Αισιόδοξοι ότι βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά να καθυστερήσουν τη διαδικασία της γήρανσης του ανθρώπου είναι οι επιστήμονες, έπειτα από τη διαπίστωση ότι ένα πειραματικό φάρμακο κατάφερε να αυξήσει τη διάρκεια ζωής σε ποντίκια κατά σχεδόν 25%. Σύμφωνα με το BBC, το φάρμακο δοκιμάζεται ήδη σε ανθρώπους, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα έχει την ίδια αντιγηραντική δράση.

Η ομάδα του Εργαστηρίου Ιατρικής Επιστήμης MRC στο Imperial College του Λονδίνου και της Ιατρικής Σχολής Duke-NUS στη Σιγκαπούρη ερευνούσε μια πρωτεΐνη που ονομάζεται «ιντερλευκίνη-11». Το πειραματικό φάρμακο απενεργοποιεί τη συγκεκριμένη πρωτεΐνη, τα επίπεδα της οποίας αυξάνονται καθώς μεγαλώνουμε, δημιουργώντας υψηλότερα επίπεδα φλεγμονής και επηρεάζοντας βιολογικούς παράγοντες που ελέγχουν τη διαδικασία της γήρανσης.

Οι ερευνητές έκαναν δύο πειράματα, όπου κατά το πρώτο τα γενετικά τροποποιημένα ποντίκια δεν ήταν σε θέση να παράγουν ιντερλευκίνη-11. Στο δεύτερο Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Nature», η διάρκεια ζωής των ποντικιών αυξήθηκε κατά 20%-25% ανάλογα με το πείραμα και το φύλο τους. Τα ποντίκια που δεν είχαν ιντερλευκίνη-11 έδειξαν βελτιωμένη μυϊκή λειτουργία, ήταν πιο αδύνατα, είχαν πιο υγιές τρίχωμα και γενικότερα εμφάνιζαν λιγότερα σημάδια γήρανσης, ενώ παράλληλα καταγράφηκαν λιγότερα περιστατικά καρκίνου.

Μάλιστα οι ερευνητές ονόμασαν τα συγκεκριμένα ποντίκια «γιαγιάδες super models» εξαιτίας της νεανικής και φρέσκιας εμφάνισής τους. Βέβαια, το ερώτημα είναι αν θα μπορούσε να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα στους ανθρώπους και αν τυχόν παρενέργειες θα ήταν ανεκτές και αυτό γιατί η ιντερλευκίνη-11 έχει σημαντικό ρόλο στο ανθρώπινο σώμα και στην ανάπτυξή του κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Το φάρμακο, ένα κατασκευασμένο αντίσωμα που επιτίθεται στην ιντερλευκίνη-11, δοκιμάζεται σε ασθενείς με πνευμονική ίνωση (κατάσταση που οδηγεί σε συσσώρευση ουλώδους ιστού στους πνεύμονες).

* Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή