Τι σημαίνει το ''πολλαπλό βιβλίο'' στα σχολεία: Οι αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας από το νέο σχολικό έτος που ανακοίνωσε ο Πιερρακάκης
''Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση''
Την εισαγωγή του ''πολλαπλού βιβλίου'' στα σχολεία ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος προανήγγειλε αλλαγή όλων των βιβλίων και βελτιώσεις στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Την εισαγωγή του «πολλαπλού βιβλίου» στα σχολεία ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος προανήγγειλε αλλαγή όλων των βιβλίων και βελτιώσεις στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Ο υπουργός, μιλώντας στο Mega, αναφέρθηκε στις 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι «ύστερα από πολλά χρόνια αυξάνουμε σημαντικά τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με βάση τις ανάγκες των μαθητών, εντοπίζοντας και καλύπτοντας τα πραγματικά κενά στα σχολεία». Και τόνισε: «Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από έναν κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Η πιλοτική έναρξη θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026».
Το πολλαπλό βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν, ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Ταυτόχρονα, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση και στα υπόλοιπα εγκεκριμένα διδακτικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή, καθώς και σε πλούσιο συμπληρωματικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό.
Η ελεύθερη επιλογή βιβλίου και οι πολλαπλές πηγές σηματοδοτούν μια πραγματική αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο, ξεφεύγοντας από το μοντέλο της αποστήθισης, ενισχύοντας την κριτική σκέψη των μαθητών και τη διαμόρφωση ανεξάρτητης γνώμης. «Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ξεκινήσουν από το νηπιαγωγείο για να καταλήξουν στο λύκειο», σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, εστιάζοντας «στην ανάγκη να συνδυαστούν αυτές με βελτιώσεις στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, χωρίς όμως να καταργεί κανείς το κεκτημένο τόσων ετών και κυρίως τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους».
Ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας για τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, αναφέρθηκε στην ιδιαιτερότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τους «αναπληρωτές εκπαιδευτικούς» και επανέλαβε την κυβερνητική πρόθεση «η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%, όπως και ο πρωθυπουργός δήλωσε». Ειδική αναφορά σε θέματα υποδομών έκανε ο κ. Πιερρακάκης, λέγοντας ότι «σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών αναζητούμε χρηματοδότηση για να βοηθήσουμε τους δήμους να βελτιώσουν τις υποδομές των σχολείων, γιατί δεν γίνεται τεχνολογικά η εκπαίδευση να βαδίζει στο 2025 με διαδραστικούς πίνακες και άλλες αλλαγές και δίπλα να υπάρχει η απειλή του ετοιμόρροπου σοβά».
Ο υπουργός, μιλώντας στο Mega, αναφέρθηκε στις 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι «ύστερα από πολλά χρόνια αυξάνουμε σημαντικά τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με βάση τις ανάγκες των μαθητών, εντοπίζοντας και καλύπτοντας τα πραγματικά κενά στα σχολεία». Και τόνισε: «Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από έναν κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Η πιλοτική έναρξη θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026».
Το πολλαπλό βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν, ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Ταυτόχρονα, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση και στα υπόλοιπα εγκεκριμένα διδακτικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή, καθώς και σε πλούσιο συμπληρωματικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό.
Η ελεύθερη επιλογή βιβλίου και οι πολλαπλές πηγές σηματοδοτούν μια πραγματική αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο, ξεφεύγοντας από το μοντέλο της αποστήθισης, ενισχύοντας την κριτική σκέψη των μαθητών και τη διαμόρφωση ανεξάρτητης γνώμης. «Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ξεκινήσουν από το νηπιαγωγείο για να καταλήξουν στο λύκειο», σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, εστιάζοντας «στην ανάγκη να συνδυαστούν αυτές με βελτιώσεις στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, χωρίς όμως να καταργεί κανείς το κεκτημένο τόσων ετών και κυρίως τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους».
Ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας για τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, αναφέρθηκε στην ιδιαιτερότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τους «αναπληρωτές εκπαιδευτικούς» και επανέλαβε την κυβερνητική πρόθεση «η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%, όπως και ο πρωθυπουργός δήλωσε». Ειδική αναφορά σε θέματα υποδομών έκανε ο κ. Πιερρακάκης, λέγοντας ότι «σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών αναζητούμε χρηματοδότηση για να βοηθήσουμε τους δήμους να βελτιώσουν τις υποδομές των σχολείων, γιατί δεν γίνεται τεχνολογικά η εκπαίδευση να βαδίζει στο 2025 με διαδραστικούς πίνακες και άλλες αλλαγές και δίπλα να υπάρχει η απειλή του ετοιμόρροπου σοβά».