Κεπαπτσόγλου στα Παραπολιτικά 90,1: Οι υποδομές της Αθήνας δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τόσα πολλά αυτοκίνητα - Χάνουμε πάνω από μία ώρα από τη ζωή μας κάθε μέρα λόγω της κίνησης
Συνέντευξη στα Παραπολιτικά 90,1
«Πλέον έχουμε μέσα μεταφοράς τα οποία είναι πολύ πιο αξιόπιστα, αφενός η πολιτεία πρέπει να κάνει παρεμβάσεις από την άλλη και ο πολίτης θα πρέπει να σέβεται και τον κώδικα και τη λειτουργία των Μέσων και τις λεωφορειολωρίδες», τονίζει
Ο διευθυντής Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής, Καθηγητής Σχεδιασμού Συστημάτων Μεταφορών του ΕΜΠ, κος Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Στον αέρα» με τη δημοσιογράφο Νίκη Λυμπεράκη.
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Με αφορμή την μεγάλη έρευνα του σταθμού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Λεκανοπεδίου
Κ.ΚΕΠΑΠΤΣΟΓΛΟΥ: Όσο βελτιώνεται η οικονομική κατάσταση αυξάνονται τα αυτοκίνητα και τόσο πιο πολλές μετακινήσεις θα έχουμε. Οι υποδομές αυτής της πόλης δεν είναι φτιαγμένες για να αντέξουν δηλαδή το οδικό μας δίκτυο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσα πολλά αυτοκίνητα.
Κ.ΚΕΠΑΠΤΣΟΓΛΟΥ: Οι δρόμοι έχουν συγκεκριμένη μεταφορική ικανότητα δηλαδή μπορούν λόγου χάρη να εξυπηρετήσουν 2.000 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα και αυτό το 2.000 σημαίνει και κάποιο μποτιλιάρισμα. Οι λύσεις είναι να προσθέσουμε λωρίδες, που αυτό έχει δείξει η εμπειρία ότι δεν είναι πάντοτε μια καλή λύση, έχει φανεί ότι έχουμε προσθέσει λωρίδες σε δρόμους σε όλο τον κόσμο και σε λίγο καιρό πάλι μποτιλιάρισμα είχαμε. Μπορούμε να κάνουμε κάποιες τοπικές βελτιώσεις λόγου χάρη η επέκταση λεωφόρου Κύμης θα αποσυμφορήσει κάπως και για κάποιο διάστημα την κυκλοφορία. Η χρήση των μέσων μεταφοράς που τη φωνάζουμε.
Πλέον έχουμε μέσα μεταφοράς τα οποία είναι πολύ πιο αξιόπιστα. Υπάρχουν λύσεις, υπάρχουν τρόποι να βελτιώσουμε την κατάσταση αλλά το ταγκό απαιτεί δύο. Αφενός μεν η πολιτεία πρέπει να κάνει παρεμβάσεις από την άλλη και ο πολίτης θα πρέπει να σέβεται και τον κώδικα και τη λειτουργία των Μέσων και τις λεωφορειολωρίδες αν κάτι από τα δύο δεν συμβαίνει το άλλο απλά είναι ανώφελο.
Για την αποσυμφόρηση του Κηφισού
Κ.ΚΕΠΑΠΤΣΟΓΛΟΥ: Μακάρι να είχαμε τους πόρους και τη δυνατότητα να κάνουμε έναν δεύτερο Κηφισό αλλά αυτό είναι ουτοπικό ενδεχομένως θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποιες παρεμβάσεις αλλά δεν θα αλλάξουν θεαματικά τα πράγματα. Θα θέλαμε πολύ να μην έχουμε τα βαρέα οχήματα στον Κηφισό τα οποία δημιουργούν πρόβλημα στην κυκλοφορία και ενδεχομένως η παράκαμψη της Υλίκης να ήταν μια λύση για αυτό. Θα θέλαμε κάποιες παρεμβάσεις, σίγουρα θα γίνουν κάποιες αλλά αυτό που βλέπουμε Κυριακή απόγευμα να πας Πειραιά, Κηφισιά άνετα σε μισή ώρα δεν θα το δούμε σε ώρες αιχμής, θα δούμε μια καλύτερη κατάσταση.
Ερωτηθείς πόσο χρόνο από τη ζωή μας χάνουμε στην κίνηση
Κ.ΚΕΠΑΠΤΣΟΓΛΟΥ: Χάνουμε πάρα πολύ χρόνο ενδεχομένως να χάνουμε μια με μιάμιση ώρα την ημέρα.
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Με αφορμή την μεγάλη έρευνα του σταθμού για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Λεκανοπεδίου
Κ.ΚΕΠΑΠΤΣΟΓΛΟΥ: Όσο βελτιώνεται η οικονομική κατάσταση αυξάνονται τα αυτοκίνητα και τόσο πιο πολλές μετακινήσεις θα έχουμε. Οι υποδομές αυτής της πόλης δεν είναι φτιαγμένες για να αντέξουν δηλαδή το οδικό μας δίκτυο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσα πολλά αυτοκίνητα.
Κ.ΚΕΠΑΠΤΣΟΓΛΟΥ: Οι δρόμοι έχουν συγκεκριμένη μεταφορική ικανότητα δηλαδή μπορούν λόγου χάρη να εξυπηρετήσουν 2.000 οχήματα ανά ώρα και λωρίδα και αυτό το 2.000 σημαίνει και κάποιο μποτιλιάρισμα. Οι λύσεις είναι να προσθέσουμε λωρίδες, που αυτό έχει δείξει η εμπειρία ότι δεν είναι πάντοτε μια καλή λύση, έχει φανεί ότι έχουμε προσθέσει λωρίδες σε δρόμους σε όλο τον κόσμο και σε λίγο καιρό πάλι μποτιλιάρισμα είχαμε. Μπορούμε να κάνουμε κάποιες τοπικές βελτιώσεις λόγου χάρη η επέκταση λεωφόρου Κύμης θα αποσυμφορήσει κάπως και για κάποιο διάστημα την κυκλοφορία. Η χρήση των μέσων μεταφοράς που τη φωνάζουμε.
Πλέον έχουμε μέσα μεταφοράς τα οποία είναι πολύ πιο αξιόπιστα. Υπάρχουν λύσεις, υπάρχουν τρόποι να βελτιώσουμε την κατάσταση αλλά το ταγκό απαιτεί δύο. Αφενός μεν η πολιτεία πρέπει να κάνει παρεμβάσεις από την άλλη και ο πολίτης θα πρέπει να σέβεται και τον κώδικα και τη λειτουργία των Μέσων και τις λεωφορειολωρίδες αν κάτι από τα δύο δεν συμβαίνει το άλλο απλά είναι ανώφελο.
Για την αποσυμφόρηση του Κηφισού
Κ.ΚΕΠΑΠΤΣΟΓΛΟΥ: Μακάρι να είχαμε τους πόρους και τη δυνατότητα να κάνουμε έναν δεύτερο Κηφισό αλλά αυτό είναι ουτοπικό ενδεχομένως θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποιες παρεμβάσεις αλλά δεν θα αλλάξουν θεαματικά τα πράγματα. Θα θέλαμε πολύ να μην έχουμε τα βαρέα οχήματα στον Κηφισό τα οποία δημιουργούν πρόβλημα στην κυκλοφορία και ενδεχομένως η παράκαμψη της Υλίκης να ήταν μια λύση για αυτό. Θα θέλαμε κάποιες παρεμβάσεις, σίγουρα θα γίνουν κάποιες αλλά αυτό που βλέπουμε Κυριακή απόγευμα να πας Πειραιά, Κηφισιά άνετα σε μισή ώρα δεν θα το δούμε σε ώρες αιχμής, θα δούμε μια καλύτερη κατάσταση.
Ερωτηθείς πόσο χρόνο από τη ζωή μας χάνουμε στην κίνηση
Κ.ΚΕΠΑΠΤΣΟΓΛΟΥ: Χάνουμε πάρα πολύ χρόνο ενδεχομένως να χάνουμε μια με μιάμιση ώρα την ημέρα.