Την Παρασκευή 12 Ιουλίου, στη σχεδόν βραδινή πτήση από τη Νίκαια της Γαλλίας προς την Αθήνα, δύο κυρίες επιβιβάστηκαν σχεδόν τελευταίες, αφού οι θέσεις τους ήταν στο τέλος του διαδρόµου. ∆είγµα ότι είχαν κλείσει τα εισιτήριά τους την τελευταία στιγµή, αφού στις συγκεκριµένες θέσεις κάθονται πάντα αυτοί που ταξιδεύουν εσπευσµένα. Κάποιοι επιβάτες δίπλα τους αναγνώρισαν τη Μαρία Καρρά, χήρα του Γιώργου Τράγκα, που ταξίδευε µαζί µε µια άλλη κυρία, αφήνοντας για λίγο την πανέµορφη Cote d’ Azur για µια επιστροφή κάποιων ηµερών στην Ελλάδα.

Κάτι µάλλον δύσκολο να επιτευχθεί, αφού µετά τον θάνατο του εκδότη µε τα 17 ακίνητα ανά τον κόσµο, τα εκατοµµύρια σε καταθέσεις, τις ράβδους χρυσού και τις θυρίδες οι χειρισµοί της στην υπόθεση της κληρονοµιάς αποδείχθηκαν το λιγότερο άστοχοι και σίγουρα όχι οι ενδεδειγµένοι. Κινούµενη από αλαζονεία, ως η µόνη που ήξερε πραγµατικά το εύρος της κληρονοµιάς, επέλεξε να παίξει το παιχνίδι µε τους δικούς της όρους, όπως φάνηκε µέσα από πληθώρα δηµοσιευµάτων τα τελευταία δυόµισι χρόνια.

Μόνο που, εν αντιθέσει µε τον συγχωρεµένο Γιώργο Τράγκα, που ήταν ένας πανέξυπνος άνθρωπος, η ίδια αποδείχθηκε κατώτερη των περιστάσεων σε αυτόν τον πόλεµο για την κληρονοµιά του συζύγου της. Η τελευταία της κίνηση ήταν να καταθέσει αγωγή κατά του Γιάννη Τράγκα στο Πρωτοδικείο του Μονακό τον περασµένο Απρίλιο, ζητώντας να κάνει αποδοχή κληρονοµιάς, υπογράφοντας µόνη της έπειτα από εξουσιοδότηση του δικαστηρίου, χωρίς την επέµβαση του γιου.

Ζητούσε επίσης να γίνει άµεσα δεκτό το αίτηµά της, µόνο που όλο αυτό δεν πήγε και τόσο καλά για µια φιλόδοξη γυναίκα, που, σύµφωνα µε όσα έχουν γραφτεί στα ΜΜΕ, έκανε ό,τι µπορούσε για να καθυστερήσει τις όποιες διαδικασίες αποδοχής της κληρονοµιάς. Το γιατί είναι κάτι για το οποίο η ίδια λέει ότι φταίει ο γιος του εκδότη, που την «κυνηγάει» τα τελευταία δύο χρόνια, αφού ανακάλυψε ακίνητα σε Αµερική και Γαλλία που η κυρία Καρρά αρνιόταν επίµονα την ύπαρξή τους. Προφανώς είχε τους λόγους της.

Ηταν Τρίτη 14 ∆εκεµβρίου του 2021 όταν ο Γιώργος Τράγκας άφησε την τελευταία του πνοή στη ΜΕΘ του νοσοκοµείου «Σωτηρία», ανεµβολίαστος και χτυπηµένος από τον κορονοϊό. Τότε κανείς δεν φανταζόταν ότι λίγους µήνες µετά θα ξεσπούσε η διαµάχη των τριών αρχικά κληρονόµων για µια περιουσία η οποία, όταν αποκαλύφθηκε, άφησε τον κόσµο µε το στόµα ανοιχτό.

Σχεδόν όλοι ήξεραν για την περίφηµη βίλα της Νίκαιας στην Κυανή Ακτή, αλλά ελάχιστοι γνώριζαν τα σπίτια σε Λας Βέγκας, Μαϊάµι, Μπέβερλι Χιλς, Ουάσινγκτον, Σεν Τροπέ, Μονακό, Παρίσι, Νέα Υόρκη, καθώς και αυτό µε θέα στην Ακρόπολη. Αυτή που ήξερε µε βεβαιότητα το συνολικό εύρος της περιουσίας ήταν η Μαρία Καρρά και όχι οι δύο γιοι του δηµοσιογράφου, ο πρωτότοκος Γιάννης και ο Φρέντι.

Οταν άρχισαν οι πρώτες συζητήσεις, η χήρα Τράγκα αρνήθηκε ότι υπήρχε διαθήκη του µακαρίτη συζύγου της και σύµφωνα µε όσα γράφτηκαν δεν αποκάλυψε καν το συνολικό εύρος της περιουσίας. Το πρώτο σοκ για τα παιδιά αλλά και τους δικηγόρους που εµπλέκονταν στην υπόθεση ήρθε όταν ο Θέµης Σοφός, που εκπροσωπούσε τον Φρέντι Τράγκα, ταξίδεψε στο Μονακό και ενηµερώθηκε από συµβολαιογράφο ότι υπάρχει διαθήκη. Το δεύτερο ήρθε όταν έγινε γνωστό ότι τη διαθήκη είχε καταθέσει η ίδια η Καρρά, αυτή που έλεγε ότι δεν γνώριζε τίποτε για την ύπαρξη της χειρόγραφης διαθήκης του Γιώργου Τράγκα. 

Η στάση της αποδείχθηκε καταλυτική για τη διάρρηξη των σχέσεών της µε τον δικηγόρο Νίκο Αγαπηνό, που εκπροσωπούσε αυτήν και τον Γιάννη Τράγκα. Ανθρωποι που ήταν γνώστες των πεπραγµένων λένε ότι ο Αγαπηνός έγινε έξαλλος όταν ενηµερώθηκε από τον Θέµη Σοφό για το χειρόγραφο που εξέφραζε τις τελευταίες επιθυµίες του Γ. Τράγκα, αφού η Μ. Καρρά δεν του είχε εµπιστευτεί ότι υπήρχε η περίφηµη πλέον διαθήκη. Επειτα από αυτό, της είπε ότι δεν µπορεί πλέον να είναι δικηγόρος της και πορεύτηκε έκτοτε µε τον Γιάννη Τράγκα, ο οποίος µάλλον δεν φανταζόταν ποτέ τον πόλεµο που ερχόταν.

Παρότι αρχικά είχε συµπορευτεί µε τη χήρα του πατέρα του, έχοντας απέναντι τον Φρέντι, κατάλαβε κάποια στιγµή ότι η συγκεκριµένη γυναίκα και οι τακτικές που ακολουθούσε στόχευαν στο να µάθει εκείνος όσο λιγότερα περιουσιακά στοιχεία ήταν δυνατόν. Κάποιοι που έζησαν από κοντά τα όσα έλαβαν χώρα εκείνο το διάστηµα έχουν να θυµούνται την αλαζονική στάση της Μαρίας Καρρά, που ακύρωνε ξανά και ξανά προγραµµατισµένες τηλεδιασκέψεις ή ραντεβού στην Αθήνα, µεταφέροντάς τα σε άλλες ηµέρες ή ώρες.

Όταν βγήκαν τα μαχαίρια

Οι µήνες πέρασαν και η στάση της χήρας απέναντι στα παιδιά του εκλιπόντος συζύγου της δεν άλλαξε, ενώ ο Φρέντι Τράγκας αποσύρθηκε από το παιχνίδι λόγω και της θέσης του στο Μέγαρο Μαξίµου. Τα µαχαίρια βγήκαν για τα καλά όταν ο Γιάννης Τράγκας ζήτησε από τη Μαρία Καρρά να υπογράψει συγκεκριµένο συµβολαιογραφικό έγγραφο, που θα ακολουθείτο από πράξη διαχωρισµού της περιουσίας στο Μονακό.
Αυτή αρνήθηκε, ενώ οι ελληνικές ελεγκτικές Αρχές είχαν ήδη εντοπίσει διάφορα «λαβράκια», όπως «πόθεν έσχες» της Μ. Καρρά που δεν έχουν κατατεθεί για χρόνια και ελλιπείς φορολογικές δηλώσεις του ζεύγους.

Η Μ. Καρρά ζήτησε από τον Γιάννη να κάνει αποδοχή κληρονοµιάς, αφήνοντας έξω από αυτήν τα ακίνητα της Αµερικής, κάποια από τα οποία είχε αρχίσει να πουλάει, όπως αυτό του Λας Βέγκας. Αυτός αρνήθηκε και πλέον άρχισε να ψάχνει ενδελεχώς τον κρυµµένο «θησαυρό» του πατέρα του σε τραπεζικά ιδρύµατα και ακίνητα σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Για να µπορέσει να τα βρει, πούλησε τη βίλα στη Μύκονο, που του είχε γράψει ο µπαµπάς του πριν από τον θάνατό του, ώστε να πληρωθούν προκαταβολικά οι Αµερικανοί δικηγόροι που θα αναλάµβαναν την υπόθεση. Σταδιακά ήρθαν στο φως ακίνητα στο Μπέβερλι Χιλς και την Ουάσινγκτον -το ακίνητο στην αµερικανική πρωτεύουσα είχε θέα στο Καπιτώλιο-, για τα οποία η Καρρά δεν παραδεχόταν καν ότι υπήρχαν.

Η σύγκρουση κορυφώθηκε όταν ο Γιάννης ανακάλυψε ότι η χήρα είχε προχωρήσει σε πληρωµές περίπου 400.000 ευρώ, χωρίς ο Ελβετός συνεκτελεστής της διαθήκης, Ιβό Φρανσεσκόν, να ενηµερώσει γι’ αυτές τον Ελληνα συµβολαιογράφο οµόλογό του. Την ίδια στιγµή, η Μαρία Καρρά φέρεται ότι πούλησε ακόµα και αυτοκίνητα, όπως µια Ferrari Portofino, που ανήκε στον «θείο» (παρατσούκλι του Γιώργου Τράγκα), ενώ κυκλοφορούσε στο Μονακό µε µια Bentley Bentayga.

Οι πληροφορίες λένε ότι διαµένει συχνά εκεί, αφού πλέον νοικιάζει τη βίλα στη Νίκαια σε πλατφόρµα τύπου Airbnb, ενώ υποδέχεται η ίδια τους πελάτες που µένουν κάποιες ηµέρες στο αγαπηµένο κάποτε ησυχαστήριο του Γιώργου Τράγκα.

Σχεδόν όλοι οι γνώστες της υπόθεσης -εκτός από τους δικηγόρους της- έχουν επισηµάνει κατά καιρούς σε ιδιωτικές συζητήσεις ότι η Μαρία Καρρά συµπεριφέρεται ως ένας εν δυνάµει θηλυκός Τράγκας, αφού η χρόνια τριβή µαζί του της έδωσε σίγουρα αρκετά µαθήµατα.

Το ζήτηµα βέβαια είναι κατά πόσο τα αφοµοίωσε, αφού τα όσα πράττει αυτά τα δυόµισι χρόνια δείχνουν ότι µάλλον δεν ήταν και
τόσο καλή «µαθήτρια». Η τελευταία της κίνηση ήταν να υποβάλει την αγωγή κατά του Γιάννη Τράγκα στο Μονακό τον περασµένο Απρίλιο, ζητώντας µάλιστα από το δικαστήριο να αποφασίσει άµεσα, γιατί, όπως υποστηρίζει, ο γιος του αποθανόντος συζύγουτης «µπλοκάρει» την κληρονοµιά και δηµιουργεί κωλύµατα.

Το δικαστήριο δεν της έκανε τη χάρη να αποφασίσει άµεσα, αφού πρόεδρος και εισαγγελέας τόνισαν προφορικά ότι δεν µπορούν να αντιληφθούν τον λόγο που ώθησε τη Μαρία Καρρά να φέρει την υπόθεση ενώπιον του Πρωτοδικείου του Μονακό και της ζήτησαν να προσκοµίσει αδιάσειστα στοιχεία. Αν ήξεραν αµφότερες τα όσα έχουν διαδραµατιστεί τα τελευταία δυόµισι χρόνια σε αυτόν τον κληρονοµικό πόλεµο µε τα ατέλειωτα επεισόδια, µάλλον θα είχαν αντιληφθεί τον λόγο της τελευταίας αγωγής.

Το αποτέλεσµα δεν χαροποίησε καθόλου τη γυναίκα, που πίστεψε ίσως ότι, επειδή παντρεύτηκε τον Γιώργο Τράγκα, απέκτησε σταδιακά και την ευφυΐα του. Αυτή που του επέτρεψε να είναι ένας από τους πιο ακριβοπληρωµένους ραδιοφωνικούς παραγωγούς, παρά τις αδικαιολόγητες εµµονές του να «χτυπάει» κάποια πρόσωπα επί χρόνια.

Αυτή µέσω της οποίας κατάφερε µια εφηµερίδα του -η «Χώρα» εν προκειµένω-, που πούλαγε από 500 έως 3.000 φύλλα, να έχει το ρεκόρ κρατικών διαφηµίσεων σε εποχές που το «Πρώτο Θέµα» έδινε 350.000 φύλλα!

Τελικώς, η κυρία Καρρά φέρεται να πίστεψε ότι έπειτα από τόσα χρόνια δίπλα του αφοµοίωσε σε µεγάλο βαθµό πολλές από τις ιδιότητες για τις οποίες µνηµονευόταν ο εκλιπών. Το µόνο που δεν αφοµοίωσε ήταν ότι το original, ήτοι το αυθεντικό εις την ελληνική γλώσσα, είναι µόνο ένα και τα αντίγραφά του πάντοτε υστερούν. Και υστερούν σε πολλά.

* Δημοσιεύθηκε στο Secret της εφημερίδας Παραπολιτικά στις 20 Ιουλίου