Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας από το 2025: Ριζικές αλλαγές στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων προωθεί η κυβέρνηση
Τι εξετάζεται
Tο οικονομικό επιτελείο θέτει υπό εξέταση το πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας που πληρώνουν σχεδόν 5,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων
Ριζικές αλλαγές στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων προωθεί η κυβέρνηση από το 2025. Έρχονται «ανατροπές» στο σύστημα των τελών κυκλοφορίας, που θα αφορούν αφενός το ύψος των τελών αλλά και τα πρόστιμα.
Tο οικονομικό επιτελείο θέτει υπό εξέταση το πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας που πληρώνουν σχεδόν 5,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων. Για να επιτευχθεί όμως κάτι τέτοιο, οι εν λόγω αλλαγές θα πρέπει να οριστούν άμεσα, καθώς κάθε χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας ανεβαίνουν στην ΑΑΔΕ, 2-3 μήνες πριν την προθεσμία για την πληρωμή τους.
Η αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί πρέπει να τελειώσει τις αλλαγές μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου και να ψηφιστούν εκτός απροόπτου το φθινόπωρο.
Επισημαίνεται ότι σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα), ενώ προβλέπεται απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων περιλαμβάνεται, μέχρι στιγμής, και η κατάργηση του φόρου πολυτελείας κατά την αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ, αλλά παράλληλα αναμένεται να καταργηθεί και η ολική απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης για τα υβριδικά η οποία περιορίζεται στο 50%, καθώς και η απαλλαγή από τα μισά τέλη ταξινόμησης για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
Πηγή: Powergame.gr
Tο οικονομικό επιτελείο θέτει υπό εξέταση το πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας που πληρώνουν σχεδόν 5,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων. Για να επιτευχθεί όμως κάτι τέτοιο, οι εν λόγω αλλαγές θα πρέπει να οριστούν άμεσα, καθώς κάθε χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας ανεβαίνουν στην ΑΑΔΕ, 2-3 μήνες πριν την προθεσμία για την πληρωμή τους.
Η αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί πρέπει να τελειώσει τις αλλαγές μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου και να ψηφιστούν εκτός απροόπτου το φθινόπωρο.
Επισημαίνεται ότι σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα), ενώ προβλέπεται απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Τι εξετάζεται
Στο «πακέτο» των αλλαγών εξετάζεται οι νέοι συντελεστές για τον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων κυμαίνονται από 4% ως 32%, ανάλογα με την φορολογητέα αξία τους και καταργείται το κριτήριο του κυλινδρισμού του κινητήρα. Οι συντελεστές διαφοροποιούνται περαιτέρω ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2).Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων περιλαμβάνεται, μέχρι στιγμής, και η κατάργηση του φόρου πολυτελείας κατά την αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ, αλλά παράλληλα αναμένεται να καταργηθεί και η ολική απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης για τα υβριδικά η οποία περιορίζεται στο 50%, καθώς και η απαλλαγή από τα μισά τέλη ταξινόμησης για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
Πηγή: Powergame.gr