Τις εκτιμήσεις για την πορεία των βάσεων σε 100 δημοφιλείς σχολές παρουσιάζει η «Απογευματινή», σύμφωνα με μελέτη που έκανε ο εκπαιδευτικός αναλυτής Κ. Παπαγιαννούλης του PIXIDAedu. Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία στατιστικών αποτελεσμάτων, όπως δημοσιεύτηκαν από το υπουργείο Παιδείας, χρησιμοποιήθηκαν ακόμη δεδομένα θέσεων εισακτέων σε κάθε τμήμα, καθώς και οι συντελεστές βαρύτητας κάθε τμήματος στα αντίστοιχα μαθήματα.

Επίσης, ελήφθησαν υπόψη οι περυσινές επιλογές των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Στο 1ο επιστημονικό πεδίο εκτιμάται, σύμφωνα με τη μελέτη, σχετικά ήπια πτώση βάσεων στα υψηλόβαθμα τμήματα κατά 40 έως 12 200 μόρια. Αντίθετα, αυξάνεται η βαθμολογική συσσώρευση σε τμήματα στην περιοχή βάσεων <15.000 μόρια.

Το αποτέλεσμα είναι ήπια αυξητική τάση 40 έως 120 μόρια. Στο 2ο επιστημονικό πεδίο παρατηρείται ότι η χαμηλότερη επίδοση στη Φυσική καθώς και η χαμηλότερη επίδοση στα Μαθηματικά (κατά μέσο όρο 0,7 μονάδες στα 20) επηρέασε πτωτικά, ειδικά τα τμήματα με μεγαλύτερο συντελεστή στα δύο αυτά μαθήματα. Αντίθετα, η υψηλότερη επίδοση στη Χημεία δημιούργησε αυξητικές τάσεις στα τμήματα με υψηλό συντελεστή βαρύτητας στη Χημεία. Στο 3ο επιστημονικό πεδίο το αποτέλεσμα είναι ήπια ανοδική τάση των μορίων σε όλη τη βαθμολογική κλίμακα εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.

Η ανοδική τάση εκδηλώνεται με έως και 230 μόρια σε υψηλόβαθμα τμήματα έως 10 μόλις μόρια σε τμήματα με μόρια που τείνουν στις 10.000. Στο 4ο επιστημονικό πεδίο το αποτέλεσμα είναι η περίπου ίδια εικόνα αναμενόμενων βάσεων εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ:

vaseis_pinakas_