Πώς οι "πονηροί" οδηγοί βρίσκουν πάντα πάρκινγκ - Γιατί κινδυνεύουν με βαρύ πρόστιμο
Τι προβλέπει ο ΚΟΚ
Η εύρεση θέσης πάρκινγκ στους δρόμους της Αθήνας αποτελεί μαρτύριο για πολλούς οδηγούς
Η εύρεση θέσης πάρκινγκ στους δρόμους της Αθήνας αποτελεί μαρτύριο για πολλούς οδηγούς, ειδικά τις ώρες αιχμής.
*Διαβάστε ακόμα: Έρχονται ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας του 2025: Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού τους και τα πρόστιμα
Μάλιστα, πολλοί είναι αυτοί που δεν μετακινούνται με το αμάξι τους, γιατί φοβούνται πως δεν θα βρουν πάρκινγκ στην περιοχή που κατευθύνονται.
Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη εξαιτίας του φαινομένου της κατάληψης των δρόμων συνήθως από γλάστρες, καρέκλες, μικρές μοτοσυκλέτες, κώνους κ.α., που έχουν τοποθετηθεί εκεί, με στόχο να διαφυλάξουν τη συγκεκριμένη θέση στάθμευσης μέχρι να γυρίσει ξανά πίσω ο «έξυπνος» κάτοικος.
Σημειώνεται ότι σε μια τέτοια περίπτωση, ο οδηγός που ψάχνει θέση στάθμευσης και έρχεται αντιμέτωπος με «reserve» θέσεις στον δημόσιο δρόμο, μπορεί να κατέβει, να μετακινήσει το εμπόδιο και να παρκάρει.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων στον δημόσιο δρόμο ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς.
Κατ΄εξαίρεση, μπορεί να επιτραπεί σε έκτακτες περιπτώσεις ή ζώνες μικρής κυκλοφορίας, αν υπάρχει αρκετός χώρος γι' αυτό, η κατάληψη τμήματος οδού με προσωρινές εγκαταστάσεις ή εμπόδια ύστερα από άδεια των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών μετά από την γνώμη των αρμοδίων Αστυνομικών Αρχών.
Αυτό σημαίνει ότι ο δρόμος μπροστά από την ιδιοκτησία μας είναι δημόσιος και όποιος δεν συμμορφώνεται με την παραπάνω διάταξη, τιμωρείται σύμφωνα με τον K.Ο.Κ. με διοικητικό πρόστιμο 400 ευρώ.
*Διαβάστε ακόμα: Έρχονται ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας του 2025: Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού τους και τα πρόστιμα
Μάλιστα, πολλοί είναι αυτοί που δεν μετακινούνται με το αμάξι τους, γιατί φοβούνται πως δεν θα βρουν πάρκινγκ στην περιοχή που κατευθύνονται.
Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη εξαιτίας του φαινομένου της κατάληψης των δρόμων συνήθως από γλάστρες, καρέκλες, μικρές μοτοσυκλέτες, κώνους κ.α., που έχουν τοποθετηθεί εκεί, με στόχο να διαφυλάξουν τη συγκεκριμένη θέση στάθμευσης μέχρι να γυρίσει ξανά πίσω ο «έξυπνος» κάτοικος.
Σημειώνεται ότι σε μια τέτοια περίπτωση, ο οδηγός που ψάχνει θέση στάθμευσης και έρχεται αντιμέτωπος με «reserve» θέσεις στον δημόσιο δρόμο, μπορεί να κατέβει, να μετακινήσει το εμπόδιο και να παρκάρει.
Τι προβλέπει ο ΚΟΚ
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων στον δημόσιο δρόμο ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς.Κατ΄εξαίρεση, μπορεί να επιτραπεί σε έκτακτες περιπτώσεις ή ζώνες μικρής κυκλοφορίας, αν υπάρχει αρκετός χώρος γι' αυτό, η κατάληψη τμήματος οδού με προσωρινές εγκαταστάσεις ή εμπόδια ύστερα από άδεια των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών μετά από την γνώμη των αρμοδίων Αστυνομικών Αρχών.
Αυτό σημαίνει ότι ο δρόμος μπροστά από την ιδιοκτησία μας είναι δημόσιος και όποιος δεν συμμορφώνεται με την παραπάνω διάταξη, τιμωρείται σύμφωνα με τον K.Ο.Κ. με διοικητικό πρόστιμο 400 ευρώ.