SOS για τα ελληνικά λιμάνια από τους πλοιάρχους: Κίνδυνοι και προβλήματα από Αίγινα μέχρι Κρήτη - Δείτε την έκθεσή τους
Δέκα σελίδες με όλα τα προβλήματα στο λιμάνι Πειραιά
Έκθεση-μαρτυρία από τους καπετάνιους που ζουν καθημερινά τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια - Καταγράφουν κινδύνους σε 102 λιμάνια και ζητούν βελτιώσεις
Γεμάτα αναχωρούν τα πλοία για νησιωτικούς προορισμούς και τα λιμάνια υποδέχονται καθημερινά σε Αιγαίο και Ιόνιο χιλιάδες επιβάτες, την ίδια ώρα που η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων στην ετήσια έκθεσή της επισημαίνει τα εκατοντάδες προβλήματα που υπάρχουν, εκπέμποντας SOS για πολύ επικίνδυνες καταστάσεις.
Η έκθεση των 100 σελίδων αναφέρει τεράστιο αριθμό προβλημάτων και ελλείψεων σε λιμάνια στο σύνολο της χώρας, από την Αίγινα έως την Κρήτη.
Με χάρτες και φωτογραφίες οι πλοίαρχοι, που γνωρίζουν τα λιμάνια καλύτερα από τον καθένα, εντοπίζουν τα ακριβή προβλήματα και ζητούν μέτρα για την ασφάλεια όλων.
Άλλα είναι πιο σοβαρά και αφορούν σε ετοιμόρροπες προβλήτες, προσκρουστήρες που έχουν φθαρεί, σίδερα που ξεπροβάλλουν από τα μπετά και άλλα είναι πιο απλά, όπως ο ελλιπής φωτισμός, αλλά μεγάλη η σημασία επιδιόρθωσής τους για την ασφάλεια των επιβατών.
Υπάρχουν και τα πιο σύνθετα, που χρήζουν μελέτης, όπως η κατασκευή νέων προβλητών ή η βυθοκόρση της λιμενολεκάνης.
Για παράδειγμα στο λιμάνι του Ρεθύμνου είναι αναγκαία, σύμφωνα πάντα με την έκθεση, η εκβάθυνση λιμενολεκάνης λόγω των συνεχών προσχώσεων, ενώ η άτακτη κυκλοφορία των σκαφών για θαλάσσια σπορ (watersports) μέσα στο λιμάνι εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος.
Στο λιμάνι της Αίγινας, όπου η κυκλοφορία τόσο το καλοκαίρι όσο και τον χειμώνα είναι μεγάλη, χρειάζεται η κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από ΝΔ–Δ–ΒΔ ανέμους. Ενώ, υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες. Όλη η προβλήτα κατά μήκος χρειάζεται βελτίωση. Λείπουν μπαλόνια και τα μικρά μπαλόνια που υπάρχουν είναι έτοιμα να φύγουν.
Στο νέο λιμάνι της Μυκόνου απατείται η αντικατάσταση-τοποθέτηση σε όλες τις θέσεις προσκρουστήρων fender-λάστιχα. Η αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτας Νο6, όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).
Στην Πάρο στην προβλήτα στη Νο2 θέση εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες. Στη θέση 8 ο προβλήτας δεν είναι ίσιος με αποτέλεσμα να μη στρώνουν σωστά οι καταπέλτες.
Για το λιμάνι του Πειραιά έχουν αφιερωθεί 10 σελίδες με όλα τα προβλήματα στις πύλες.
Ενδεικτικά στην Πύλη Ε1 Ακτή Βασιλειάδη (Δρομολογιακές Γραμμές Δωδεκανήσων):
1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο, καθώς και
στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.
2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.
3. Άμεση απομάκρυνση αιχμηρών μεταλλικών στοιχείων συγκράτησης
(αριθμός μπίντας 34)
4. Ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος)
5. Αποκατάσταση φθορών – Συντηρήσεις έδρασης μπιντών
Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά ολόκληρη την έκθεση
Η έκθεση των 100 σελίδων αναφέρει τεράστιο αριθμό προβλημάτων και ελλείψεων σε λιμάνια στο σύνολο της χώρας, από την Αίγινα έως την Κρήτη.
Με χάρτες και φωτογραφίες οι πλοίαρχοι, που γνωρίζουν τα λιμάνια καλύτερα από τον καθένα, εντοπίζουν τα ακριβή προβλήματα και ζητούν μέτρα για την ασφάλεια όλων.
Άλλα είναι πιο σοβαρά και αφορούν σε ετοιμόρροπες προβλήτες, προσκρουστήρες που έχουν φθαρεί, σίδερα που ξεπροβάλλουν από τα μπετά και άλλα είναι πιο απλά, όπως ο ελλιπής φωτισμός, αλλά μεγάλη η σημασία επιδιόρθωσής τους για την ασφάλεια των επιβατών.
Παραδείγματα από τα προβλήματα σε Ρέθυμνο, Αίγινα, Πάρο, Μύκονο
Υπάρχουν και τα πιο σύνθετα, που χρήζουν μελέτης, όπως η κατασκευή νέων προβλητών ή η βυθοκόρση της λιμενολεκάνης.Για παράδειγμα στο λιμάνι του Ρεθύμνου είναι αναγκαία, σύμφωνα πάντα με την έκθεση, η εκβάθυνση λιμενολεκάνης λόγω των συνεχών προσχώσεων, ενώ η άτακτη κυκλοφορία των σκαφών για θαλάσσια σπορ (watersports) μέσα στο λιμάνι εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος.
Στο λιμάνι της Αίγινας, όπου η κυκλοφορία τόσο το καλοκαίρι όσο και τον χειμώνα είναι μεγάλη, χρειάζεται η κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από ΝΔ–Δ–ΒΔ ανέμους. Ενώ, υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες. Όλη η προβλήτα κατά μήκος χρειάζεται βελτίωση. Λείπουν μπαλόνια και τα μικρά μπαλόνια που υπάρχουν είναι έτοιμα να φύγουν.
Στο νέο λιμάνι της Μυκόνου απατείται η αντικατάσταση-τοποθέτηση σε όλες τις θέσεις προσκρουστήρων fender-λάστιχα. Η αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτας Νο6, όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).
Στην Πάρο στην προβλήτα στη Νο2 θέση εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες. Στη θέση 8 ο προβλήτας δεν είναι ίσιος με αποτέλεσμα να μη στρώνουν σωστά οι καταπέλτες.
Λιμάνι Πειραιά: 10 σελίδες με όλα τα προβλήματα στις πύλες
Για το λιμάνι του Πειραιά έχουν αφιερωθεί 10 σελίδες με όλα τα προβλήματα στις πύλες.Ενδεικτικά στην Πύλη Ε1 Ακτή Βασιλειάδη (Δρομολογιακές Γραμμές Δωδεκανήσων):
1. Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο, καθώς και
στις γωνίες των κρηπιδωμάτων εξυπηρέτησης δρομολογημένων πλοίων.
2. Βελτίωση σήμανσης και κατεύθυνσης προς τις πύλες εισόδου/εξόδου.
3. Άμεση απομάκρυνση αιχμηρών μεταλλικών στοιχείων συγκράτησης
(αριθμός μπίντας 34)
4. Ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος)
5. Αποκατάσταση φθορών – Συντηρήσεις έδρασης μπιντών
Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά ολόκληρη την έκθεση