Νέες ταυτότητες: Ποιες είναι οι αλλαγές που φέρνει ο Προσωπικός Αριθμός
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε
Πώς κλείνετε ραντεβού και πότε λήγει η διορία
Σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με την εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμούς θα ξεκινήσει παράλληλα η λειτουργία ενός νέου συστήματος ραντεβού για την έκδοση ταυτοτήτων, ώστε να διευκολυνθεί η λειτουργία της αστυνομίας.
Υπενθυμίζεται όσι μέχρι σήμερα για την έκδοση νέας ταυτότητας, απαιτείται ηλεκτρονικό ραντεβού.
Η διορία λήγει τον Αύγουστο του 2026.
Ο νόμος αναφέρει: "Για την έκδοση της νέας ταυτότητας απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1894] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη”). Εάν είστε πολύτεκνος, το παράβολο που θα πρέπει να πληρώσετε είναι το μισό, δηλαδή 5,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1895] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη (πολυτέκνων)”). Επιπλέον, στην αίτηση έκδοσης επικολλάται το προβλεπόμενο ένσημο της Ελληνικής Αστυνομίας, ύψους 0,50 € (Τύπος Παραβόλου: [2043] – “Η αίτηση (καρτέλα) για την έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνος υπηκόου (Ένσημο ΕΛ.ΑΣ.)”). Σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς της ταυτότητας, χρειάζεται επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 9,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1889] – “Αντικατάσταση δελτίων ταυτότητας λόγω φθοράς/απώλειας”)"
Είσοδος με κωδικούς taxisnet
Κατά την είσοδο στο id.gov.gr ο πολίτης πρέπει να επιλέξει την Περιφέρεια στην οποία υπάγεται, την περιφερειακή ενότητα καθώς και το αστυνομικό τμήμα στο οποίο επιθυμεί να εκδόσει την νέα ταυτότητα.Πώς κλείνετε ραντεβού
Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Διευκρινίζεται ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης δελτίων ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.
Στο myinfo θα διαλέγουμε τον προσωπικό μας αριθμό
Ειδικότερα, ο υπουργός τόνισε ότι «το myinfo είναι η πλατφόρμα όπου θα μπαίνουμε για να διαλέγουμε τον προσωπικό αριθμό - θα είναι τρία αριθμητικά ψηφία συν το ΑΦΜ μας, εμείς επιλέγουμε από τα τρία ψηφία τα δυο. Το σημαντικό είναι ότι παράλληλα με τη νέα ταυτότητα σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη φτιάχνουμε έναν νέο τρόπο αυθεντικοποίησης πολύ πιο ισχυρό παρέχοντας νέους κωδικούς (για όσους επιθυμούν να τους έχουν, ενώ όσοι θέλουν θα κρατήσουν τους παλιούς τους), ώστε να πάμε σε έναν ψηφιακό κόσμο που θα είναι πολύ πιο ασφαλής».
Ακόμη, σημείωσε ότι από εβδομάδα στο gov wallet από την ερχόμενη Τρίτη θα προστεθεί εκτός των υπόλοιπων εγγράφων (ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης, κάρτα αναπηρίας, δακτύλιο κ.τ.λ.) και η ασφαλιστική ενημερότητα, ενώ θα μπουν και τα στοιχεία και το βιβλιάριο υγείας του δεσποζόμενου ζώου.
Όσον αφορά την κατάθεση φακέλου με τα στοιχεία (πτυχία, εργασιακή εμπειρία κ.ά.) στο ΑΣΕΠ, ο Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε ότι η άντληση δεδομένων θα γίνεται αυτόματα μέσω ψηφιοποίησης.
Η ψηφιακή ταυτότητα δεν έχει ισχύ εκτός Ελλάδας
Αναφορικά με τη ψηφιακή ταυτότητα, ο Δημήτρης Παπαστεργίου επεσήμανε ότι δεν έχει ισχύ εκτός Ελλάδας επειδή «δεν υπάρχει ακόμη κοινό ευρωπαϊκό πρωτόκολλο», ενώ σημείωσε ότι γίνονται συζητήσεις με την Κύπρο να γίνεται μεταξύ των δυο χωρών η επιβεβαίωση των ψηφιακών ταυτοτήτων.
Τι είπε για την επιστολική ψήφο ο Δημήτρης Παπαστεργίου
Αναφορικά με την επιστολική ψήφο, είπε ότι «η προσπάθεια πέτυχε, ψήφος δεν είναι μόνο κάλπη και παραβάν. Θα πρέπει να σκεφτούμε με προσοχή τα επόμενα βήματα, τα οποία θα είναι ψηφιακά. Από και πέρα πρέπει να κρίνουμε ποιο ήταν το αποτύπωμα της πρώτης προσπάθειας της απομακρυσμένης ψήφου και αναλόγως να πράξουμε. Θεωρώ ότι δεν μπορεί ενώ κάνεις τόσα πράγματα ψηφιακά να μην ψηφίζεις ψηφιακά».
Αναφερόμενος στην πλατφόρμα του πόθεν έσχες τόνισε ότι «θελήσαμε να την κάνουμε πιο διάφανη, ξεκάθαρη, πιο διαλειτουργική, για να δημιουργηθεί όμως θέλει δουλειά όχι μόνο από την πλευρά του κράτους αλλά και της αγοράς, των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων», άρα μέχρι και τον Δεκέμβριο οι πολίτες που πρέπει να καταθέτουν το πόθεν έσχες θα ακολουθούν την παλιά διαδικασία.
Η χρήση του ΑΙ στην υγεία
Παράλληλα, ο υπουργός μίλησε εκτενώς και για την χρήση της ΑΙ στην υγεία, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «τρέχουμε ένα πρόγραμμα με το υπουργείο Υγείας το οποίο έχει να κάνει με την ψηφιοποίηση των δεδομένων αλλά και την ομογενοποίηση των συστημάτων», ενώ στον τομέα της δικαιοσύνης χρειάζεται ψηφιοποίηση των αρχείων της δικαιοσύνης.
«Πλέον τα μέσα υπάρχουν, η ΑΙ είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο». Τέλος σχετικά με το ίντερνετ ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι «πρέπει να αποκτήσουμε καλύτερη ποιότητα στην σταθερή τηλεφωνία και μεγαλύτερη αναταγωνιστικότητα στην κινητή, ενώ πρέπει να γίνουν και υποδομές στην σταθερή τηλεφωνία για να έχουμε ταχύτητες εφάμιλλες του ευρωπαϊκού μέσου όρου.