Απεργία ΠΝΟ: Δεμένα τα πλοία στις 22 και 23 Οκτωβρίου
48ωρη απεργία
Η απεργία αποφασίστηκε από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), μετά το αδιέξοδο που προέκυψε στη συνάντηση με τη διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ)
Αδιέξοδο προέκυψε στη συνάντηση μεταξύ των διοικήσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) την Τετάρτη 2/10, με την ΠΝΟ να συνεδριάζει αμέσως μετά και να αποφασίζει 48ωρη προειδοποιητική απεργία στις 22 και 23 Οκτωβρίου.
*Διαβάστε ακόμα: Χαλάνδρι: Επεισοδιακή καταδίωξη - Άγνωστοι ξήλωσαν ΑΤΜ και το φόρτωσαν σε φορτηγάκι που στη συνέχεια προσέκρουσε σε δέντρο
Η συνάντηση ανάμεσα στον ΣΕΕΝ και την ΠΝΟ είχε ως αντικείμενο την ανανέωση και υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών και Κρουαζιερόπλοιων για το 2025, απέβη άκαρπη, με αποτέλεσμα την κήρυξη της απεργίας.
Πέρα από το ποσοστό αύξησης στον μισθό των εργαζομένων στα πλοία, τέθηκαν επί τάπητος και ζητήματα που αφορούν το εργασιακό καθεστώς των ναυτικών της ομοσπονδίας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.
Ο ΣΕΕΝ δεν δέχθηκε την αύξηση 12% που ζητούσε η ΠΝΟ και αντιπρότεινε αύξηση 3% (2,9% ο πληθωρισμός) και να κλείσει η συνάντηση εκεί χωρίς να συζητηθούν οι συνθήκες εργασίας.
Μετά το αδιέξοδο, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ όπου αποφασίστηκε 48ωρη προειδοποιητική απεργία την Τρίτη 22 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου.
Η ΠΝΟ υπογραμμίζει πως «δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών ή τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις άγονες γραμμές».
Επιπλέον, η ΠΝΟ κατήγγειλε πως «η Κυβέρνηση ετοιμάζει μποναμά στις εταιρείες για την αντικατάσταση των πλοίων προς την ”πράσινη” μετάβαση και πως σε όλα τα πλοία των εν λόγω επιχειρήσεων παραβιάζονται ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα των ναυτεργατών που περιλαμβάνονται στην σχετική νομοθεσία».
*Διαβάστε ακόμα: Χαλάνδρι: Επεισοδιακή καταδίωξη - Άγνωστοι ξήλωσαν ΑΤΜ και το φόρτωσαν σε φορτηγάκι που στη συνέχεια προσέκρουσε σε δέντρο
Η συνάντηση ανάμεσα στον ΣΕΕΝ και την ΠΝΟ είχε ως αντικείμενο την ανανέωση και υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών και Κρουαζιερόπλοιων για το 2025, απέβη άκαρπη, με αποτέλεσμα την κήρυξη της απεργίας.
Πέρα από το ποσοστό αύξησης στον μισθό των εργαζομένων στα πλοία, τέθηκαν επί τάπητος και ζητήματα που αφορούν το εργασιακό καθεστώς των ναυτικών της ομοσπονδίας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.
Ο ΣΕΕΝ δεν δέχθηκε την αύξηση 12% που ζητούσε η ΠΝΟ και αντιπρότεινε αύξηση 3% (2,9% ο πληθωρισμός) και να κλείσει η συνάντηση εκεί χωρίς να συζητηθούν οι συνθήκες εργασίας.
Μετά το αδιέξοδο, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ όπου αποφασίστηκε 48ωρη προειδοποιητική απεργία την Τρίτη 22 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου.
Η ΠΝΟ υπογραμμίζει πως «δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών ή τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις άγονες γραμμές».
Επιπλέον, η ΠΝΟ κατήγγειλε πως «η Κυβέρνηση ετοιμάζει μποναμά στις εταιρείες για την αντικατάσταση των πλοίων προς την ”πράσινη” μετάβαση και πως σε όλα τα πλοία των εν λόγω επιχειρήσεων παραβιάζονται ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα των ναυτεργατών που περιλαμβάνονται στην σχετική νομοθεσία».