Αυστηροποίηση ποινών για πέντε οδικές παραβάσεις, μέτρα για την ασφάλεια των χειριστών μοτοσικλετών αλλά και... τάξη στο χάος με την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων περιλαμβάνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με άλλους συναρμόδιους φορείς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το αιματοκύλισμα στους δρόμους της χώρας, αυξάνοντας τις ποινές για συγκεκριμένες τροχαίες παραβάσεις που ευθύνονται για την πλειονότητα των δυστυχημάτων που κοστίζουν τη ζωή σε εκατοντάδες πολίτες ετησίως.

*Διαβάστε ακόμα: Ανατροπή με τον καφέ στο αυτοκίνητο: Σε ποιες περιπτώσεις θα επιβάλλεται πρόστιμο - Τι ισχύει τελικά (Βίντεο)



Νέος ΚΟΚ: Αυστηροποίηση ποινών για πέντε οδικές παραβάσεις

Ιδιαίτερη βαρύτητα πλέον θα δίνεται στις περιπτώσεις υποτροπιάζουσας παραβατικής συμπεριφοράς, το οποίο σημαίνει πως, αν κάποιος πέφτει συχνά σε παραβάσεις του ΚΟΚ, θα του αφαιρείται γρηγορότερα η άδεια ικανότητας οδήγησης.

Επίσης «αποενοχοποιούνται» τα οχήματα που μέχρι τώρα παρέμεναν σε ακινησία από λίγες ημέρες μέχρι και αρκετούς μήνες ανάλογα με την παράβαση των οδηγών και πλέον το βάρος της ευθύνης πέφτει ολοκληρωτικά πάνω στον οδηγό.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, στον νέο ΚΟΚ αυστηροποιούνται οι ποινές για τις εξής παραβάσεις: παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση καθώς και μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους σε αυτοκίνητα και μηχανάκια, αντίστοιχα. Μεταξύ των σοβαρών παραβάσεων είναι και η υπερβολική ταχύτητα, γι’ αυτό τον λόγο πλέον η ταχύτητα εντός των πόλεων αναμένεται να μειωθεί σημαντικά, αφού όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία το 74% των τροχαίων που σημειώνονται εντός του αστικού ιστού προκαλεί νεκρούς ή τραυματίες.

Ανώτατο όριο τα 25 χλμ./ώρα θεσμοθετείται πλέον για τα ηλεκτρικά πατίνια

Ανώτατο όριο τα 25 χλμ./ώρα θεσμοθετείται πλέον για τα ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα που θα κυκλοφορούν στη χώρα μας. Οι αναβάτες θα πρέπει να φορούν κράνος, να έχουν ευδιάκριτα ζωηρά χρώματα στα ρούχα και φυσικά να είναι εφοδιασμένοι με φώτα. Πλέον στις περιπτώσεις όπου εμπλέκονται ηλεκτροκίνητα πατίνια και ποδήλατα και φέρουν ευθύνη, θα έχουν τις ίδιες επιπτώσεις με τους οδηγούς οχημάτων ή μοτοσικλετών.

«Στηρίζουμε τη μοτοσικλέτα, προστατεύουμε τους αναβάτες της και επιδιώκουμε τη μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους», είναι πλέον η βασική φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ. Η χρήση κράνους είναι κανόνας ζωής, δεν είναι απλώς ένας νομικός κανόνας, τονίζουν όσοι συμμετείχαν στην αναβάθμιση του ΚΟΚ. Εφεξής, η χρήση του κράνους για όλων των ειδών τις μοτοσικλέτες είναι υποχρεωτική. Ταυτόχρονα, αναμένεται να νομιμοποιηθούν οι διηθήσεις, δηλαδή οι «σφήνες» των οδηγών μηχανών ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα ΙΧ, καθώς και η δυνατότητα των δικύκλων να τοποθετούνται μπροστά από τα αυτοκίνητα στα φανάρια, για λόγους ασφάλειας.