια να αξιοποιηθεί αυτό το σχολείο για να χωριστούν οι τάξεις, τα τμήματα και τα σχολεία σε καλά και κακά, σε παιδιά που παίρνουνε τα γράμματα και σε παιδιά που δεν τα παίρνουνε. Από αυτή την άποψη εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να επιτρέψουμε αυτή την κατηγοριοποίηση των μαθητών μας», επεσήμανε ακόμη.
Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «ο υπουργός παρουσίασε για ακόμη μια φορά μια εικονική πραγματικότητα για τα σχολεία και έκανε κάποιες εξαγγελίες οι οποίες δεν είναι καινούργιες. Ούτε η συζήτηση των πολλαπλών βιβλίων είναι καινούργια ούτε η συζήτηση για το ψηφιακό σχολείο είναι καινούργια».
Κληθείς να σχολιάσει την προαναγγελία του πολλαπλού βιβλίου είπε πως «όσον αφορά την επιλογή του «διαφορετικού βιβλίου» θα έχει να κάνει με τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών, την υποστήριξη του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη να επιλέγει θεματικές από διάφορα βιβλία ή μέσα από το πολλαπλό βιβλίο θέλουν να κατηγοριοποιήσουν μαθητές και σχολεία σε καλά και κακά; Εμείς μέσα από το πολλαπλό βιβλίο δεν θέλουμε να ξαναγίνουν οι μαθητές μας πεδίο ξανά διακρίσεων και αυτό δεν είναι δική μας κινδυνολογία αλλά είναι εμπειρία την οποία εχουμε και από άλλες χώρες που έχει εφαρμοστεί το συγκεκριμένο μέτρο αλλά και από τις διακηρύξεις της κυβέρνησης.
«Η κυβέρνηση κάνει μια προσπάθεια υποβάθμισης και κατηγοριοποίησης των σχολείων εδώ και τρία -τέσσερα χρόνια με νόμους που έχει ψηφίσει και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και τοπολλαπλό βιβλίο. Δεν έχει να κάνει σε καμία περίπτωση με τη διευκόλυνση, την πιθανή δυνατότητα ενός εκπαιδευτικού να επιλέξει από ένα βιβλίο, έχει να κάνει με την προσπάθεια να αξιοποιηθεί αυτό το σχολείο για να χωριστούν οι τάξεις, τα τμήματα και τα σχολεία σε καλά και κακά, σε παιδιά που παίρνουνε τα γράμματα και σε παιδιά που δεν τα παίρνουνε. Από αυτή την άποψη εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να επιτρέψουμε αυτή την κατηγοριοποίηση των μαθητών μας», επεσήμανε ακόμη.