Big Brother στους δρόµους: Σε ποια σηµεία θα τοποθετηθούν οι υπερσύγχρονες κάµερες για τις παραβάσεις του ΚΟΚ - Έρχεται ψηφιακός χάρτης οδικών ατυχηµάτων
Έχουν συνολικό κόστος 110.000 ευρώ
Σε ένα τεράστιο ''δωµάτιο'' του ''Μεγάλου Αδερφού'' πρόκειται να µετατραπεί η Αττική το επόµενο διάστηµα
Σε ένα τεράστιο «δωµάτιο» του «Μεγάλου Αδερφού» πρόκειται να µετατραπεί η Αττική το επόµενο διάστηµα, µε τις 1.000 υπερσύγχρονες κάµερες που έρχονται να προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες (αλλά παλαιάς τεχνολογίας, µε φιλµ) στους δρόµους, οι οποίες καταγράφουν τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κάνουν οι οδηγοί.
Οι νέες αυτές κάµερες, οι οποίες έχουν συνολικό κόστος 110.000 ευρώ, θα µπορούν να αναγνωρίσουν µεταξύ άλλων την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, την παράβαση του ερυθρού σηµατοδότη, τη µη χρήση ζώνης ασφαλείας, τη χρήση κινητού, ενώ µέσω της τεχνολογίας Optical Character Recognition (OCR) θα αναγνωρίσουν αυτόµατα τον αριθµό της πινακίδας και θα γίνεται αυτοµατοποιηµένα η επαλήθευση παραβάσεων χωρίς ανθρώπινη παρέµβαση, ενώ σηµειώνεται πως οι παραβάτες δεν θα καταλαβαίνουν όταν οι κάµερες τους καταγράφουν να παραβιάζουν τον ΚΟΚ. Παράλληλα, πρόκειται να αναπτυχθεί ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστηµα για τη διαχείριση των δεδοµένων παραβάσεων, έτσι ώστε η κλήση να πηγαίνει άµεσα στον παραβάτη και όχι ύστερα από 10 χρόνια, όπως συνέβαινε µέχρι σήµερα.
Το νέο σύστηµα θα συλλέγει τα δεδοµένα από τις κάµερες και τα tablets των αστυνοµικών και έτσι θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής βεβαίωσης των παραβάσεων και επίδοση των προστίµων µέσω του gov.gr, ή ακόµα µε SMS/Viber ή και ταχυδροµικά. Ακόµη, η ένσταση του παραβάτη θα µπορεί να γίνεται ηλεκτρονικά µε τηλεδιάσκεψη για ακρόαση.
Θα υπάρχει και δυνατότητα ηλεκτρονικής αφαίρεσης του διπλώµατος και αυτόµατη ενηµέρωση του Συστήµατος Ελέγχου Συµπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ), γνωστό και ως Point System. Στο ίδιο πλαίσιο θα ενηµερώνονται αυτόµατα οι συνοριακοί σταθµοί, αλλά και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ενώ θα δηµιουργηθεί και χάρτης παραβάσεων µε γεωγραφική αποτύπωση συγκρούσεων.
Σε πρώτη φάση, η τοποθέτηση των νέων υπερσύγχρονων καµερών θα γίνει στοχευµένα σε κεντρικές οδούς του Λεκανοπεδίου. Μεσογείων, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Ποσειδώνος, Αθηνών, Αλίµου, Κηφισού, Αµαλίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Ολγας, Λαυρίου, Μαρκοπούλου, Κωνσταντινουπόλεως, Μαραθώνος, Πειραιώς, Κατεχάκη, Θηβών, Βουλιαγµένης και Βασιλέως Κωνσταντίνου θα είναι από τις πρώτες οδούς που θα αποκτήσουν κάµερες. Σκοπός της τοποθέτησης των καµερών στους δρόµους είναι η µείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήµατα, κάτι που έχει αποδειχθεί πως συµβαίνει στις χώρες όπου έχει υιοθετηθεί το µέτρο αυτό.
Για τον ψηφιακό µετασχηµατισµό που επιτυγχάνεται στο θέµα της ασφάλειας µίλησε στην «Κυριακάτικη Απογευµατινή» και ο υφυπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
«Ετοιµάζουµε µαζί µε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη µία νέα εφαρµογή, έναν νέο ψηφιακό χάρτη οδικών ατυχηµάτων. Ενα παράδοξο που συµβαίνει στη χώρα µας ακόµη και σήµερα, είναι ότι η Τροχαία, όταν καταγράφει ένα περιστατικό στον δρόµο, ένα δυστύχηµα, αναφέρει την περιφερειακή ενότητα, τον δήµο, σε κάποιες περιπτώσεις και κάποια λίγο πιο συγκεκριµένη περιοχή. Λείπει λοιπόν ένα εργαλείο για την Αυτοδιοίκηση, για να µπορεί να κάνει παρεµβάσεις ακριβώς σε µια στροφή, σε έναν δρόµο, σε ένα στενάκι, το οποίο προκαλεί πολλές φορές ατυχήµατα. Αυτό θα γίνει µε έναν ψηφιακό χάρτη ατυχηµάτων, τον οποίο ετοιµάζουµε να εφαρµοστεί πιλοτικά, µαζί και µε την Περιφέρεια Αττικής και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Αρχικά θα έχει καταγραφές ακριβώς σε ένα συγκεκριµένο σηµείο και σε λίγους µήνες θα µπορεί να δίνει big data, να δίνει δεδοµένα για το είδος του ατυχήµατος, για τον τρόπο, για τη σοβαρότητά του, ώστε να µπορούν να γίνονται παρεµβάσεις και να αποφεύγονται, στο µέτρο του δυνατού, τα οδικά ατυχήµατα και να σώζονται ζωές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.
Δημοσιεύθηκε στην Κυριακάτικη Απογευματινή
Οι νέες αυτές κάµερες, οι οποίες έχουν συνολικό κόστος 110.000 ευρώ, θα µπορούν να αναγνωρίσουν µεταξύ άλλων την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, την παράβαση του ερυθρού σηµατοδότη, τη µη χρήση ζώνης ασφαλείας, τη χρήση κινητού, ενώ µέσω της τεχνολογίας Optical Character Recognition (OCR) θα αναγνωρίσουν αυτόµατα τον αριθµό της πινακίδας και θα γίνεται αυτοµατοποιηµένα η επαλήθευση παραβάσεων χωρίς ανθρώπινη παρέµβαση, ενώ σηµειώνεται πως οι παραβάτες δεν θα καταλαβαίνουν όταν οι κάµερες τους καταγράφουν να παραβιάζουν τον ΚΟΚ. Παράλληλα, πρόκειται να αναπτυχθεί ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστηµα για τη διαχείριση των δεδοµένων παραβάσεων, έτσι ώστε η κλήση να πηγαίνει άµεσα στον παραβάτη και όχι ύστερα από 10 χρόνια, όπως συνέβαινε µέχρι σήµερα.
Το νέο σύστηµα θα συλλέγει τα δεδοµένα από τις κάµερες και τα tablets των αστυνοµικών και έτσι θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής βεβαίωσης των παραβάσεων και επίδοση των προστίµων µέσω του gov.gr, ή ακόµα µε SMS/Viber ή και ταχυδροµικά. Ακόµη, η ένσταση του παραβάτη θα µπορεί να γίνεται ηλεκτρονικά µε τηλεδιάσκεψη για ακρόαση.
Θα υπάρχει και δυνατότητα ηλεκτρονικής αφαίρεσης του διπλώµατος και αυτόµατη ενηµέρωση του Συστήµατος Ελέγχου Συµπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ), γνωστό και ως Point System. Στο ίδιο πλαίσιο θα ενηµερώνονται αυτόµατα οι συνοριακοί σταθµοί, αλλά και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ενώ θα δηµιουργηθεί και χάρτης παραβάσεων µε γεωγραφική αποτύπωση συγκρούσεων.
Σε πρώτη φάση, η τοποθέτηση των νέων υπερσύγχρονων καµερών θα γίνει στοχευµένα σε κεντρικές οδούς του Λεκανοπεδίου. Μεσογείων, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Ποσειδώνος, Αθηνών, Αλίµου, Κηφισού, Αµαλίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Ολγας, Λαυρίου, Μαρκοπούλου, Κωνσταντινουπόλεως, Μαραθώνος, Πειραιώς, Κατεχάκη, Θηβών, Βουλιαγµένης και Βασιλέως Κωνσταντίνου θα είναι από τις πρώτες οδούς που θα αποκτήσουν κάµερες. Σκοπός της τοποθέτησης των καµερών στους δρόµους είναι η µείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήµατα, κάτι που έχει αποδειχθεί πως συµβαίνει στις χώρες όπου έχει υιοθετηθεί το µέτρο αυτό.
∆ήµοι και υπουργείο
Για τον ψηφιακό µετασχηµατισµό που επιτυγχάνεται στο θέµα της ασφάλειας µίλησε στην «Κυριακάτικη Απογευµατινή» και ο υφυπουργός Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. «Ετοιµάζουµε µαζί µε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη µία νέα εφαρµογή, έναν νέο ψηφιακό χάρτη οδικών ατυχηµάτων. Ενα παράδοξο που συµβαίνει στη χώρα µας ακόµη και σήµερα, είναι ότι η Τροχαία, όταν καταγράφει ένα περιστατικό στον δρόµο, ένα δυστύχηµα, αναφέρει την περιφερειακή ενότητα, τον δήµο, σε κάποιες περιπτώσεις και κάποια λίγο πιο συγκεκριµένη περιοχή. Λείπει λοιπόν ένα εργαλείο για την Αυτοδιοίκηση, για να µπορεί να κάνει παρεµβάσεις ακριβώς σε µια στροφή, σε έναν δρόµο, σε ένα στενάκι, το οποίο προκαλεί πολλές φορές ατυχήµατα. Αυτό θα γίνει µε έναν ψηφιακό χάρτη ατυχηµάτων, τον οποίο ετοιµάζουµε να εφαρµοστεί πιλοτικά, µαζί και µε την Περιφέρεια Αττικής και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Αρχικά θα έχει καταγραφές ακριβώς σε ένα συγκεκριµένο σηµείο και σε λίγους µήνες θα µπορεί να δίνει big data, να δίνει δεδοµένα για το είδος του ατυχήµατος, για τον τρόπο, για τη σοβαρότητά του, ώστε να µπορούν να γίνονται παρεµβάσεις και να αποφεύγονται, στο µέτρο του δυνατού, τα οδικά ατυχήµατα και να σώζονται ζωές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.
Δημοσιεύθηκε στην Κυριακάτικη Απογευματινή