Αρνητική πανευρωπαϊκή πρωτιά για την Ελλάδα - Κατέχει τον πιο "γηρασμένο" στόλο οχημάτων
Τι δείχνουν στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Παλιά αυτοκίνητα, τρακαρισμένα, σε κακή μηχανική κατάσταση με χιλιάδες χιλιόμετρα να γράφει το κοντέρ τους, απαρτίζουν τον στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας
Η Ελλάδα κατέχει την αρνητική πρωτιά του πιο γηρασμένου στόλου αυτοκινήτων της Ευρώπης με μέσο όρο ηλικίας που ξεπερνά τα 17χρόνια, κάτι που σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση των οχημάτων, επιβαρύνουν το περιβάλλον και μειώνουν την οδική ασφάλεια.
«Γηρασμένα» αυτοκίνητα, τρακαρισμένα, σε κακή μηχανική κατάσταση με χιλιάδες χιλιόμετρα να γράφει το κοντέρ τους, απαρτίζουν τον στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας. Με μέσο όρο ηλικίας τα 17,3 έτη έναντι των 12 που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ΙΧ των Ελλήνων καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στη λίστα με τις χώρες της Ευρώπης που στους δρόμους τους κυκλοφορούν τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα.
«Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών εκπέμπουν 20 φορές περισσότερα σωματίδια από τα αυτοκίνητα ηλικίας 0-5 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για διάφορα καρδιοαναπνευστικά προβλήματα.
Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών ευθύνονται x4 φορές, σε σχέση με τα αυτοκίνητα 0-5, για θανατηφόρα ή με βαριές σωματικές βλάβες τροχαία.
Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό πάρα πολύ άσχημο και για τη δημόσια υγεία και για την καθημερινότητα.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d2tq8nqujzrd)
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και τα αντίστοιχα στοιχεία τεχνικών ελέγχων που τηρούνται στη βάση του Υπουργείου Μεταφορών, προκύπτει ότι από τα 9,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους κάθε χρόνο τουλάχιστον το 1/3, δηλαδή τα 2,9 εκατομμύριά οχήματα δεν έχουν περάσει από τον ετήσιο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο.
«Βρισκόμαστε σε ένα Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Εδώ, οι άνθρωποι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και είναι εκείνοι που διαπιστώνουν πρώτοι τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν σε ένα αυτοκίνητο» περιγράφει ο Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
«Κυρίως τα οχήματα δεκαετίας και μετά, προσκομίζονται είτε με βλάβες είτε με επισκευές οι οποίες αγγίζουν το όριο του άκρως απαραίτητου.
Τα νεότερα οχήματα, πριν τα δέκα έτη, εμφανίζονται με μια πιο ορθή συντήρηση.
Την ίδια ώρα, παρατηρείται το φαινόμενο τα παλαιά οικογενειακά αυτοκίνητα να περνάνε από γενιά σε γενιά σε όποια κατάσταση και αν είναι.
«Είναι εγκληματικό αυτό που κάνουμε εμείς οι γονείς, να δίνουμε το παλιό αυτοκίνητο στο παιδί» τόνισε ο κ. Βήκας.
Η υπηρεσία ΤΟΤΑ της Τροχαίας καταγράφει τα ατυχήματα που συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους. Η παλαιότητα των αυτοκινήτων είναι μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησής τους.
Σύμφωνα με τις ενημερώσεις της Αστυνομίας, μέσα σε 110 ημέρες, 47 αυτοκίνητα βρέθηκαν ακινητοποιημένα στον Κηφισό ή σε άλλους μεγάλους δρόμους της Αθήνας, λόγω μηχανικής βλάβης.
«Το άλλο κομμάτι είναι του περιβάλλοντος,(…) αλλά «καίνε κάλτσες» τα παλιά αυτοκίνητα, με καμία προδιαγραφή, ενώ τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν κάτω από 0,94 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Θεωρώ πως θα έπρεπε να υπάρχει ένα κίνητρο αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων» υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Μια σημαντική περίοδος ανανέωσης του στόλου των Ελληνικών αυτοκινήτων ήταν αναμφισβήτητα η εποχή της απόσυρσης. Φαίνεται πως και σήμερα μόνο ένα τέτοιο ισχυρό κίνητρο θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο σε νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Ο Αστυνόμος Α’ ΤΟΤΑ, Γιάννης Πάρνος δήλωσε: «Ο στόλος των οχημάτων είναι κάτι παραπάνω από πεπαλαιωμένος και οπωσδήποτε συνηγορεί προς την κατεύθυνση ότι θα πρέπει να αρχίσει να αντικαθίσταται. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε σε εύθετο χρόνο. Αυτό πρέπει να γίνει άμεσα».
«Θα πρέπει να σκεφθούνε σήμερα, με τις δυνατότητες που έχει ο κάθε πολίτης, τι μπορεί να του προσφέρει περισσότερο ώστε και το κράτος να ωφεληθεί, και από καταναλώσεις και από καυσαέρια και από τα πάντα, και ο πολίτης να εξυπηρετηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα» σημείωσε ο Λευτέρης Σταυρακόπουλος, μηχανικός αυτοκινήτων.
«Γηρασμένα» αυτοκίνητα, τρακαρισμένα, σε κακή μηχανική κατάσταση με χιλιάδες χιλιόμετρα να γράφει το κοντέρ τους, απαρτίζουν τον στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας. Με μέσο όρο ηλικίας τα 17,3 έτη έναντι των 12 που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ΙΧ των Ελλήνων καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στη λίστα με τις χώρες της Ευρώπης που στους δρόμους τους κυκλοφορούν τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα.
«Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών εκπέμπουν 20 φορές περισσότερα σωματίδια από τα αυτοκίνητα ηλικίας 0-5 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για διάφορα καρδιοαναπνευστικά προβλήματα.
Τα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών ευθύνονται x4 φορές, σε σχέση με τα αυτοκίνητα 0-5, για θανατηφόρα ή με βαριές σωματικές βλάβες τροχαία.
Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό πάρα πολύ άσχημο και για τη δημόσια υγεία και για την καθημερινότητα.
EΛΣΤΑΤ: 2,9 εκατομμύριά οχήματα δεν έχουν περάσει από τον ετήσιο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο
Αρκεί να σας πω ότι για τα μποτιλιαρίσματα στον Κηφισό, 4 στα 5 οφείλονται σε βλάβες παλαιών αυτοκινήτων, τα οποία δεν έχουν συντηρηθεί σωστά» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Τσάδαρης, πρόεδρος συνδέσμου δημοσιογράφων αυτοκίνητου και μοτοσυκλέτας.Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και τα αντίστοιχα στοιχεία τεχνικών ελέγχων που τηρούνται στη βάση του Υπουργείου Μεταφορών, προκύπτει ότι από τα 9,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους κάθε χρόνο τουλάχιστον το 1/3, δηλαδή τα 2,9 εκατομμύριά οχήματα δεν έχουν περάσει από τον ετήσιο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο.
«Βρισκόμαστε σε ένα Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Εδώ, οι άνθρωποι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και είναι εκείνοι που διαπιστώνουν πρώτοι τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν σε ένα αυτοκίνητο» περιγράφει ο Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
«Κυρίως τα οχήματα δεκαετίας και μετά, προσκομίζονται είτε με βλάβες είτε με επισκευές οι οποίες αγγίζουν το όριο του άκρως απαραίτητου.
Τα νεότερα οχήματα, πριν τα δέκα έτη, εμφανίζονται με μια πιο ορθή συντήρηση.
Δεκάδες οχήματα ακινητοποιημένα σε άλλους μεγάλους δρόμους της Αθήνας λόγω μηχανικής βλάβης
Οι βλάβες που εντοπίζονται και έχουν να κάνουν με τα οχήματα δεκαετίας και μετά, αφορούν τα ελαστικά, αφορούν τις αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης, τους ρύπους. (…) Προσκομίστηκε όχημα το 2015, με προηγούμενο δελτίο τεχνικού ελέγχου το 1988!».Την ίδια ώρα, παρατηρείται το φαινόμενο τα παλαιά οικογενειακά αυτοκίνητα να περνάνε από γενιά σε γενιά σε όποια κατάσταση και αν είναι.
«Είναι εγκληματικό αυτό που κάνουμε εμείς οι γονείς, να δίνουμε το παλιό αυτοκίνητο στο παιδί» τόνισε ο κ. Βήκας.
Η υπηρεσία ΤΟΤΑ της Τροχαίας καταγράφει τα ατυχήματα που συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους. Η παλαιότητα των αυτοκινήτων είναι μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησής τους.
Σύμφωνα με τις ενημερώσεις της Αστυνομίας, μέσα σε 110 ημέρες, 47 αυτοκίνητα βρέθηκαν ακινητοποιημένα στον Κηφισό ή σε άλλους μεγάλους δρόμους της Αθήνας, λόγω μηχανικής βλάβης.
«Το άλλο κομμάτι είναι του περιβάλλοντος,(…) αλλά «καίνε κάλτσες» τα παλιά αυτοκίνητα, με καμία προδιαγραφή, ενώ τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν κάτω από 0,94 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Θεωρώ πως θα έπρεπε να υπάρχει ένα κίνητρο αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων» υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Μια σημαντική περίοδος ανανέωσης του στόλου των Ελληνικών αυτοκινήτων ήταν αναμφισβήτητα η εποχή της απόσυρσης. Φαίνεται πως και σήμερα μόνο ένα τέτοιο ισχυρό κίνητρο θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο σε νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Ο Αστυνόμος Α’ ΤΟΤΑ, Γιάννης Πάρνος δήλωσε: «Ο στόλος των οχημάτων είναι κάτι παραπάνω από πεπαλαιωμένος και οπωσδήποτε συνηγορεί προς την κατεύθυνση ότι θα πρέπει να αρχίσει να αντικαθίσταται. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε σε εύθετο χρόνο. Αυτό πρέπει να γίνει άμεσα».
«Θα πρέπει να σκεφθούνε σήμερα, με τις δυνατότητες που έχει ο κάθε πολίτης, τι μπορεί να του προσφέρει περισσότερο ώστε και το κράτος να ωφεληθεί, και από καταναλώσεις και από καυσαέρια και από τα πάντα, και ο πολίτης να εξυπηρετηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα» σημείωσε ο Λευτέρης Σταυρακόπουλος, μηχανικός αυτοκινήτων.