Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Κατεχάκη - Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά με νέα σήραγγα - Με 3 χιλ. μήκος και δύο ρεύματα κυκλοφορίας
Δείτε αναλυτικά
Το τούνελ θα έχει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, θα ξεκινάει περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού αποτελούν προτεραιότητα του υπουργείου Μεταφορών και ήδη είναι «στα σκαριά» η σύνδεση της Περιφερειακής Υμηττού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω της σήραγγας Ηλιουπόλεως, η οποία θα έχει μήκος περίπου 3 χιλιόμετρα και θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας.
Το τούνελ θα έχει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, θα ξεκινάει περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, δίνοντας στους οδηγούς τη δυνατότητα να φτάνουν από τη λεωφόρο Κατεχάκη στη Βουλιαγμένης μέσα σε μόλις 10 λεπτά (από 30 λεπτά σήμερα), ενώ θα σημάνει την «απελευθέρωση» της Βουλιαγμένης από τα φανάρια και τη μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο. Πέρα από την αποσυμφόρηση της λεωφόρου Βουλιαγμένης, θα βελτιωθούν τα κυκλοφοριακά δεδομένα και στη λεωφόρο Καρέα, ενώ θα εξασφαλιστεί ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, όπου καθημερινά θα υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες.
Η σήραγγα Ηλιούπολης, προϋπολογισμού περίπου 500.000.000 ευρώ, αποτελεί ένα σημαντικό έργο, που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό εκτιμάται ότι θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του Λεκανοπεδίου, ενώ για την κατασκευή της προβλέπεται η επιστράτευση σύγχρονων τεχνικών. Για το εν λόγω έργο έχει υποβληθεί ενιαία πρότυπη πρόταση από σχήμα τριών μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, να επισημαίνει ότι στόχος του υπουργείου είναι να προβεί στην εξέτασή της. Προανήγγειλε για ακόμη μία φορά αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων -μία εκ των οποίων θα είναι η μη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου στην επιτροπή αξιολόγησης-, ενώ ανέφερε ότι η δυνατότητα υποβολής των πρότυπων προτάσεων θα περιοριστεί μόνο σε έργα ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και σε παραχωρήσεις.
Το τούνελ θα έχει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, θα ξεκινάει περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, δίνοντας στους οδηγούς τη δυνατότητα να φτάνουν από τη λεωφόρο Κατεχάκη στη Βουλιαγμένης μέσα σε μόλις 10 λεπτά (από 30 λεπτά σήμερα), ενώ θα σημάνει την «απελευθέρωση» της Βουλιαγμένης από τα φανάρια και τη μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο. Πέρα από την αποσυμφόρηση της λεωφόρου Βουλιαγμένης, θα βελτιωθούν τα κυκλοφοριακά δεδομένα και στη λεωφόρο Καρέα, ενώ θα εξασφαλιστεί ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, όπου καθημερινά θα υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες.
Η σήραγγα Ηλιούπολης, προϋπολογισμού περίπου 500.000.000 ευρώ, αποτελεί ένα σημαντικό έργο, που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό εκτιμάται ότι θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του Λεκανοπεδίου, ενώ για την κατασκευή της προβλέπεται η επιστράτευση σύγχρονων τεχνικών. Για το εν λόγω έργο έχει υποβληθεί ενιαία πρότυπη πρόταση από σχήμα τριών μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, να επισημαίνει ότι στόχος του υπουργείου είναι να προβεί στην εξέτασή της. Προανήγγειλε για ακόμη μία φορά αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων -μία εκ των οποίων θα είναι η μη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου στην επιτροπή αξιολόγησης-, ενώ ανέφερε ότι η δυνατότητα υποβολής των πρότυπων προτάσεων θα περιοριστεί μόνο σε έργα ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και σε παραχωρήσεις.