avatar

Στάσου πλάι μου
Κώστας Ορκόπουλος

Εφορία: 7+1 νέα ψηφιακά εργαλεία - Σε χρόνο-εξπρές οι φορολογικές υποθέσεις

Μεγαλώνει η λίστα συναλλαγών µέσω κινητού

Ηλεκτρονικά τιµολόγια και δελτία αποστολής, τηλεφωνικό κέντρο (όπως το 1555)

gov-odigos
Oκτώ νέες ψηφιακές εφαρµογές θα προστεθούν στο «µπουκέτο» των συναλλαγών µε την εφορία που θα δώσουν τη δυνατότητα στους φορολογούµενους να διεκπεραιώνουν από το κινητό τους τηλέφωνο και σε χρόνοεξπρές τις φορολογικές υποθέσεις και να έχουν πλήρη εικόνα για τους ανοιχτούς λογαριασµούς. Με βάση τον προγραµµατισµό της ΑΑ∆Ε, τους επόµενους µήνες επαγγελµατίες και επιχειρήσεις θα µπορούν να εκδίδουν τιµολόγια και δελτία αποστολής από το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ όλοι οι φορολογούµενοι θα µπορούν να αποθηκεύουν πιστοποιητικά που ζητούν φορείς και οργανισµοί για την ολοκλήρωση των συναλλαγών τους.

Παράλληλα, θα βγει «στον αέρα» το chatbox µε τη χρήση τεχνητής νοηµοσύνης που θα δίνει απαντήσεις σε µια σειρά από ζητήµατα και θα δηµιουργηθεί ένα νέο τηλεφωνικό κέντρο, όπου εξειδικευµένοι υπάλληλοι θα δίνουν απαντήσεις στα ερωτήµατα των φορολογουµένων.

Τι προβλέπεται 

Αναλυτικότερα, το σχέδιο δράσης για τη διεύρυνση των φορολογικών συναλλαγών µέσω κινητού προβλέπει τα εξής:

1. Νέα εφαρµογή για επαγγελµατίες και επιχειρήσεις µέσω της οποίας θα µπορούν ανά πάσα στιγµή από όπου κι αν βρίσκονται να εκδίδουν τιµολόγιο, το οποίο αυτόµατα θα ανεβάζουν στα ηλεκτρονικά βιβλία.

2. Έκδοση ψηφιακού δελτίου αποστολής. Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής ο ελεγκτικός µηχανισµός θα µπορεί σε πραγµατικό χρόνο να ελέγχει τη διακίνηση των προϊόντων.

3. Αποθήκευση εγγράφων και πιστοποιητικών που χρειάζονται οι φορολογούµενοι για τις συναλλαγές.

4. Πληρωµή φόρων, λήψη ειδοποιήσεων και παρακολούθηση υποχρεώσεων.

5. Ειδοποιήσεις για το υπόλοιπο των δόσεων της ρύθµισης και για περιπτώσεις απώλειας κάποιας από τις τρέχουσες ρυθµίσεις.

6. Ενηµέρωση για τις ηµεροµηνίες πληρωµής του φόρου εισοδήµατος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, και άλλων φόρων και τελών. Ειδικότερα η ενηµέρωση θα αφορά:

  • Τα βεβαιωµένα χρέη εκτός ρύθµισης, όπως για παράδειγµα ο ΕΝΦΙΑ, το ποσό της βεβαίωσης, τις πληρωµές, τους τυχόν συµψηφισµούς µε επιστροφές και το υπόλοιπο της οφειλής στο τέλος του µήνα.
  • Το συνολικό ποσό της βεβαίωσης για τον φόρο εισοδήµατος, την ειδική εισφορά αλληλεγγύης και το τέλος επιτηδεύµατος, τις καταβολές και το υπόλοιπο της οφειλής.
  • Τυχόν οφειλές και πληρωµές για τον φόρο µεταβίβασης ακινήτων.
  • Τα χρέη που έχουν ενταχθεί σε ρυθµίσεις, τις δόσεις που έχουν πληρωθεί και τα ποσά που αποµένουν για εξόφληση. 
  • Τα ποσά που πιστώθηκαν στους τραπεζικούς λογαριασµούς, όπως για παράδειγµα κέρδη από τη φορολοταρία, καταβολή κοινωνικών επιδοµάτων κ.ά.
  • Τις συνολικές συναλλαγές του µήνα που αφορούν πληρωµές, συµψηφισµούς, διαγραφές, εισπράξεις από το ∆ηµόσιο, καθώς και τα υπόλοιπα των ρυθµισµένων ή µη οφειλών.
7. Chatbot που µε τη χρήση τεχνητής νοηµοσύνης θα µπορεί να δίνει απαντήσεις σε µια σειρά από ζητήµατα.

8. ∆ηµιουργία ενός σύγχρονου τηλεφωνικού κέντρο που θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήµατα των φορολογουµένων, αντίστοιχο µε αυτό που λειτουργεί στο υπουργείο Εργασίας και τον ΕΦΚΑ («1555»).


*Δημοσιεύτηκε στην «Απογευματινή»