Γλυφάδα: "Δεν υπάρχει αδιαφορία, υπάρχει φόβος", αποκαλύπτει η ένωση συλλόγων γονέων - Οργή προκαλούν οι συνομιλίες των μαθητριών
Συνεχίζονται οι έρευνες
"Σίγουρα παίζουν ρόλο τα πρότυπα αλλά αυτό το οποίο πρέπει να λάβουμε υπόψιν ως βασική συνιστώσα εδώ είναι και η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Όταν βγήκε αυτό το θέμα μίλησα για στρατολόγηση και συμμορίες"
Σοκ και οργή προκαλούν οι συνομιλίες των μαθητριών που γρονθοκόπησαν με ασύλληπτη βιαιότητα το 14χρονο κορίτσι στην Γλυφάδα.
Σε αυτές λένε «Σήμερα θα την ξαναδείρουμε αν την βρούμε – Την έχω φωτογραφία με τις μελανιές».
«Υπάρχει μια πολύ έντονη ανησυχία», λέει στο MEGA ο Γιώργος Ντούτσουλης, πρόεδρος της ένωσης συλλόγων γονέων – κηδεμόνων Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης.
«Από την ημέρα που έχει γίνει αυτό το συμβάν έχουμε μιλήσει με πολλούς γονείς. Βγαίνει πάρα πολύ κουτσομπολιό για αυτήν την υπόθεση και πολλές λάθος πληροφορίες ως προς τα πρόσωπα τα οποία εμπλέκονται σε αυτό το συμβάν, με αποτέλεσμα να δίνονται μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ονόματα παιδιών με τηλέφωνα και διευθύνσεις τα οποία δεν εμπλέκονται».
«Ίσως κάπου κεντρικά η Πολιτεία να πρέπει να παρέμβει και να αρχίσει να ελέγχουμε αυτά τα πράγματα διότι είναι πάρα πολύ εύκολο να βγει εκτός ελέγχου η κατάσταση. Ένας γονέας προφανώς και δεν μπορεί να ελέγξει τα social media αλλά η ευθύνη ανήκει στους γονείς», λέει ο ίδιος.
Γλυφάδα: «Δεν ξέρουμε τίποτα, δουλεύουμε βάσει πληροφοριών»
«Η Ένωση δεν επεμβαίνει αν δεν δοθεί η πληροφορία. Δεν ξέρουμε τίποτα, δουλεύουμε βάσει πληροφοριών. Η πληροφορία για το συγκεκριμένο συμβάν έγινε όταν ο πατέρας της κοπέλας αποφάσισε να μιλήσει. Τότε και εμείς κινητοποιηθήκαμε. Το στοιχείο που διαφοροποιεί αυτήν την περίπτωση από άλλες περιπτώσεις είναι ότι σε αυτήν την περίπτωση βγήκε ο πατέρας ονομαστικά και κατήγγειλε το περιστατικό».
«Δεν υπάρχει αδιαφορία, υπάρχει φόβος. Είναι ανόητο να πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν το ξέρουν, δεν μπορώ να το δεχτώ», επισημαίνει.
«Υπάρχει πρόβλημα», λέει από την πλευρά του ο επίτιμος πρόεδρος της ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Ν/Α Αττικής, Γιώργος Καλλιακμάνης, απευθυνόμενος στον κ. Ντούτσουλη.
«Τώρα εσείς αν θέλετε να πείτε ότι όλα είναι καλά γιατί νομίζετε ότι δυσφημείται εκεί η περιοχή, κάνετε πολύ μεγάλο λάθος γιατί έτσι δε θα δείτε το πρόβλημα. Πήγα σε περιστατικό που μια ομάδα ανηλίκων επιτέθηκε σε ομάδα ΔΙ.ΑΣ και όταν επιτίθονται σε ομάδα ΔΙ.ΑΣ σημαίνει ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να επιτεθούν σε οποιονδήποτε πολίτη. Στην Αργυρούπολη, στο τμήμα Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, στο τμήμα της Γλυφάδας συνέχεια περιστατικά με παιδιά. Υπάρχει πρόβλημα».
«Βασική συνιστώσα η επιρροή των μεσών κοινωνικής δικτύωσης»
«Δεν υπάρχει μηχανισμός», λέει από την πλευρά της η δρ. ψηφιακής εγκληματολογίας Κέλλυ Ιωάννου.
«Έστω και το παιδί μου μια φορά έχει εκφοβιστεί στο σχολείο, πάει ο γονέας στο σχολείο, λέει έγινε το εν λόγω συμβάν. Άντε να ενημερωθεί στην καλύτερη περίπτωση ο σύλλογος γονέων και μετά επαναλαμβάνεται και επαναλαμβάνεται. Δεν υπάρχει ο μηχανισμός και πολλές φορές και οι εκπαιδευτικοί δεν ξέρουν και πώς να το αντιμετωπίσουν».
«Σίγουρα παίζουν ρόλο τα πρότυπα αλλά αυτό το οποίο πρέπει να λάβουμε υπόψιν ως βασική συνιστώσα εδώ είναι και η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Όταν βγήκε αυτό το θέμα μίλησα για στρατολόγηση και συμμορίες», σημειώνει η ίδια.
«Η εφηβεία είναι περίοδος αναζήτησης ταυτότητας»
Από την πλευρά του, ο ψυχίατρος Δημήτρης Παπαδημητριάδης, τονίζει:
«Αν αρχίσουμε να αντιμετωπίζουμε τα παιδιά ως δυνητικούς εγκληματίες, νομίζω ότι θα το χάσουμε τελείως αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε. Η παραβατικότητα των ανηλίκων δεν είναι ζήτημα κακής φύσης, είναι αποτέλεσμα κοινωνικών και εκπαιδευτικών αποτυχιών».
«Ζητάμε από τα παιδιά να συμμορφώνονται με κανόνες χωρίς να τους διδάσκουμε τις αξίες που διέπουν τους κανόνες, χωρίς να τους προσφέρουμε την ευκαιρία της επανόρθωσης. Η εφηβεία είναι περίοδος αναζήτησης ταυτότητας και φυσικής εναντίωσης. Τα παιδιά νιώθουν αβέβαια, είναι πιεσμένα. Τα παιδιά καταφεύγουν σε βίαιες συμπεριφορές γιατί θέλουν να εκτονωθούν ή να νιώσουν αποδεκτά. Οι τιμωρίες είναι σκόπιμες γιατί αποκαθιστούν λίγο την τάξη προσωρινά αλλά δε λύνουν το πρόβλημα σε βάθος», καταλήγει.