Νέα δεδοµένα για το ψηφιακό σχολείο από την έναρξη των µαθηµάτων - Εφαρμογή e-Parents και αξιοποίηση τεχνολογιών
"Εφέτος θα είναι η χρονιά του σχολείου"
Σύγχρονα µέσα διδασκαλίας, δωρεάν διαδικτυακό φροντιστήριο και ζωντανές παραδόσεις, πλατφόρµες για τον σχολικό εκφοβισµό και την ενηµέρωση των γονέων και κατάργηση του κινητού από την Τετάρτη
Την αρχή µιας σειράς µεγάλων αλλαγών στην εκπαίδευση σηµατοδοτεί η φετινή χρονιά. «Εφέτος θα είναι η χρονιά του σχολείου», όπως χαρακτηριστικά είπε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς που αρχίζει στις 11 Σεπτεµβρίου.
Σύµφωνα µε το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, θα υπάρξουν µια σειρά από µεταρρυθµίσεις που αφορούν συνολικά το σχολείο. Στόχος του υπουργού Παιδείας, που από την απόλυτα επιτυχηµένη θητεία του στο υπουργείο Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης θεωρείται και «γκουρού» της τεχνολογίας, είναι να δηµιουργηθεί το Ψηφιακό Σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής.
Ηδη, νέα δεδοµένα, κυρίως προς την ψηφιακή κατεύθυνση, θα δουν γονείς, εκπαιδευτικοί και οι µαθητές από την έναρξη κιόλας των µαθηµάτων. Νέα µέσα διδασκαλίας εγκαινιάζονται εφέτος. Οι πιλοτικές ζωντανές παραδόσεις του δωρεάν Ψηφιακού Φροντιστηρίου θα αρχίσουν στις 16 Σεπτεµβρίου για τα πανελλαδικώς εξεταζόµενα µαθήµατα, ενώ έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία το σκέλος των ενισχυτικών παραδόσεων για όλους τους µαθητές, σε πρώτη φάση για τα µαθήµατα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηµατικών στις τρεις τάξεις του Γυµνασίου. Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν αναρτηθεί 2.500 εύληπτα, συνοπτικά βίντεο για 47 µαθήµατα που διδάσκονται από την Ε' ∆ηµοτικού έως και τη Β' Λυκείου, συν υλικό για την ιστορία και τα Μαθηµατικά της Γ' Λυκείου. Ολα αυτά τέθηκαν σε πρόσφατη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίµου, µε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη και την υφυπουργό Ζέττα Μακρή.
Επίσης, από τη νέα σχολική χρονιά αναµορφώνεται το µάθηµα της Πληροφορικής στο Γυµνάσιο µε επικαιροποίηση του περιεχοµένου των βιβλίων και σχεδιασµό νέου πιστοποιητικού πληροφορικής, το οποίο διαρθρώνεται σε τέσσερις άξονες: βασικές αρχές computing, χειρισµός και ανάλυση δεδοµένων, ∆ιαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές/κοινωνικές πτυχές.
Βαρύτητα δίνεται επίσης στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας. Σε όλες τις τάξεις, από το Νηπιαγωγείο έως τη Γ' Λυκείου, εισάγεται η ανάγνωση, µε εργασίες και δραστηριότητες, ολόκληρων λογοτεχνικών έργων από κορυφαίους Ελληνες και ξένους συγγραφείς, αντί των αποσπασµατικών κειµένων που γινόταν έως πέρυσι. Στόχος είναι να ενθαρρυνθούν και να υποστηριχθούν οι µαθητές να αγαπήσουν το βιβλίο και να αναπτύξουν την κριτική σκέψη. Προς τον σκοπό αυτό προωθείται και το Πολλαπλό Βιβλίο, το οποίο οι µαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους από τον Απρίλιο του 2025, αρχικά σε ψηφιακή µορφή.
«Το κινητό στην τσάντα» είναι πάντως το σύνθηµα µε το οποίο θα ανοίξουν φέτος τα σχολεία αυτήν την ακαδηµαϊκή χρονιά. Και όπως παρατήρησε στη σύσκεψη ο Κυριάκος Πιερρακάκης, σχετικά µε την απαγόρευση της εµφανούς κατοχής: «Θέλω να πιστεύω ότι είµαι ο τελευταίος υπουργός στον οποίο θα βάζατε τον όρο “τεχνοφοβικός”. Υπό την έννοια αυτή, λοιπόν, νοµίζω ότι είναι κάτι το οποίο είναι πλέον κοινά αποδεκτό στους ανθρώπους οι οποίοι χειρίζονται αυτό το ζήτηµα ότι πρέπει να συµβεί και θα φροντίσουµε να γίνει µε την καλύτερη δυνατή συνθήκη και µέριµνα».
*Δημοσιεύτηκε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή»
Σύµφωνα µε το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, θα υπάρξουν µια σειρά από µεταρρυθµίσεις που αφορούν συνολικά το σχολείο. Στόχος του υπουργού Παιδείας, που από την απόλυτα επιτυχηµένη θητεία του στο υπουργείο Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης θεωρείται και «γκουρού» της τεχνολογίας, είναι να δηµιουργηθεί το Ψηφιακό Σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής.
Ηδη, νέα δεδοµένα, κυρίως προς την ψηφιακή κατεύθυνση, θα δουν γονείς, εκπαιδευτικοί και οι µαθητές από την έναρξη κιόλας των µαθηµάτων. Νέα µέσα διδασκαλίας εγκαινιάζονται εφέτος. Οι πιλοτικές ζωντανές παραδόσεις του δωρεάν Ψηφιακού Φροντιστηρίου θα αρχίσουν στις 16 Σεπτεµβρίου για τα πανελλαδικώς εξεταζόµενα µαθήµατα, ενώ έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία το σκέλος των ενισχυτικών παραδόσεων για όλους τους µαθητές, σε πρώτη φάση για τα µαθήµατα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηµατικών στις τρεις τάξεις του Γυµνασίου. Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν αναρτηθεί 2.500 εύληπτα, συνοπτικά βίντεο για 47 µαθήµατα που διδάσκονται από την Ε' ∆ηµοτικού έως και τη Β' Λυκείου, συν υλικό για την ιστορία και τα Μαθηµατικά της Γ' Λυκείου. Ολα αυτά τέθηκαν σε πρόσφατη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίµου, µε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη και την υφυπουργό Ζέττα Μακρή.
Υπουργού Παιδείας: Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών
Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στο µάθηµα, η εγκατάσταση των διαδραστικών ψηφιακών πινάκων για τις ανάγκες όλων των τάξεων από την Ε' ∆ηµοτικού έως τη Γ' Λυκείου έχει πλέον ολοκληρωθεί σε ποσοστό 78,6%, µε 28.504 συσκευές να βρίσκονται ήδη σε σχολικές αίθουσες και αναµένεται να φθάσουν τον αριθµό των 36.000 µέχρι το τέλος του χρόνου. Μάλιστα, το νέο σχολικό έτος θα ενεργοποιηθούν πρώτη φορά οι αυτόνοµες τάξεις για αποµακρυσµένες περιοχές, αρχής γενοµένης από τη Γαύδο, όπου τρεις εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν διά ζώσης τα κύρια µαθήµατα, ενώ οι υπόλοιπες παραδόσεις θα γίνονται live µέσω τηλεδιάσκεψης. Στο επίπεδο της επαφής µε τους γονείς και της καταπολέµησης του σχολικού εκφοβισµού, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης σηµειώθηκε ότι στην πλατφόρµα stop-bullying. gov.gr έχουν δηµιουργηθεί πλέον 1.433 προφίλ και έχουν υποβληθεί περισσότερες από 300 αναφορές.Πιερρακάκης: Η εφαρμογή e-Parents
Παράλληλα, µέσω της εφαρµογής e-Parents γονείς και κηδεµόνες θα ενηµερώνονται για τη βαθµολογία των παιδιών και για ανακοινώσεις που εκδίδει η σχολική µονάδα, ενώ πολύ σύντοµα θα ενεργοποιηθεί η πρόσθετη δυνατότητα ενηµέρωσής τους για τις απουσίες, την ύλη και τον προγραµµατισµό συναντήσεων µε τους εκπαιδευτικούς. Θα υπάρξει εξάλλου εµπλουτισµός του προγράµµατος σπουδών µε δράσεις ενεργού πολίτη, οι οποίες συνδέονται µε τους στόχους βιώσιµης ανάπτυξης που έχει θέσει ο ΟΗΕ. Σκοπός είναι οι µαθητές και οι µαθήτριες να εκπαιδευτούν στο ευ ζην, στη φροντίδα του περιβάλλοντος, στην κοινωνική ευθύνη και τη δηµιουργική σκέψη.Επίσης, από τη νέα σχολική χρονιά αναµορφώνεται το µάθηµα της Πληροφορικής στο Γυµνάσιο µε επικαιροποίηση του περιεχοµένου των βιβλίων και σχεδιασµό νέου πιστοποιητικού πληροφορικής, το οποίο διαρθρώνεται σε τέσσερις άξονες: βασικές αρχές computing, χειρισµός και ανάλυση δεδοµένων, ∆ιαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές/κοινωνικές πτυχές.
Εισάγεται διαδικτυακά ο σχολικός επαγγελµατικός προσανατολισµός
Ταυτόχρονα, στην Α' Λυκείου εισάγεται διαδικτυακά ο σχολικός επαγγελµατικός προσανατολισµός, προκειµένου να υποστηριχθούν οι µαθητές να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους και τις κλίσεις τους. Ειδικότερα, εντός του έτους αναµένεται να προστεθούν υπηρεσίες επαγγελµατικού προσανατολισµού, µε ειδικά τεστ δεξιοτήτων, έτσι ώστε να διευκολυνθούν τα παιδιά σε αυτή την κρίσιµη ηλικία να αντιληφθούν ποιες είναι πραγµατικά οι δεξιότητές τους και να αρχίσουν να κατευθύνονται προς επαγγελµατικούς δρόµους που να ταιριάζουν πιο πολύ µε τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και τα ταλέντα τους.Βαρύτητα δίνεται επίσης στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας. Σε όλες τις τάξεις, από το Νηπιαγωγείο έως τη Γ' Λυκείου, εισάγεται η ανάγνωση, µε εργασίες και δραστηριότητες, ολόκληρων λογοτεχνικών έργων από κορυφαίους Ελληνες και ξένους συγγραφείς, αντί των αποσπασµατικών κειµένων που γινόταν έως πέρυσι. Στόχος είναι να ενθαρρυνθούν και να υποστηριχθούν οι µαθητές να αγαπήσουν το βιβλίο και να αναπτύξουν την κριτική σκέψη. Προς τον σκοπό αυτό προωθείται και το Πολλαπλό Βιβλίο, το οποίο οι µαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους από τον Απρίλιο του 2025, αρχικά σε ψηφιακή µορφή.
«Το κινητό στην τσάντα» είναι πάντως το σύνθηµα µε το οποίο θα ανοίξουν φέτος τα σχολεία αυτήν την ακαδηµαϊκή χρονιά. Και όπως παρατήρησε στη σύσκεψη ο Κυριάκος Πιερρακάκης, σχετικά µε την απαγόρευση της εµφανούς κατοχής: «Θέλω να πιστεύω ότι είµαι ο τελευταίος υπουργός στον οποίο θα βάζατε τον όρο “τεχνοφοβικός”. Υπό την έννοια αυτή, λοιπόν, νοµίζω ότι είναι κάτι το οποίο είναι πλέον κοινά αποδεκτό στους ανθρώπους οι οποίοι χειρίζονται αυτό το ζήτηµα ότι πρέπει να συµβεί και θα φροντίσουµε να γίνει µε την καλύτερη δυνατή συνθήκη και µέριµνα».
*Δημοσιεύτηκε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή»