Θεσσαλονίκη: Δεν φαίνεται να λειτούργησε η μέθοδος "μπροστινή πόρτα" του ΟΣΕΘ - Αυστηρότερα μέτρα και νέοι ελεγκτές
Αποκλειστικά πλάνα
Η πολιτική εφαρμογή της "μπροστινής πόρτας" και οι 81 επιπλέον ελεγκτές που σύντομα ενεργοποιούνται στη μάχη κατά της εισιτηριοδιαφυγής
Δεν φαίνεται να λειτούργησε, τουλάχιστον σε όλα τα αστικά, η μέθοδος «μπροστινή πόρτα» την οποία εφαρμόζει πιλοτικά από σήμερα ο ΟΣΕΘ σε 20 διαφορετικές αστικές λεωφορειακές γραμμές, σε μία προσπάθεια να καταπολεμηθεί η εισιτηριοδιαφυγή η οποία πλήττει τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη.
Σε τουλάχιστον τρεις διαφορετικές περιπτώσεις τις οποίες κατέγραψε η Voria.gr οι επιβάτες δεν ανέβηκαν στα λεωφορεία μόνο από τις μπροστινές πόρτες, όπως προβλέπει η σχετική οδηγία του ΟΣΕΘ. Τα βίντεο αφορούν δύο διαφορετικές λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ, διαφορετικά δρομολόγια και συνολικά τρεις στάσεις στο κέντρο της πόλης. Όπως διαπιστώνεται από τις εικόνες, αρκετοί είναι εκείνοι οι οποίοι επιβιβάζονται και από τη μεσαία πόρτα και όχι μόνο από την μπροστινή. Φαίνεται, λοιπόν, ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος ώστε να ξεκινήσουν οι πολίτες να εφαρμόζουν το συγκεκριμένο μέτρο, το οποίο είναι συμπληρωματικό στο βασικό μέτρο που είναι η προσθήκη επιπλέον 81 ελεγκτών.
ΟΑΣΘ: Αυστηρότεροι έλεγχοι
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι οδηγοί των λεωφορείων δεν θα έχουν ενεργό ρόλο στον έλεγχο των εισιτηρίων των επιβατών, κάτι που είναι αρμοδιότητα των 50 ελεγκτών που ανεβαίνουν αυτήν την περίοδο στα λεωφορεία (αναμένονται σύντομα, όπως προαναφέρθηκε, άλλοι 81) για να καταγράφουν τους λαθρεπιβάτες και να καταλογίζουν τα πρόστιμα τα οποία προβλέπονται για την εισιτηριοδιαφυγή.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει ανακοινωθεί, η επιβίβαση στα αστικά λεωφορεία γραμμών αρμοδιότητας του ΚΤΕΛ (42, 43, 53, 53Α, 90, 91, 92 από ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και 59-60-61 από ΚΤΕΛ Σερρών), θα γίνεται αποκλειστικά από τη μπροστινή πόρτα του λεωφορείου. Ο ΟΑΣΘ εφαρμόζει την ίδια πολιτική στις γραμμές 4, 7, 11Τ, 24, 26, 28, 30, 35, 37 και 38. Επιπλέον, με στόχο την αποτροπή της εισιτηριοδιαφυγής έχουν αναρτηθεί σχετικές επιγραφές στα τζάμια των λεωφορείων οι οποίες προειδοποιούν για τα πρόστιμα που προβλέπονται.
Οι νέοι ελεγκτές
Αυτόν τον καιρό, 21 ελεγκτές καταρτίζονται ώστε να είναι σε θέση να πραγματοποιούν ελέγχους ενώ σε τρεις ημέρες ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την πρόσληψη 60 επιπλέον ατόμων τα οποία θα αναλάβουν καθήκοντα στις πρώτες 10 ημέρες του Οκτώβρη, με τον αριθμό των ελεγκτών σε περίπου τρεις εβδομάδες να ανεβαίνει στους 131.