Να καθησυχάσει τους γονείς, που αγωνιούν ότι τα παιδιά τους θα φοιτούν σε σχολικά τμήματα με πολλά παιδιά, θέλησε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Κατσαρός, λέγοντας ότι «η νομοθεσία μας δεν προβλέπει τμήματα μεγαλύτερα των 25 μαθητών στο δημοτικό και στο νηπιαγωγείο και των 27 μαθητών στο Γυμνάσιο και στην τρίτη Λυκείου».

Μιλώντας στην ΕΡΤ, μια μέρα πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και ενώ οι αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων για το κλείσιμο τμημάτων είναι πολλές, ο κ. Κατσαρός θέλησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, επισημαίνοντας ότι αυτό δεν είναι ακριβές. Στην ΕΡΤ, μίλησε επίσης και η ψυχολόγος Κυριακή Μερτζάνη, η οποία αναφέρθηκε στην επιστροφή στο σχολείο που όπως είπε «σηματοδοτεί την πιο αγχώδη περίοδο τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς».

Κατσαρός (ΓΓ Παιδείας): Δεν μπορεί να λειτουργεί τμήμα με λιγότερους από 15 μαθητές

Ακόμη, ο κ. Κατσαρός ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν συγχωνεύσεις τμημάτων επί της ουσίας, αλλά εφαρμογή της νομοθεσίας που προβλέπει συγκεκριμένα όρια μαθητών ανά τάξη. «Η νομοθεσία μας είναι σαφής. Δεν μπορεί να λειτουργεί τμήμα με λιγότερους από 15 μαθητές», σημείωσε ο κ. Κατσαρός. Παράλληλα, τόνισε ότι δεν υπήρξε υπέρβαση αυτών των ορίων και πως οι περιπτώσεις όπου παρατηρήθηκε μεγαλύτερος αριθμός μαθητών οφείλονται σε καθυστερημένες εγγραφές, κυρίως λόγω μετακινήσεων οικογενειών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. «Σε καμία περίπτωση δε θα παραμείνουν τμήματα με 28 μαθητές», δήλωσε, προσθέτοντας ότι οι διευθυντές επεξεργάζονται ήδη σχέδια για την ομαλή κατανομή των μαθητών.

Διαβάστε ακόμα: Ζέττα Μακρή: Δεν θα πάρουμε πίσω τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία λόγω αντιδράσεων

«Μετά το τέλος Αυγούστου και όταν άνοιξαν οι εγγραφές παρουσιάστηκε ένα τέτοιο φαινόμενο σε κάποιον σε περιορισμένο αριθμό σχολείων δεν υπερέβαινε στην χώρα τις 60 περιπτώσεις» συμπλήρωσε, διευκρινίζοντας ότι όπου υπάρχουν υπεράριθμοι μαθητές αυτό θα διορθωθεί.

Τι θα γίνει με τα σχολικά κτήρια

Σε σχέση με τις συνθήκες των σχολικών κτηρίων, ο Γενικός Γραμματέας ανέφερε ότι το ζήτημα είναι συνεχές, καθώς οι σχολικές υποδομές είναι παλιές και ευθύνη για τη συντήρησή τους έχουν οι δήμοι. Υπογράμμισε, επίσης, ότι, παρά τις τακτικές συντηρήσεις από τους δήμους, πολλά κτήρια χρήζουν ευρύτερων παρεμβάσεων, με προτεραιότητα σε όσα που χρειάζονται πλήρη ανανέωση. Ο κ. Κατσαρός σημείωσε επίσης ότι η διαδικασία αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη, με τον πρωθυπουργό να ανακοινώνει συνεργασία με ιδιώτες δωρητές για την υποστήριξη των σχολικών κτιριακών αναγκών. Και όπως είπε οι επισκευές και οι συντηρήσεις που θα γίνουν σε συγκεκριμένα σχολεία θα είναι με μεγάλη έκταση, πέραν από την καθιερωμένη ετήσια συντήρηση.

«Ο σχεδιασμός θα περιλαμβάνει μια προτεραιοποίηση η οποία θα γίνει κατόπιν υποδείξεως από τους ίδιους τους δήμους», διευκρίνισε μη δίνοντας ακόμη αριθμητικά στοιχεία για τις σχολικές μονάδες που θα ανακαινιστούν πλήρως.

Αναφορικά με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, ο κ. Κατσαρός δήλωσε ότι η απαγόρευση ισχύει ήδη, και πως σε σχολεία όπου εφαρμόστηκε αυστηρά, υπήρξαν καλύτερες σχολικές επιδόσεις, βελτίωση του κλίματος και μείωση περιστατικών μπούλινγκ.

«Εμείς αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε, επειδή η απαγόρευση υπήρχε, ήταν να τη φέρουμε μπροστά και παράλληλα να συνδέσουμε όλη αυτή τη διαδικασία χρήσης του κινητού μέσα στο σχολείο με συγκεκριμένες συνέπειες, έτσι ώστε τα παιδιά να γνωρίζουν τις οποίες θα έχουν πλέον ως εργαλείο στα χέρια τους οι εκπαιδευτικοί», ανέφερε ακόμη.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d42h1jccczep)

Οι συνέπειες για τους μαθητές που παραβιάζουν τους κανόνες όπως είπε κυμαίνονται από μονοήμερη αποβολή για την κατοχή κινητού, έως και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, σε περιπτώσεις κακόβουλης χρήσης, όπως η βιντεοσκόπηση για εκφοβισμό. Κάτι όμως που θα γίνεται με φειδώ. «Πρώτα θα πείσουμε τα παιδιά για τα οφέλη αυτής της πολιτικής, δεν θα υπάρξει μακρά περίοδος ανοχής», υπογράμμισε ο κ. Κατσαρός.

Συμβουλές για την επιστροφή στο σχολείο

Η σύμβουλος ψυχικής υγείας Κυριακή Μερτζάνη αναφέρθηκε, από την πλευρά της, στο άγχος που βιώνουν τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς κατά την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς. «Η προσαρμογή στο καινούριο περιβάλλον δημιουργεί ανησυχίες, ειδικά σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες», τόνισε η ψυχολόγος, προσθέτοντας ότι το άγχος αυτό δεν αφορά μόνο τα παιδιά αλλά και τους γονείς, οι οποίοι συχνά ανησυχούν για το αν τα παιδιά τους θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες.

«Αυτό που μας αγχώνει, πέρα από το άγνωστο και το καινούργιο περιβάλλον, είναι να είναι αντάξια τα παιδιά ή αν θέλουμε να καταφέρουν αυτές τις καινούργιες συνθήκες και να μπορούν να βρίσκονται εκεί με έναν τρόπο που να καλύψουν τις προσδοκίες των γονέων αλλά και των καθηγητών», σημείωσε.

Η κα Μερτζάνη αναφέρθηκε και στο άγχος των γονέων που έχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες επισημαίνοντας ότι βιώνουν την έναρξη της σχολικής χρονιάς πιο έντονα.

Σχετικά με τη χρήση των κινητών, η κ. Τζάνη ανέφερε ότι πρέπει να υπάρξει σταθερή ενημέρωση για τις οικογένειες, καθώς τα παιδιά αντιδρούν στο «διπλό μήνυμα» που λαμβάνουν από τους γονείς, οι οποίοι συχνά βάζουν όρια στα παιδιά αλλά οι ίδιοι συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους. «Βάζουμε τα όρια στο παιδί να σταματά το κινητό μέχρι τις 11 η ώρα το βράδυ, αλλά οι γονείς εκεί που χαλαρώνουν στις 11 η ώρα το βράδυ στον καναπέ, θα μπουν μέσα στα social media. Αυτό λοιπόν είναι ένα διπλό μήνυμα και εκεί αντιδρά ο έφηβος», εξήγησε.

Μάλιστα, όπως είπε, «το τηλέφωνο δίνει περισσότερες πληροφορίες απ’ ό,τι μπορεί να απορροφήσει ο εγκέφαλος και το παιδί το ίδιο. Και γι’ αυτό υπάρχει και μία σύγχυση όσον αφορά στον τρόπο επικοινωνίας με τους άλλους, αλλά και στις αϋπνίες», πρόσθεσε.

Πηγή: ΕΡΤ