Τη σύσσωμη αντίδραση της Εκκλησίας προκάλεσε η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, όχι μόνο για την παράσταση που παραλληλίστηκε με τον Μυστικό Δείπνο και σχολιάστηκε και από τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, αλλά και για το σύνολο του θεάματος, που είχε ως αποτέλεσμα την απάντηση της Οργανωτικής Επιτροπής της διοργάνωσης.

Αντιπροσωπευτικό των αντιδράσεων είναι ότι μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα εκδόθηκαν ανακοινώσεις από το Οικουμενικό Πατριαρχείο αλλά και την Εκκλησία της Κρήτης, ενώ παρενέβη και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. «Με πολλή θλίψη παρακολουθήσαμε να προβάλλονται, κατά τη διάρκεια της τελετής στο Παρίσι, προσβλητικές παραστάσεις για τον Χριστιανισμό και το Ιερό Ευαγγέλιο, αλλά και για κάθε πολιτισμένο άνθρωπο, ο οποίος αναγνωρίζει το δικαίωμα της πίστης και του σεβασμού στα θρησκευτικά σύμβολα», ανέφερε στην ανακοίνωσή του το Φανάρι, προσθέτοντας πως «δεν είναι πρόοδος η βλασφημία προς τον Θεό, ούτε δικαίωμα η προσβολή των θρησκευτικών πεποιθήσεων των συνανθρώπων μας».

Με μια λιτή του δήλωση, μόλις έξι λέξεων, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμος, έδειξε τη δυσαρέσκειά του για το θέμα της τελετής έναρξης. Συγκεκριμένα, ερωτηθείς σχετικά, υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Ολα αυτά είναι άξια απόλυτης περιφρόνησης».

Κριτική στα δρώμενα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι άσκησε και ο μητροπολίτης Φθιώτιδος, Συμεών, μιλώντας στα «Π». «Είναι τραγικό στο όνομα οποιασδήποτε ατζέντας να χρησιμοποιείται και να εργαλειοποιείται η Τέχνη», αναφέρει χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι «η Τέχνη είναι αδέσμευτη, η Τέχνη είναι ελευθερία, η Τέχνη είναι επανάσταση και δεν είναι εργαλείο καμίας κοινότητας». Ο μητροπολίτης Φθιώτιδος τόνισε, επίσης, πως «δεν μπορούμε υποκριτικά να μιλάμε για το κοινωνικό σύνολο αποθεώνοντας τις “εκκεντρικότητες” όταν υφίσταται κοινωνική αδικία, κοινωνική ανισότητα, όταν υπάρχουν άνθρωποι ακόμη και στην “πόλη του φωτός” που ψάχνουν για φαγητό μέσα στους κάδους των σκουπιδιών. Δεν μπορούμε, λοιπόν, να μη στρέψουμε εκεί τα φώτα». «Γι’ αυτό όλα αυτά είναι υποκρισίες και εργαλεία ενός συστήματος κερδοφορίας, ελιτισμού και ναρκισσισμού, που θέλει να καθυποτάξει και την Τέχνη», κατέληξε.

Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά