«Κάθε λωρίδα του Κηφισού έχει κυκλοφοριακή ικανότητα 2.000 οχήματα την ώρα, το πρόβλημα είναι ότι ο Κηφισός σε κάποια σημεία έχει τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση και σε κάποια τρεις, επομένως τα 8.000 οχήματα προσπαθούν, εκεί που στενεύει ο δρόμος, να μπούνε σε χώρο για 6.000 οχήματα. H σωστή διαγράμμιση στον Κηφισό θα βελτιώσει πολύ την εικόνα». Αυτό δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και την εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή, ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής, κ. Κίμων Λογοθέτης, με αφορμή τη μεγάλη έρευνα του σταθμού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Κηφισό.

Στη συνέχεια, ο κ. Λογοθέτης ανέφερε: «Είναι απελπιστικός ο Κηφισός στο ανέβασμα αυτή τη στιγμή, υπάρχει ένα συμβάν στο ύψος της Renault, όμως έχει επηρεάσει πάρα πολύ αρνητικά η λειτουργία του Δακτυλίου. Βλέπουμε ότι από χθες που άρχισε να εφαρμόζεται ο Δακτύλιος γίνεται πανικός και στον Κηφισό και στο κέντρο και στους δρόμους που είναι στα όρια του Δακτυλίου. Το περιοριστικό μέτρο του Δακτυλίου έχει παλαιώσει. Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη. Βλέπουμε προβλήματα σε δρόμους που δεν είχαμε».

Διαβάστε ακόμα: Live η κίνηση στους δρόμους: Στο ''κόκκινο'' ο Κηφισός - Μεγάλες καθυστερήσεις και στην Αττική Οδό


Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Κίμωνα Λογοθέτη στα Παραπολιτικά 90,1

Με αφορμή τη μεγάλη έρευνα του σταθμού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Κηφισό

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Είναι απελπιστικός ο Κηφισός στο ανέβασμα αυτή τη στιγμή, υπάρχει ένα συμβάν στο ύψος της Renault, όμως έχει επηρεάσει πάρα πολύ αρνητικά η λειτουργία του Δακτυλίου. Βλέπουμε ότι από χθες που άρχισε να εφαρμόζεται ο Δακτύλιος γίνεται πανικός και στον Κηφισό και στο κέντρο και στους δρόμους που είναι στα όρια του Δακτυλίου. Το περιοριστικό μέτρο του Δακτυλίου έχει παλαιώσει. Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη. Βλέπουμε προβλήματα σε δρόμους που δεν είχαμε.

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Κάθε λωρίδα του Κηφισού έχει κυκλοφοριακή ικανότητα 2.000 οχήματα την ώρα, το πρόβλημα είναι ότι ο Κηφισός σε κάποια σημεία έχει τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση και σε κάποια τρεις, επομένως τα 8.000 οχήματα προσπαθούν, εκεί που στενεύει ο δρόμος, να μπούνε σε χώρο για 6.000 οχήματα. Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζεται σχετικά εύκολα αν ο Κηφισός έχει συνέπεια στις λωρίδες, δηλαδή πάμε στις 3 λωρίδες.

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Ο Κηφισός δεν έχει ΛΕΑ σε όλο του το μήκος, γι' αυτό λέω ότι η σωστή διαγράμμιση στον Κηφισό θα βελτιώσει πολύ την εικόνα, δηλαδή να πάμε στις τρεις λωρίδες και σε ΛΕΑ σε όλο του το μήκος.

Με αφορμή τα στοιχεία της Τροχαίας, όπου καθημερινά καταγράφονται στον Κηφισό 8 συμβάντα ανά 24ωρο

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Όταν έχουμε 16.000 οχήματα να περνάνε την ώρα τον Κηφισό, σε ένα πολύ μικρό ποσοστό θα υπάρχει κάποια μικρο-σύγκρουση, θα υπάρχει κάποια βλάβη και αυτό το αντιμετωπίζει η Περιφέρεια Αττικής με τα οχήματα οδικής ασφάλειας που έχει πάνω και με τον γερανό. Βέβαια, είχαμε και τους γερανούς από την Τροχαία, αλλά μία εβδομάδα κράτησε αυτό, μετά οι γερανοί της Τροχαίας εξαφανίστηκαν, δεν υπάρχουν πάνω στον Κηφισό, οπότε παραμένει η δύναμη της Περιφέρειας Αττικής όπως ήταν και πριν από τα μέτρα.

Σχετικά με τη συνεχόμενη κίνηση του Κηφισού

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Η κίνηση έχει οδηγήσει τους οδηγούς να κινούνται όλες τις ώρες, όσοι βέβαια έχουν τη δυνατότητα και είναι πιο ελαστικό το ωράριό τους ή οι υποχρεώσεις τους, όμως τα περισσότερα προβλήματα παραμένουν τις πρωινές και τις μεσημεριανές ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 07.30 μέχρι τις 09.30 και από 15.00 μέχρι 19.30.

Ερωτηθείς αν υπάρχουν άμεσες λύσεις για την αποσυμφόρηση του Κηφισού

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Αυτό που μπορεί να γίνει άμεσα και να ολοκληρωθεί σε δύο μήνες είναι να διορθωθούν οι διαγραμμίσεις οι οποίες είναι λάθος και βασίζονται σε μια παλιά μελέτη της δεκαετίας του 1990, η οποία είχε πολλά λάθη. Υπάρχει έτοιμη μελέτη, η οποία περιλαμβάνει τις νέες διαγραμμίσεις, δηλαδή να πάει ο Κηφισός με σταθερή διατομή με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Αυτό άμεσα θα δώσει μια ανακούφιση, δεν θα τον αδειάσει, όμως θα περιοριστούν πάρα πολύ οι συμφορήσεις. Η διαδικασία της διαγράμμισης είναι μια απλή διαδικασία, με πολύ χαμηλό κόστος, μπορεί να γίνει νυχτερινές ώρες και να ξυπνήσουμε ένα πρωί και ο Κηφισός να έχει αλλάξει και να έχει λύσει ένα πολύ απλό πρόβλημα.

ΔΗΜ.: Γιατί, αφού είναι τόσο απλό, δεν γίνεται;

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Είναι διαδικαστικό το θέμα. Όταν έγινε η νέα ασφαλτόστρωση, για κάποιον λόγο ο ανάδοχος δεν ήθελε να εφαρμόσει τη νέα μελέτη της διαγράμμισης και δυστυχώς υπήρξε αυτό το μεγάλο πρόβλημα, αλλά αυτό μπορεί να διορθωθεί. Δεν είναι αργά, μπορεί να γίνει άμεσα.

Για τον Δακτύλιο

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Ο Δακτύλιος αυτή τη στιγμή με τον τρόπο που λειτουργεί δεν εξυπηρετεί καθόλου, αντίθετα επιβαρύνει. Ο Δακτύλιος δεν είναι λειτουργικός, γιατί δεν έχει πια περιβαλλοντικά κριτήρια. Βέβαια, αυτοί που τον διατηρούνε είναι από το πολιτικό σύστημα, το οποίο δίνει πάρα πολλές άδειες Δακτυλίου. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που βαστάει τον Δακτύλιο, αυτή τη στιγμή είναι οι κατ' εξαίρεση άδειες που δίνονται, γιατί κάθε βουλευτικό γραφείο, κάθε δήμαρχος δικαιούται 50-100 άδειες να τις μοιράσει στους ψηφοφόρους του.

Για την κατάσταση του Κηφισού

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Ο Κηφισός βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση γιατί είναι 25 χρόνια παραμελημένος, γιατί δεν λαμβάνει ουσιαστική συντήρηση, όπως βλέπουμε στην Αττική Οδό. Θα έπρεπε να είναι στην ίδια κατάσταση με την Αττική Οδό, μιας και η συντήρηση του Κηφισού πληρώνεται από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων, δηλαδή από την τσέπη του Έλληνα φορολογουμένου. Επομένως θα έπρεπε να είναι στην ίδια κατάσταση με την Αττική Οδό, δεν είναι τσάμπα.

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Ο Κηφισός είναι ο πιο πολυσύχναστος δρόμος, διέρχονται περίπου 200.000 οχήματα και η Αθηνών-Κορίνθου εξυπηρετεί περίπου 120.000 με 140.000 οχήματα την ημέρα. Αυτοί οι δύο είναι οι κεντρικότεροι δρόμοι του Λεκανοπεδίου. Δηλαδή, αν κάνουμε την πρόσθεση, στο σημείο που διασταυρώνεται -ανισόπεδα- η Αθηνών-Κορίνθου με τον Κηφισό μπορεί να περνάνε και 350.000 οχήματα την ημέρα. Καταλαβαίνετε ότι με αυτά τα νούμερα η προτεραιοποίηση είναι στον Κηφισό και στην Αθηνών -Κορίνθου, αυτές είναι οι δύο κεντρικές οδικές αρτηρίες που ταλαιπωρούν περισσότερο τους Αθηναίους και εδώ θα πρέπει να δοθεί βαρύτητα.

Αναφορικά με τις σήραγγες Σκαραμαγκά

Κ. ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ: Είναι δύο σήραγγες-φαντάσματα, οι οποίες στοίχισαν 22 εκατομμύρια. Είναι ίσως τα πιο πεταμένα λεφτά του ελληνικού Δημοσίου. Το έργο δημοπρατήθηκε το 1997, ξεκίνησε το 1999, όμως το 2000 μια γιαγιά που έμενε από πάνω και δεν ήθελε να της απαλλοτριώσουν το οικόπεδο κατάφερε να σταματήσει όλο τον κρατικό μηχανισμό κάνοντας προσφυγή στο ΣτΕ. Η γιαγιά δικαιώθηκε οριστικά. Με το έργο αυτό θα είχε διευκολυνθεί η Αθηνών-Κορίνθου, γιατί αυτές οι σήραγγες θα μπορούσαν να ενώσουν την Αθηνών-Κορίνθου μετά το προβληματικό σημείο, από εκεί που στενεύει με την Ιερά Οδό και η μια σήραγγα θα είχε σύνδεση με την περιφερειακή Αιγάλεω. Έχουν γίνει πάρα πολλές προσπάθειες γι' αυτό το θέμα, είχε πει και η περιφερειακή διοίκηση της κ. Δούρου ότι αυτό το έργο θα επανέλθει, μετά το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι θα ξαναδεί τον κόμβο του Σκαραμαγκά και τις σήραγγες, αλλά έγινε το δυστύχημα των Τεμπών και αυτό πάλι πάγωσε. επομένως ακόμη περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί με αυτό, γιατί είναι το πιο προβληματικό σημείο.