Κέρκυρα: Βρετανός τουρίστας πλήρωσε 100 ευρώ στο λογαριασμό τηλεφώνου σε 48 ώρες
Έξαλλος ο Βρετανός
"Με χρέωσαν μία περιουσία για περιαγωγή στην Αλβανία ενώ ήμουν στην Κέρκυρα", λέει ο τουρίστας
Ένας βρετανός τουρίστας, έφτασε την περασμένη Κυριακή στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας για να κάνει τις διακοπές του, όταν έλαβε ένα μήνυμα από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Sky Mobile, το οποίο τον καλοσώριζε στην Αλβανία.
Ο Ιάν Τέμπλμαν εκείνη την ώρα δεν σκέφτηκε ότι αυτό το μήνυμα δεν ήταν ένα μόνο ένα «αθώο» λάθος, αλλά ότι σήμαινε ότι θα χρεωνόταν πολύ περισσότερο από αυτό που υπολόγιζε κάθε φορά που θα χρησιμοποιούσε το κινητό του.
Σύμφωνα με την Telegraph, ο παραθεριστής χρεωνόταν 2,56 ευρώ ανά MB δεδομένων, 2,56 ευρώ ανά λεπτό για κάθε τηλεφωνική κλήση που έκανε και 60 λεπτά για κάθε μήνυμα που έστελνε, αντί να χρεώνεται 2,38 ευρώ την ημέρα για απεριόριστες κλήσεις και μηνύματα, όπως θα έπρεπε να γίνεται κανονικά σε κάποιον Βρετανό που επισκέπτεται τη χώρα.
Δηλαδή για να χρησιμοποιήσει απλά το Google maps για μόλις 10 λεπτά, ο Ίαν έπρεπε να πληρώσει σχεδόν 18 ευρώ!
Η εταιρεία αποκρίθηκε στα παράπονά του, λέγοντας ότι «όχι, σας στείλαμε ένα μήνυμα που έλεγε ότι βρίσκεστε στην Αλβανία και ως εκ τούτου θα χρεωθείτε σαν να βρίσκεστε στην Αλβανία».
«Δεν μπορούσα να το πιστέψω. Σκεφτόμουν, μήπως πρόκειται για μυθιστόρημα;...Είμαι στην Ελλάδα, δεν είμαι στην Αλβανία», φέρεται να είπε.
Όσο για τις βραχύβιες ελπίδες του να πάρει πίσω τα χρήματα που έχασε, απεδείχθησαν άκαρπες, καθώς έλαβε μια απάντηση από τη Sky Mobile σε σχετικό αίτημά του, που του έλεγε ότι δεν επρόκειτο να του επιστραφούν χρήματα και ότι αν δεν ήθελε να επιβαρυνθεί με χρεώσεις περιαγωγής στην Αλβανία θα έπρεπε να «αποφύγει να πραγματοποιεί κλήσεις ή να στέλνει μηνύματα», «να απενεργοποιήσει την περιαγωγή δεδομένων» ή «να δοκιμάσει να μεταβεί στο σωστό δίκτυο επιλέγοντας χειροκίνητα ένα διαφορετικό δίκτυο».
Το πλησιέστερο σε επιστροφή χρημάτων που έλαβε ήταν περίπου 23 ευρώ (20 λίρες) ως «ένδειξη καλής θελήσεως» για να «ξεχαστεί το θέμα», κάτι που ο Τέμπλμαν αρνήθηκε τελικά να τα δεχτεί. «Αυτό το θέμα πρέπει να επηρεάζει πολλές, πολλές χιλιάδες ανθρώπους... και στη συνέχεια να κατηγορούνται ότι δεν έχουν τόσο καλή γνώση της τεχνολογίας όσο ένας σύμβουλος πληροφορικής. Είναι μια επαίσχυντη πρακτική και δεν αντιμετωπίζει δίκαια τον πελάτη».
Ο Τέμπλμαν δεν είναι ο πρώτος πελάτης της Sky Mobile που ήρθε αντιμέτωπος με έναν «φουσκωμένο» λογαριασμό από τις αλβανικές χρεώσεις περιαγωγής.
Γράφοντας στο φόρουμ βοήθειας της Sky Community, ένας πελάτης δήλωσε ότι χρεώθηκε περίπου 47 ευρώ, όταν το τηλέφωνό του συνδέθηκε αυτόματα σε αλβανικό δίκτυο για μία ημέρα των διακοπών του. «Έπρεπε να παλέψω με νύχια και με δόντια για να πείσω τελικά τη Sky να δεχτεί να επιστρέψει τα χρήματα. Θα έπρεπε να υπάρχει κάποια προειδοποίηση προς τους ταξιδιώτες ότι αυτό μπορεί να συμβεί».
Τελικά, η εταιρεία Sky Mobile, αφού προσεγγίστηκε από το βρετανικό μέσο που μετέδωσε το περιστατικό, άλλαξε τη στάση της και πίστωσε περίπου 107 ευρώ (90 λίρες) στο λογαριασμό του δύο μέρες μετά, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται για επιστροφή χρημάτων. Η εταιρεία εξήγησε, επίσης, ότι ο Τέμπλμαν μπορούσε να συνδεθεί χειροκίνητα με έναν ελληνικό πάροχο και έκτοτε δεν έχει επιβαρυνθεί με περαιτέρω χρεώσεις περιαγωγής στην Αλβανία.
Ο Ιάν Τέμπλμαν εκείνη την ώρα δεν σκέφτηκε ότι αυτό το μήνυμα δεν ήταν ένα μόνο ένα «αθώο» λάθος, αλλά ότι σήμαινε ότι θα χρεωνόταν πολύ περισσότερο από αυτό που υπολόγιζε κάθε φορά που θα χρησιμοποιούσε το κινητό του.
Σύμφωνα με την Telegraph, ο παραθεριστής χρεωνόταν 2,56 ευρώ ανά MB δεδομένων, 2,56 ευρώ ανά λεπτό για κάθε τηλεφωνική κλήση που έκανε και 60 λεπτά για κάθε μήνυμα που έστελνε, αντί να χρεώνεται 2,38 ευρώ την ημέρα για απεριόριστες κλήσεις και μηνύματα, όπως θα έπρεπε να γίνεται κανονικά σε κάποιον Βρετανό που επισκέπτεται τη χώρα.
Δηλαδή για να χρησιμοποιήσει απλά το Google maps για μόλις 10 λεπτά, ο Ίαν έπρεπε να πληρώσει σχεδόν 18 ευρώ!
"Σκεφτόμουν, μήπως πρόκειται για μυθιστόρημα;...Είμαι στην Ελλάδα, δεν είμαι στην Αλβανία", λέει ο Βρετανός
Αυτό οδήγησε στο να λάβει την τρίτη το πρωί, μόλις δύο ημέρες μετά την έναρξη των διακοπών του, να λάβει έναν υπέρογκο λογαριασμό, περίπου 100 ευρώ (85 λίρες Αγγλίας). Αμέσως, τηλεφώνησε στην εταιρεία για να παραπονεθεί και να τους πει ότι έχει γίνει λάθος.Η εταιρεία αποκρίθηκε στα παράπονά του, λέγοντας ότι «όχι, σας στείλαμε ένα μήνυμα που έλεγε ότι βρίσκεστε στην Αλβανία και ως εκ τούτου θα χρεωθείτε σαν να βρίσκεστε στην Αλβανία».
«Δεν μπορούσα να το πιστέψω. Σκεφτόμουν, μήπως πρόκειται για μυθιστόρημα;...Είμαι στην Ελλάδα, δεν είμαι στην Αλβανία», φέρεται να είπε.
Όσο για τις βραχύβιες ελπίδες του να πάρει πίσω τα χρήματα που έχασε, απεδείχθησαν άκαρπες, καθώς έλαβε μια απάντηση από τη Sky Mobile σε σχετικό αίτημά του, που του έλεγε ότι δεν επρόκειτο να του επιστραφούν χρήματα και ότι αν δεν ήθελε να επιβαρυνθεί με χρεώσεις περιαγωγής στην Αλβανία θα έπρεπε να «αποφύγει να πραγματοποιεί κλήσεις ή να στέλνει μηνύματα», «να απενεργοποιήσει την περιαγωγή δεδομένων» ή «να δοκιμάσει να μεταβεί στο σωστό δίκτυο επιλέγοντας χειροκίνητα ένα διαφορετικό δίκτυο».
Το πλησιέστερο σε επιστροφή χρημάτων που έλαβε ήταν περίπου 23 ευρώ (20 λίρες) ως «ένδειξη καλής θελήσεως» για να «ξεχαστεί το θέμα», κάτι που ο Τέμπλμαν αρνήθηκε τελικά να τα δεχτεί. «Αυτό το θέμα πρέπει να επηρεάζει πολλές, πολλές χιλιάδες ανθρώπους... και στη συνέχεια να κατηγορούνται ότι δεν έχουν τόσο καλή γνώση της τεχνολογίας όσο ένας σύμβουλος πληροφορικής. Είναι μια επαίσχυντη πρακτική και δεν αντιμετωπίζει δίκαια τον πελάτη».
Η προειδοποίηση της Sky Mobile για το σήμα από Αλβανία στην Κέρκυρα
Από την πλευρά της, η εταιρεία Sky Mobile προειδοποιεί τους πελάτες στην ιστοσελίδα της ότι η Κέρκυρα είναι ένας προορισμός που μερικές φορές λαμβάνει σήματα από την Αλβανία, επειδή είναι αρκετά κοντά με το νησί, και επειδή η Αλβανία δεν είναι μέλος της ΕΕ, μπορεί οι πελάτες να επιβαρυνθούν με επιπλέον χρεώσεις περιαγωγής. Μάλιστα, η περιοχή Καλάμι, στην οποία βρισκόταν ο εν λόγω τουρίστας απέχει περίπου 32 χιλιόμετρα από την χώρα, υπάρχουν περιοχές του νησιού που απέχουν πολύ λιγότερο.Ο Τέμπλμαν δεν είναι ο πρώτος πελάτης της Sky Mobile που ήρθε αντιμέτωπος με έναν «φουσκωμένο» λογαριασμό από τις αλβανικές χρεώσεις περιαγωγής.
Γράφοντας στο φόρουμ βοήθειας της Sky Community, ένας πελάτης δήλωσε ότι χρεώθηκε περίπου 47 ευρώ, όταν το τηλέφωνό του συνδέθηκε αυτόματα σε αλβανικό δίκτυο για μία ημέρα των διακοπών του. «Έπρεπε να παλέψω με νύχια και με δόντια για να πείσω τελικά τη Sky να δεχτεί να επιστρέψει τα χρήματα. Θα έπρεπε να υπάρχει κάποια προειδοποίηση προς τους ταξιδιώτες ότι αυτό μπορεί να συμβεί».
Τελικά, η εταιρεία Sky Mobile, αφού προσεγγίστηκε από το βρετανικό μέσο που μετέδωσε το περιστατικό, άλλαξε τη στάση της και πίστωσε περίπου 107 ευρώ (90 λίρες) στο λογαριασμό του δύο μέρες μετά, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται για επιστροφή χρημάτων. Η εταιρεία εξήγησε, επίσης, ότι ο Τέμπλμαν μπορούσε να συνδεθεί χειροκίνητα με έναν ελληνικό πάροχο και έκτοτε δεν έχει επιβαρυνθεί με περαιτέρω χρεώσεις περιαγωγής στην Αλβανία.