Σε εξάρση βρίσκονται οι απάτες μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, με αρκετούς να πέφτουν στην παγίδα των επιτήδειων, με αποτέλεσμα να χάνουν σημαντικά χρηματικά ποσά.

Για το λόγο αυτό, η ΕΛΑΣ εξέδωσε ανακοίνωση για να ενημερώσει τους πολίτες αναφορικά με την απόπειρα εξαπάτησης μέσω απατηλών-κακόβουλων τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing).

Οι δύο τρόποι με τους οποίους εκδηλώνονται κυρίως οι τηλεφωνικές απάτες

-Τηλεφωνικές κλήσεις από ελληνικούς κυρίως αριθμούς, όπου αναπαράγεται ηχογραφημένο μήνυμα, συνήθως στην αγγλική γλώσσα, το οποίο προέρχεται δήθεν από αστυνομικές αρχές (της Χώρας μας αλλά και του εξωτερικού) και αποσκοπεί στην υποκλοπή προσωπικών στοιχείων και δεδομένων, με απώτερο σκοπό την οικονομική εξαπάτηση.

-Τηλεφωνικές κλήσεις από άτομα που υποδύονται τους λογιστές ή εκπροσώπους αξιόπιστων οργανισμών-φορέων, όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΔΕΔΔΗΕ κ.α., όπου με διάφορα προσχήματα, όπως η δήθεν επιστροφή χρηματικού ποσού ή η καταβολή σχετικού επιδόματος (π.χ. Market Pass), προσπαθούν να υποκλέψουν τραπεζικά στοιχεία [αριθμούς πιστωτικών-χρεωστικών καρτών, διαπιστευτήρια εισόδου σε λογαριασμούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking)].

Οι συστάσεις της ΕΛΑΣ στους πολίτες

  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν λαμβάνουν τέτοιου είδους κλήσεις.
  • Να μην αποκαλύπτουν ποτέ προσωπικά ή τραπεζικά δεδομένα μέσω τηλεφώνου.
  • Να μην ακολουθούν ύποπτους υπερσυνδέσμους (links) που λαμβάνουν σε συνέχεια αντίστοιχων τηλεφωνικών κλήσεων.