Κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΑΔΕΔΥ από τη μια μεριά και του Υπουργείου Εσωτερικών από την άλλη με αντικείμενο τη μη μονιμοποίηση ενός διοικητικού υπαλλήλου στο Γενικό Νοσοκομείο του Νομού Καβάλας παρά το πέρας της διετούς δοκιμαστικής περιόδου απασχόλησής του.

Σύμφωνα με επιστολή της προς τον υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ απαιτεί την άμεση ανάκληση του απαράδεκτου, αβάσιμου και αυθαίρετου εγγράφου της Διεύθυνσης Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού του ΥΠΕΣ με αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.24.10/629/13517/21-3- 2022 προς το Γ.Ν. Καβάλας, που χωρίς καμία νομική βάση και έρεισμα, αυθαίρετα ανατρέπει τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα ως προς τις προϋποθέσεις μονιμοποίησης των νεοδιοριζόμενων υπαλλήλων.

Ειδικότερα ενώ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας αναφέρει ρητά στο άρθρο 40, μεταξύ άλλων: «Με τη συμπλήρωση της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας οι υπάλληλοι μονιμοποιούνται αυτοδίκαια, με εξαίρεση τους υπαλλήλους στους οποίους έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή ή για τους οποίους υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα ή υπάρχει δυσμενής έκθεση Αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων.

Στις τελευταίες αυτές περιπτώσεις για τη μονιμοποίηση ή μη αποφαίνεται το υπηρεσιακό συμβούλιο εντός δύο μηνών από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας.

Για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου που είναι αρμόδιο για τον διορισμό», το ανωτέρω έγγραφο χωρίς καμία νομική βάση αυθαίρετα αναφέρει ότι «…εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η αυτοδίκαιη μονιμοποίηση υπαλλήλου πραγματοποιείται όταν συντρέχουν σωρευτικά για τον υπάλληλο οι εξής προϋποθέσεις:

α) δεν έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή,

β) δεν υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα και

γ) δεν υπάρχει δυσμενής έκθεση αξιολόγησης και συνεπώς οι υπάλληλοι για τους οποίους δεν υφίσταται έκθεση αξιολόγησης ανεξαρτήτως υπαιτιότητάς τους δεν δύναται να μονιμοποιηθούν».

ΑΔΕΔΥ: Δεν αποτελεί επ’ ουδενί κώλυμα στην αυτοδίκαιη μονιμοποίησή του

Από πλευράς ΑΔΕΔΥ αναφέρεται επίσης πως «πραγματικά απορούμε πώς η παραπάνω παράγραφος του άρθρου 40 ερμηνεύεται ως προϋπόθεση ύπαρξης αξιολόγησης, καθώς προκύπτει σαφώς ότι η μονιμοποίηση του δόκιμου υπαλλήλου επέρχεται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η αξιολόγησή του και ότι η μη σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης για τον δόκιμο υπάλληλο, δεν αποτελεί επ’ ουδενί κώλυμα στην αυτοδίκαιη μονιμοποίησή του.

Το ανωτέρω συμπέρασμα επιβεβαιώνει και το από 24-2-2023 Γνωμοδοτικό Σημείωμα της Νομικής Συμβούλου της ΑΔΕΔΥ (αποστέλλεται συνημμένα) αναφορικά με ζητήματα που σχετίζονται με την προκηρυγμένη «απεργία-αποχή» από τις διαδικασίες της «στοχοθεσίας – αξιολόγησης» του ν. 4940/2022, το οποίο επικαλείται σχετική νομολογία του ΝΣΚ.

Ακόμη περαιτέρω το ανωτέρω έγγραφο του ΥΠΕΣ ενώ αναγνωρίζει ότι «οι άδειες που έχει λάβει η υπάλληλος αποτελούν χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, οπότε και θα ληφθεί υπόψη το χρονικό διάστημα απουσίας βάσει των αδειών αυτών στην απαιτούμενη διετία της δόκιμης περιόδου», πάλι αυθαίρετα καταλήγει ότι «δεν στοιχειοθετούν εν τοις πράγμασι άσκηση καθηκόντων» και ότι ο υπάλληλος θα πρέπει να υπηρετήσει πρόσθετο χρόνο προκειμένου να είναι δυνατή η αξιολόγησή του και να οριστικοποιηθεί η έκθεση, γεγονός που επίσης δεν προκύπτει από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα».

"Αυθαίρετη ερμηνεία"

«Πρόκειται για μια αυθαίρετη ερμηνεία ενός υπηρεσιακού παράγοντα που φτάνει στα όρια της διαστρέβλωσης και της ανατροπής των διατάξεων του ν.3528/2007 (ΦΕΚ Α' 26/9.2.2007) για την Κύρωση του Κώδικα Κατάσταση Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. Απαιτούμε: – την άμεση ανάκλησή του απαράδεκτου εγγράφου του ΥΠΕΣ με αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.24.10/629/13517/21-3-2022 και – την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιοριζόμενων συναδέλφων βάσει των διατάξεων του άρθρου 40 του ν. 3528/2007», αναφέρει στην επιστολή της προς τον ΥΠΕΣ, κ. Λιβάνιο.